IronMike
Guest
Själv är jag lite nyfiken på kontroll-gubbarna, hur dom bedömer..
Om man haft A1 kort sedan 6 år, å kört massor hoj, å även tung hoj (på landet...i skogarna) =) samt kör upp med körskola för A - då borde dom veta att man är mogen .. och kanske borde se mellan fingrarna mer på fel som tydligt kan bero på nervositet ?
Fel pga av nervositet skulle t ex kunna vara, om man ska välja bussfilen som är ok för hojjar, eller ligga kvar i ens körfält då man vet att man ska vänster typ 800 meter längre fram .. eller om man ska börja blinka höger vid motorvägsavfart 100 eller kanske fler meter innan man svänger av .. eller sätter ned en fot intill en rondell pga av tvekande -och om man ska åka in i cirkulationen före en bil eller efter den paserat -små detaljer som egentligen inte påverkar säkerheten, och som i alla fall utom uppkörningen skulle vara hur lugnt som helst, men under uppkörning kan tolkas fel av kontrollant.
Nervositeten har redan krypit fram, inte för jag är osäker på körningen ur trafiksäkerhets synpunkt, utan för att jag inte vill riskera flera extra veckors lidande av att ha en hoj ståendes hemma i garaget, samt planerade långturer..
Ska man erkänna sina misstag efter uppkörnigen, säga tex "jo jag höll lägre hastighet bakom bussen på motorvägen för att vi skulle av nästa avfart", eller "ang cirkulationsplatsen, så tyckte jag det kändes säkrare att släppa bilen före med tanke på hans spårval och hastighet"...
Vad tror ni?
Om man haft A1 kort sedan 6 år, å kört massor hoj, å även tung hoj (på landet...i skogarna) =) samt kör upp med körskola för A - då borde dom veta att man är mogen .. och kanske borde se mellan fingrarna mer på fel som tydligt kan bero på nervositet ?
Fel pga av nervositet skulle t ex kunna vara, om man ska välja bussfilen som är ok för hojjar, eller ligga kvar i ens körfält då man vet att man ska vänster typ 800 meter längre fram .. eller om man ska börja blinka höger vid motorvägsavfart 100 eller kanske fler meter innan man svänger av .. eller sätter ned en fot intill en rondell pga av tvekande -och om man ska åka in i cirkulationen före en bil eller efter den paserat -små detaljer som egentligen inte påverkar säkerheten, och som i alla fall utom uppkörningen skulle vara hur lugnt som helst, men under uppkörning kan tolkas fel av kontrollant.
Nervositeten har redan krypit fram, inte för jag är osäker på körningen ur trafiksäkerhets synpunkt, utan för att jag inte vill riskera flera extra veckors lidande av att ha en hoj ståendes hemma i garaget, samt planerade långturer..
Ska man erkänna sina misstag efter uppkörnigen, säga tex "jo jag höll lägre hastighet bakom bussen på motorvägen för att vi skulle av nästa avfart", eller "ang cirkulationsplatsen, så tyckte jag det kändes säkrare att släppa bilen före med tanke på hans spårval och hastighet"...
Vad tror ni?