rBy
Med lem
jaha då var det avklarat!
fy fan va najs!
Va faktiskt inte vidare svårt...
Lycka till allesammans!
/Robert
fy fan va najs!
Va faktiskt inte vidare svårt...
Lycka till allesammans!
/Robert
sweborn skrev:Kommer inte ihåg vad som sades innan om vänstersväng, bara att det finns goda möjligheter att hamna i mer eller mindre omöjliga situationer. Ett obestämbart problem var huruvida man räknar inspektörens bil som en "vanlig" bil vid vänstersväng. Fick man ha en bil bakom sig på 50/70-väg, och ingen på 90-väg? Klart är att inspektören placerar sin bil i syfte att skymma sikten bakåt, så håll en kontinuerlig uppsikt långt bakåt så du vet läget innan ordern kommer i högtalaren.
Fick lära mig att finns det ingen mittlinje får man skära, och man bör visa att man klarar av att välja bra spår under körningen. Förslagsvis genom att lägga snygga svepande eller raka linjer genom S-partier. Naturligtvis bara vid fri sikt.
Fick också lära mig att är det 70 som gäller skall man hålla 70 och inte mesa vid krokigare partier.
Edit: ja, banan ligger till och med PÅ flygplatsens område tror jag.
Yadis skrev:Kör inspektören bil när man kör upp för MC i västerås?? I Örebro kör dom MC, såklart.
RoLLER skrev:Körde upp 2001. Men med tanke på hur bra jag är kan man tro att jag kört hoj hur länge som helst.
Flippen skrev:Faan ska köra upp om 2 dagar o har inte tagit nån körlektion än.. Vad ska man träna på inför uppkörningen?
Anton_Ljunghusen skrev:Manöverbanan
Flippen skrev:okej, thanx =)
Tror ni dom blir snea om man kör motorcykel dit?
ft skrev:
Flippen skrev:Faan ska köra upp om 2 dagar o har inte tagit nån körlektion än.. Vad ska man träna på inför uppkörningen?
Firestarter skrev:Har en fråga till alla kunniga här på Sporthoj:
Tänkte värva farsan som handledare eftersom jag behöver all övning jag kan få, särskilt på manöverproven. Han tillhör dem som fick A-kortet inpå men har inte kört båge aktivt. Han har alltså inte heller utrustning för mc-åka. Nu till frågan.
Hur ställer sig farbror blå till att jag tar min båge (Fireblade ) över till parkeringen ca 100-200 meter bort med min handledare/fader spankulerande bredvid för att sedan på parkeringen komma med diverse mer eller mindre hjälpsamma tips och idéer?
Körskoleläraren brukar ju stå bredvid också...
Yadis skrev:Jag har ju omprov(missade uppkörning 4 maj) den 11 maj. Kommer inspektören veta att jag gjort ett prov o missat? Bör/måste jag lämna fram protokollet från förra provet(det står "medtag vid omprov" på det)?
Missade i Örebro men provar nu i Västerås...
Flippen skrev:okej, thanx =)
Hehe .. själv va jag påväg att ta hojjen till en körlektion nyligen =) men uppkörning vettefan, vägverket kanske e kompis me polisenFlippen skrev:okej, thanx =)
Yadis skrev:Kör inspektören bil när man kör upp för MC i västerås?? I Örebro kör dom MC, såklart.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari