K Eriksson skrev:2407496
Edit: Självklart blir det skillnad om man har annat kk sedan innan.
Det beror såklart lite på vilken hoj det är. Är det kardan så är det lite svårt att kolla kedjan. Men jag tror det finns en länk till en säkerhetskontroll i första inlägget i den här tråden (eller om det var körkort 2005-tråden)...SWK skrev:2408680
En liten fråga bara... Säkerhetskontroll liknande man gjorde för bilkort, inre- yttre- och bromskontrollen.
Finns det såna för MC? Vilka och vad ska man kontrollera. (Har tid för körskolan nästa vecka för få reda på sånt men jag tänkte ligga steget före...)
Bananhjärna skrev:2408712Det beror såklart lite på vilken hoj det är. Är det kardan så är det lite svårt att kolla kedjan. Men jag tror det finns en länk till en säkerhetskontroll i första inlägget i den här tråden (eller om det var körkort 2005-tråden)...
Kort iaf så är det
lager
bromsar
el
(olja, batterinivå)
Edit: Det var körkort 2005 det stod i.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70165&highlight=k%F6rkort+2005
Thyg0d skrev:2415813Jaja... vi vet... Vad gör du här?? Åk ut och kör istället människa!
Herregud... Fick jag så skulle jag bo på hojjen... Nu får man vänta flera dagar för att få köra 70 min igen...
SwedB skrev:2415824Bara fixa kortet då! Jag tog mitt 16 aug och har kört 140-150 mil, varav 75+ mil i helgen. Tokroligt. ;-)
Propp-Fia skrev:2415831
Visst e det härligt??? var du med på snurren?
bsajanne skrev:2415856Jag är nästan nervös. Min fru kör upp på torsdag. Om hon inte får lappen så kommer inte hennes humör att vara på topp. Det gör mig nervös
Jag håller tummarna. Jag har lyckats hjälpa flera privatister förut och det har gått bra på antingen första eller andra försöket. Min fru har kört mycket mer än de andra som jag hjälpt så det borde gå bra men man ska inte ropa hej förrän man hoppat över ån efter ett bäcken. Alla kan göra grodor i rena nervositeten.
Lycka till med era körkort. Jag berättar sen hur det gått.
SwedB skrev:2415906Tokhärligt! Jag sitter bara och ler när jag sitter på min hoj. Oavsett väder. Nix, var inte med på snurren, jag gjorde en egen långtur till Dalarna. Gick kalas, men lite halvtrökig väg ehum.
Propp-Fia skrev:2415918
oki, det skulle varit med.. det var tokroligt! men det är ju itne dumt att ta en tur till dalarna heller.. Funderar på att ta hojen någon helg o åka hem en sväng...
SwedB skrev:2415938Jag får vara med någon annan gång. Säsongen är låååångt ifrån över!
Långturer är himla roliga faktiskt. Rekommenderas! Så åk hem du en sväng!
Varför var man så himla nervös för det egentligen?
GizmoQuack skrev:2415986hallå. en gång för alla,....
Vilket data prog kan man plugga för att få samma frågor som kommer på provet?
nån som har ett program som kan skickas över msn eller nått?
eller vet vad det heter kan väl hojta till..
mvh
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |