#78# skrev:
Hur gick det??? Bra antar jag, kanske ute och gasa nu och har inte tid med det viktiga inlägget här
Här kommer rapporten om uppkörningen:
Vi var 3 stycken som körde upp. 1 kille som skulle uppgradera sig till mellankort, 1 kille som körde upp privat och så jag.
Vägvärkarn frågade vem som ville börja med manövern o jag anmälde mig.
Fick göra hela säkerhetskontrollen, leda in cykeln och sen startade krypkörningen(den raka). Jag fick hjärnsläpp första försöket och började vända näst sista konen. Fick göra om och då gick det perfekt. Sen var det höghastighetsmanövern, den gick perfekt och likadant med 70 o 90 bromsning. Så manövern gick galant!
Sen skulle privatisten köra manöver, han hade en sporthoj och den gick inte att klara krypkörningen på. Han försökte 3 gånger och satte ned fötterna i sista vändningen varje gång. För stor vändradie. Istället fick han låna min(suzuki gsx 750) o prova med och då gick det kanon. Dock innebar det att han nu var tvungen att göra hela uppkörningen på "min"(körskolans) för man får inte byta mitt i.
När alla hade klarat manövern så var det dags för mig att ut o köra. Började med landsväg och inga problem. Sen in på grusväg och tog det ganska lungt. Landsväg sen igen rakt in mot stan, lite stadskörning och sen var vi klara. Jag tyckte att jag hade kört perfekt, kände itne att jag hade gjort nåt enda misstag. Alt bara flöt!
Dom om min förvåning när vägvärkarn säger att jag är underkänd på grund av för lågt tempo på grusvägen. Resten var perfekt sa han. Men efter som jag som mest kom upp i 50 på grusvägen så underkändes jag. "Lågt tempo grusväg" skrev han i papperen som anmärkning!
Måste säga att jag tycker domen var väl hård....men bara att bita ihop!
Lycka till alla ni som snart ska köra!