Körkort 2006

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ivil skrev:
2131277 Tänkte bara meddela att jag hyser moderata aggresioner mot krypkörningen.

Samma här du.. Men ska ta o parkera min egna hoj på jobbet.. inhägnat industriområde .. o tjuvträna så mycket jag kan när ja inte kan köra på skola och med mina privata körlärare.. Men det e som natt o dag o baxa en CBR på krypkörningen jämfört med en CB 750 .. *hugga*...

Skulle kanske ha köpt en hoj som e enklare att öva med på krypkörningen men men.. äsch.. det ordnar sig på någe vis !
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Hade samma problem, finns bara en lösning: lägg ner hojen mer! Var inte rädd, den klarar ungefär dit du TROR den klarar, plus 300% till :D
Använd kroppen! You can do it :)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ivil skrev:
2131277 Tänkte bara meddela att jag hyser moderata aggresioner mot krypkörningen.
:pannkyss

LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Nu vet jag inte hur er slalombana är, för här har de inte sånt..provade lite på körlektionen. Det ligger i hur du lutar hojen och hur du motbalanserar den vikten med hur du sitter. Luta dig själv som en motvikt så kan du lägga ner hojen mycket mer än du trodde var möjligt (men lägg inte ner den som jag gjorde haha). Lite spooky första gången innan man hittar rätt men sedan är det bara så logiskt o lätt. U can do it.
 
Last edited by a moderator:

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
uppkörning den 22a klarade uppskrivningen igår utan att plugga =P :yoparty
men jag har bara provkört min hoj i år så den funkar så det får bli att bosätta sig på den i helgen och köra...
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
LayDeeOmega skrev:
2131665 Själv har jag fått problem med slalombanan... helt sjukt. Vet inte riktigt vad som hänt. Krypkörningen sätter jag båda banorna från båda hållen, men slalombanan... :confused:
Det är den "svåra" jag talar om, på ngt sätt kommer jag in fel efter manövern så jag välter mer eller mindre alltid ner den närmsta konen... Gjorde den bra i början men nu känns det som om man kanske slarvar?! Någon annan förklaring har jag inte..
Well well, körlektion imorgon och då jävlar ska jag sätta den perfekt alla gånger!!

Vilken är den svåra?
den med slalom åt båda hållen eller bara åt ett håll?
 

GyroTarzan

Always Coca Cola
Gick med
30 Apr 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 -00 + Kawasaki ZX9R -95
XiQt skrev:
2132335 uppkörning den 22a klarade uppskrivningen igår utan att plugga =P :yoparty
men jag har bara provkört min hoj i år så den funkar så det får bli att bosätta sig på den i helgen och köra...
Grattis :klappar
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
övade undanmanöverprovet idag första gången...

Gick smidigt och bra.

Jag fattade lite fel... :hihi jag trodde att jag skulle köra i 70 ... jag var lite nervös i början för ett det ser lite tight ut att göra det i 70 :hihi

men i 50 var det inga problem. Bara motluta med överkroppen så kan du lägga ner hojen mycket mer än om du lutar med i svängen , så att säga...

ska köra imorgon osso, och på fredag, sen uppkörning på måndag Kl 08:00 :huvet
 

hordac

Guest
Robin Hood skrev:
2132868 det e väll en smak sak här har du lite punter ..... :7peta
??

Tror 47 undrade vilken bana LayDeeOmega tyckte var den svåra.

Peter80 >> Var nått sånt, ja. Tackar!
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Uppkörning 24 Maj.

Trafiken funkar utan problem, högfarten ska nog gå att klara. Kryp & styr däremot... FAN. Vaknade inatt efter en dröm om uppkörningen, kunde inte somna om. Måste nöta den långsamma slalomen, den andra långsamma är inga probz. Brukar f**ka till det när jag ska vända helt om och köra tillbaka.

Jag fixar inte att kugga. Jag bara måste klara det på första. Vi får väl se...
 

Gits

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
KTM, Suzuki Bandit
Körde fjärde dubbellektionen idag. Har kört de flesta momenten vad det gäller att köra i trafik. Idag var det dags för krypkörning (trots att banan inte var sopad). Klarade svåra krypkörningen 1 gång iallafall. Till att börja med var det inte så lätt, fick ofta sätta ner foten i helomvändingen. Men med en lektion till på detta så tror jag inte det ska vara något problem. Det gäller bara att få upp blicken längre fram. Körde några gånger på den lätta varianten o klarade det alla gångerna. Avsevärd skillnad måste jag säga.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Henkepenk skrev:
2133439 Uppkörning 24 Maj.

Trafiken funkar utan problem, högfarten ska nog gå att klara. Kryp & styr däremot... FAN. Vaknade inatt efter en dröm om uppkörningen, kunde inte somna om. Måste nöta den långsamma slalomen, den andra långsamma är inga probz. Brukar f**ka till det när jag ska vända helt om och köra tillbaka.

Jag fixar inte att kugga. Jag bara måste klara det på första. Vi får väl se...

Jag kör också upp den 24:e. :banana Vilken trafikskola kör du hos?
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ooops skrev:
2131676 Hade samma problem, finns bara en lösning: lägg ner hojen mer! Var inte rädd, den klarar ungefär dit du TROR den klarar, plus 300% till :D
Använd kroppen! You can do it :)

Körde idag och krypkörningen sitter nu oavsett vilket håll eller bana jag kör.
Mot slutet övade jag på slalombanan på högfartsdelen. La den mer ner de sista gångerna och då klarade jag den UTAN att dra med mig den ena konan med tåspetsen :yoparty
Tack för tipset

Nursey skrev:
2131678
Luta dig själv som en motvikt så kan du lägga ner hojen mycket mer än du trodde var möjligt (men lägg inte ner den som jag gjorde haha).

Thank you bonita :)

47 skrev:
2132350 Vilken är den svåra?
den med slalom åt båda hållen eller bara åt ett håll?

Jag syftade på den med slalom åt båda hållen... Svår är den kanske inte, men jag tycker den är svårare :)
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
davve- skrev:
2133746 vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?

Min körlärare pratar alltid om slalomen som den svåra... faktiskt måste jag nog hålla med. Den är i alla fall svårare, på den andra får man ju sätta ner foten och andas lite... :)
 

Gits

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
KTM, Suzuki Bandit
davve- skrev:
2133746 vilken kallar ni den svåra lågfarten? är det den man SKA stanna helt och sätta ner foten i?
eller slalomen?

Den man får stanna o sätta ner foten på är avsevärt lättare. Svårigheten på "slalomen" ligger i helomvändningen. Det är mer tight att vända runt 180 grader där än vad det är på den andra.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Körde konbana i 1 ½ timma igår.. Jag satte banan med 4 koner på raken 1 gång från ena hållet.. ! La hojen 2ggr vilket inte har inträffat förut.. :( böjt kopplingshandtag och lite skrap på kåpan blev resultatet.. och lite skadat självförtroende. Men sen drog vi iväg en kortis till Gelleråsen och vände vid ingången o hem igen.. då blev jag lite gladare :)

Trodde aldrig det skulle gå att fixa det med CBR:en men det går... får ta ut svängen vid nästa sista konen väääldigt mycket bara.. Nu ska ja träna träna träna tills jag kan det så borde jag kunna det bra med körskolans hoj.... borde ja... :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top