Körkort 2006

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
K Eriksson skrev:
2407496

Edit: Självklart blir det skillnad om man har annat kk sedan innan.

Ja precis, det spelar ju en viss roll det med, jag har haft B-kortet i 5 år så jag har ju iaf fått trafikvana! Nästa vecka är första lektionen, ska bli kul!

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Bågen står hemma i garaget och blänker... Alla MC-kläder är inhandlade... All är perfekt upplagt för att bara dra ut på vägarna och glida! MEN, och ett stort MEN, jag har ju inte körkortet än... Om jag va nervös inför uppkörningen tidigare så är man betydligt mer nervös nu när allt är klart med hoj och så...

Uppkörning om en vecka! :D

En liten fråga bara... Säkerhetskontroll liknande man gjorde för bilkort, inre- yttre- och bromskontrollen.
Finns det såna för MC? Vilka och vad ska man kontrollera. (Har tid för körskolan nästa vecka för få reda på sånt men jag tänkte ligga steget före...)

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
SWK skrev:
2408680
En liten fråga bara... Säkerhetskontroll liknande man gjorde för bilkort, inre- yttre- och bromskontrollen.
Finns det såna för MC? Vilka och vad ska man kontrollera. (Har tid för körskolan nästa vecka för få reda på sånt men jag tänkte ligga steget före...)
Det beror såklart lite på vilken hoj det är. Är det kardan så är det lite svårt att kolla kedjan. Men jag tror det finns en länk till en säkerhetskontroll i första inlägget i den här tråden (eller om det var körkort 2005-tråden)...

Kort iaf så är det
lager
bromsar
el
(olja, batterinivå)

Edit: Det var körkort 2005 det stod i.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70165&highlight=k%F6rkort+2005

Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Bananhjärna skrev:
2408712 Det beror såklart lite på vilken hoj det är. Är det kardan så är det lite svårt att kolla kedjan. Men jag tror det finns en länk till en säkerhetskontroll i första inlägget i den här tråden (eller om det var körkort 2005-tråden)...

Kort iaf så är det
lager
bromsar
el
(olja, batterinivå)

Edit: Det var körkort 2005 det stod i.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70165&highlight=k%F6rkort+2005

Ah, då ska jag kika i den tråden!
Tack för svaret!

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Längesen det skrevs nå i den här tråden, ingen som nyss klarat kortet eller nå?! :yoparty

Iofs har det var helg kom jag på! :tummenupp

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
:D Jaja... vi vet... Vad gör du här?? Åk ut och kör istället människa!
Herregud... Fick jag så skulle jag bo på hojjen... Nu får man vänta flera dagar för att få köra 70 min igen...

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Thyg0d skrev:
2415813 :D Jaja... vi vet... Vad gör du här?? Åk ut och kör istället människa!
Herregud... Fick jag så skulle jag bo på hojjen... Nu får man vänta flera dagar för att få köra 70 min igen...

Bara fixa kortet då! Jag tog mitt 16 aug och har kört 140-150 mil, varav 75+ mil i helgen. Tokroligt. ;-)

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
jo det är så här..*förbereder utläggningen*:
Eftersom vi inte haft råd att köpa ett rejält kedjelås till hojen, så står den i makens garage på jobbet. För att ta sig dit behöver man antingen en bli, eller orka åka kommunalt i 1 tim. När du väl är framme så behöver du en nyckel för att komma in till hojen, den har maken som är på resa. Nyckeln till själva hojen har han oxå, den ligger i bilen som han oxå har.

Utöver detta så håller vi på o flyttar, så det måste packas en massa prylar.

Kan detta förklara varför jag sitter hemma? :)

Ps. Jag har dock varit iväg o hämtat ut min lilla inplastade rosa grej som det nu står A B på!!!!! :D:D:D:D ds

SwedB skrev:
2415824 Bara fixa kortet då! Jag tog mitt 16 aug och har kört 140-150 mil, varav 75+ mil i helgen. Tokroligt. ;-)

Visst e det härligt??? var du med på snurren?

Last edited:

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Jag är nästan nervös. Min fru kör upp på torsdag. Om hon inte får lappen så kommer inte hennes humör att vara på topp. Det gör mig nervös :näsblod
Jag håller tummarna. Jag har lyckats hjälpa flera privatister förut och det har gått bra på antingen första eller andra försöket. Min fru har kört mycket mer än de andra som jag hjälpt så det borde gå bra men man ska inte ropa hej förrän man hoppat över ån efter ett bäcken. Alla kan göra grodor i rena nervositeten.
Lycka till med era körkort. Jag berättar sen hur det gått.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Propp-Fia skrev:
2415831
Visst e det härligt??? var du med på snurren?

Tokhärligt! Jag sitter bara och ler när jag sitter på min hoj. Oavsett väder. :yoparty Nix, var inte med på snurren, jag gjorde en egen långtur till Dalarna. Gick kalas, men lite halvtrökig väg ehum.

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
bsajanne skrev:
2415856 Jag är nästan nervös. Min fru kör upp på torsdag. Om hon inte får lappen så kommer inte hennes humör att vara på topp. Det gör mig nervös :näsblod
Jag håller tummarna. Jag har lyckats hjälpa flera privatister förut och det har gått bra på antingen första eller andra försöket. Min fru har kört mycket mer än de andra som jag hjälpt så det borde gå bra men man ska inte ropa hej förrän man hoppat över ån efter ett bäcken. Alla kan göra grodor i rena nervositeten.
Lycka till med era körkort. Jag berättar sen hur det gått.

*håller tummarna* Hoppas det går bra!:)

SwedB skrev:
2415906 Tokhärligt! Jag sitter bara och ler när jag sitter på min hoj. Oavsett väder. :yoparty Nix, var inte med på snurren, jag gjorde en egen långtur till Dalarna. Gick kalas, men lite halvtrökig väg ehum.

oki, det skulle varit med.. det var tokroligt!:) men det är ju itne dumt att ta en tur till dalarna heller.. Funderar på att ta hojen någon helg o åka hem en sväng...

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Propp-Fia skrev:
2415918
oki, det skulle varit med.. det var tokroligt!:) men det är ju itne dumt att ta en tur till dalarna heller.. Funderar på att ta hojen någon helg o åka hem en sväng...

Jag får vara med någon annan gång. Säsongen är låååångt ifrån över! :)
Långturer är himla roliga faktiskt. Rekommenderas! Så åk hem du en sväng!

Hoppas ni som sliter med era körkort lyckas snart! Det är så himla roligt att bara åka. Ta nya vägar och så. Har dock kört vilse några ggr, men det är bara kul. Man får köra mer hoj då för att hitta tebax. :tuttar
Med facit i hand så tyckte jag dock att uppkörningen var rätt enkel. Varför var man så himla nervös för det egentligen? :)

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
SwedB skrev:
2415938 Jag får vara med någon annan gång. Säsongen är låååångt ifrån över! :)
Långturer är himla roliga faktiskt. Rekommenderas! Så åk hem du en sväng!

Varför var man så himla nervös för det egentligen? :)

Det tycker jag!!:)

Det undrar jag med.. men så är det ju om man verkligen vill ha något..

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
hallå. en gång för alla,....

Vilket data prog kan man plugga för att få samma frågor som kommer på provet?

nån som har ett program som kan skickas över msn eller nått?
eller vet vad det heter kan väl hojta till..

mvh

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
GizmoQuack skrev:
2415986 hallå. en gång för alla,....

Vilket data prog kan man plugga för att få samma frågor som kommer på provet?

nån som har ett program som kan skickas över msn eller nått?
eller vet vad det heter kan väl hojta till..

mvh

jaa.. Det mesta finns ju att ladda hem enkelt... via ett vanligt program.. ;)

Sök på körkortsfrågorna för MC eller teoriprov för MC

men räkna inte med att det du får hem är helt aktuellt, statistik kan vara gammal...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA