Körkort 2006

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Motin -----> Se där! Fan vad roligt att du fått en uppkörningstid.
Förstår att det kanske känns som om det är lång tid kvar men faktum
är att tiden går sjukt fort :)
Sedan har du ju en del tid att öva också så att allt sitter som det ska!

Lycka till och grattis till uppkörningstiden :tummenupp

Ett stort grattis till alla er som klarat uppkörningen! :banana

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
LayDeeOmega skrev:
2204745 Motin -----> Se där! Fan vad roligt att du fått en uppkörningstid.

:) Tack ! Skönt att äntligen ha fått en tid helt klart.. nu MÅSTE man ju kämpa så att allt sitter.. innan så gick man ju och undrade och hade ingen press på sig.. Uppkörningen är lagomt till semestern.. klarar jag det så blir det en rolig semester, om inte så är det bara på igen som gäller.

Var ute och trotsade regnvädret efter jobbet (som ju hållt igång i Kga i ca 3 veckor nu...) och satte krypen (4 konor på raken, den svåra enligt mig..) gång efter gång.. det känns görgott, visst några gånger gjorde jag några skitfel men helheten kändes skitbra. Sträcker jag på ryggen och trycker ifrån mig styret när jag kör så går banorna så mycket bättre !

LayDeeOmega: När fick du tid för nästa uppkörning ??

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
nordnord skrev:
2204395 nervösiteten är på topp just nu kan jag säga =(( var ute en sväng och tränade U-svängar (krypkörning) på smal landsväg brukar gå hur bra som helst men inte idag inte... 90bromsningarna lyckades ja låsa bakdäcket några gånger på, inte nöjd alls...

menmen imorrn kl13:15 så SKA de grejjas det bara måste här i Västerås,,, Förresten ni som kört upp i Västerås vet ni hurdan kontrollanterna är finns det några riktigt griniga typer eller är dem flesta "snälla"

Måste också tacka för tipsen ang säkerhetskontrollerna, kunde iaf lugna mig lite på den biten ;)

Han jag hade var riktigt sjysst och lugn. Verkade inte nitisk på något sätt och lät tjejen som var med köra om krypkörningsbanan sist då den inte gick så bra första gången. Av våra körskolelärare har vi hört att alla kontrollanter i Västerås är vettiga och ser till helheten.

Lycka till imorgon!

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Mrnice80 skrev:
2204633 Jag kör upp för Hasses Trafikskola i Flen. De rockar. :yoparty

Tog körkort genom dom för ett par veckor sen, dom är väldigt bra speciellt Tomas då :)

Och billigt vart det oxså så bara gott om dom, Mrnice80 hälsa Tomas från Camaro-Micke så vet han vem jag e :yoparty

Dominator-Rocks

Guest
Chip chip

Klarade teorin igår 56 rätt :tuttar har skrivit en gång tidigare för ett par veckor sen men då hade jag inte läst någe alls 50 rätt :mad: !!

Ringde min närmaste trafikskola igår och han sade att visst kunde jag få köra lektioner men uppkörningen var tidigast i slutet av augusti. :mad:

Funderar på hur jag skall göra :confused:

Har inte övningskört någe förutom ett par rundor :yoparty (hårdrocks övningskörning/ utan handledare)

Men får för mig att jag har rätt lätt för mig då jag har kört lite cross och åtskilligt med moped i mina unga år!

Alt 1: tar en en lektion och får ett utlåtande tycker han att jag kör bra så beställer jag uppkörning direkt..

Alt 2: övningskör med min handledare som borde få pappren nästa vecka säsongen ut och beställer en uppkörningstid tidigt nästa säsong!?!!?

Vad tycker ni Grabbar/Tejer?

Edit: Har B-kort

Micke_Nilsson

Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Dominator-Rocks skrev:
2204945 Chip chip

Klarade teorin igår 56 rätt :tuttar har skrivit en gång tidigare för ett par veckor sen men då hade jag inte läst någe alls 50 rätt :mad: !!

Ringde min närmaste trafikskola igår och han sade att visst kunde jag få köra lektioner men uppkörningen var tidigast i slutet av augusti. :mad:

Funderar på hur jag skall göra :confused:

Har inte övningskört någe förutom ett par rundor :yoparty (hårdrocks övningskörning/ utan handledare)

Men får för mig att jag har rätt lätt för mig då jag har kört lite cross och åtskilligt med moped i mina unga år!

Alt 1: tar en en lektion och får ett utlåtande tycker han att jag kör bra så beställer jag uppkörning direkt..

Alt 2: övningskör med min handledare som borde få pappren nästa vecka säsongen ut och beställer en uppkörningstid tidigt nästa säsong!?!!?

Vad tycker ni Grabbar/Tejer?

Edit: Har B-kort

Satsa på denna säsong, du kommer inte ångra dig :)

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
För att lätta upp nerverna på er som snart ska köra upp.

De flesta kontrollanter (tyvärr inte alla dock) är mänskliga ser till helheten och struntar i om man gör något litet misstag sålänge du är trafiksäker.
När jag tog kortet och körde krypkörning sa gubben att en fot i marken inte var hela världen, bara man visade att man hade bra kontroll över hojen...

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Oki, där ser man .. var du en av de 2 första som körde upp för Hasses detta år. Kan det ha varit den 16 Maj?? Körde en lektion dagen efter..
En av de 2 kuggade hörde jag iallafall. Men men ,,du verkar ha klarat dig..

Japp, Thomas han är så jävla bra. 5 :tummenupp av 5 möjliga
Micke_Nilsson skrev:
2204883 Tog körkort genom dom för ett par veckor sen, dom är väldigt bra speciellt Tomas då :)

Och billigt vart det oxså så bara gott om dom, Mrnice80 hälsa Tomas från Camaro-Micke så vet han vem jag e :yoparty

Micke_Nilsson

Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Mrnice80 skrev:
2204976 Oki, där ser man .. var du en av de 2 första som körde upp för Hasses detta år. Kan det ha varit den 16 Maj?? Körde en lektion dagen efter..
En av de 2 kuggade hörde jag iallafall. Men men ,,du verkar ha klarat dig..

Japp, Thomas han är så jävla bra. 5 :tummenupp av 5 möjliga

Japp körde upp den 16 maj kl 13.00 i Katrineholm, vi vad dom första och jag klara men inte den andra som jag förressten känner, jävligt surt för honom men han kommer igen :)

Japp Thomas är grym....lycka till så ses vi snart på vägarna :banana

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Micke_Nilsson skrev:
2204995 Japp körde upp den 16 maj kl 13.00 i Katrineholm, vi vad dom första och jag klara men inte den andra som jag förressten känner, jävligt surt för honom men han kommer igen :)

Japp Thomas är grym....lycka till så ses vi snart på vägarna :banana

Ok, där ser man .. Thomas berättade om det lite. Synd för grabben.. :(
Bättre lycka nästa gång. Nu börjar jag bli Uber nervös..

Micke_Nilsson

Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Mrnice80 skrev:
2205024 Ok, där ser man .. Thomas berättade om det lite. Synd för grabben.. :(
Bättre lycka nästa gång. Nu börjar jag bli Uber nervös..

Va jag oxså men det släppte lagom till uppkörning konstigt nog...men jag kan lova det är värt allt jobb, bland det bästa jag gjort.

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Micke_Nilsson skrev:
2205035 Va jag oxså men det släppte lagom till uppkörning konstigt nog...men jag kan lova det är värt allt jobb, bland det bästa jag gjort.

Det vet jag att det är.. Kört cross i över 10 år och nu måste jag bara få komma ut på vägarna. Inte kört cross på 8 år heller. :( Kliar som sjutton i fingrarna..

Jaja, vi lär nog synas på vägarna i sommar. :tummenupp

Nu är det kudden som väntar så man är pigg imorgon tills uppkörningen kl13.

GodNatt

Last edited:

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
suck, det börjar tyvärr kännas rätt "Kört" för mig...

Hur många känner ni till som liksom aldrig kom igenom uppkörningsnålsögat, utan fick lov att ge upp??

jag kanske helt enkelt inte har det i mig, suck...

Ena dan kan det "sitta" rätt bra och sen är det som bortblåst...

ps Hoj säljes ds

Dominator-Rocks

Guest
47 skrev:
2205697 suck, det börjar tyvärr kännas rätt "Kört" för mig...

Hur många känner ni till som liksom aldrig kom igenom uppkörningsnålsögat, utan fick lov att ge upp??

ps Hoj säljes ds

Tja
uppkörningsnålsögat!? Vad är det för någe?

Kämpa på bara! Kanske Trike är ett alternativ?

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
47 skrev:

ps Hoj säljes ds

Vad är det egentligen som känns tungt ? Vet ju själv att ena dagen kan känna skit skit och sen helt plötsligt så kan det gå jättebra eller halvbra. Man får ju inse att man inte är något proffs och att man lär sig hela tiden.. det tar ett tag innan det sitter.. speciellt om man aldrig kört moppe eller något sånt.

Det viktiga i detta är att INTE ge upp.. Du vill väl köra mc ?? Då finns det inget annat alternativ .. visst det kanske kostar lite i slutändan men de pengarna är ju det ju värt eftersom du får syssla med det du vill.

Trodde ALDRIG jag skulle lära mig att krypköra .. och speciellt inte med min sporthoj.. men skam den som ger sig för nu klarar jag banorna med min sporthoj.. känns skitbra men vägen dit var inte lika rolig. Jag har vält hojen ett antal gånger .. trasiga kopplingshandtag, trasigt bakbromspedal, skrapat den och mitt självförtroende .. men ge inte upp !!

Samma känsla hade jag när jag skulle ta b-kort men ju mer man tränar och ju mer man ger sig in i situationer som känns jobbiga .. dessto lättare blir det att hantera o se jag klarade det.

KOM IGEN NU !

Last edited:

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
Motin skrev:
2205719 Vad är det egentligen som känns tungt ? Vet ju själv att ena dagen kan känna skit skit och sen helt plötsligt så kan det gå jättebra eller halvbra. Man får ju inse att man inte är något proffs och att man lär sig hela tiden.. det tar ett tag innan det sitter.. speciellt om man aldrig kört moppe eller något sånt.

Det viktiga i detta är att INTE ge upp.. Du vill väl köra mc ?? Då finns det inget annat alternativ .. visst det kanske kostar lite i slutändan men de pengarna är ju det ju värt eftersom du får syssla med det du vill.

Trodde ALDRIG jag skulle lära mig att krypköra .. och speciellt inte med min sporthoj.. men skam den som ger sig för nu klarar jag banorna med min sporthoj.. känns skitbra men vägen dit var inte lika rolig. Jag har vält hojen ett antal gånger .. skrapat den och mitt självförtroende .. men ge inte upp !!

TACK!

Det värmde, precis vad jag behövde höra.

Upp å på't igen då... :)

Tror faktiskt att det är en hjärnspöke som sabbar för mig ;)

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
47 skrev:

ps Hoj säljes ds

Äsch, vad är det här för inställning?! :va Klart du fixar det! :)
Har du någon egen privat handledare eller är det bara körskola som gäller?

Hang in there, man! :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ivil skrev:
2203531 Ni som körde upp i Tullinge,vilken rutt fick ni åka?

Jag fick köra:
Ut från flygfältet, Svänga ner mot riksten.
Vänster ut på slingerbulten ner mot Tungelsta och vända efter nån kilometer.
Samma väg tillbaka. I uppförsbacken mot Riksten precis efter T-korsningen fick jag stanna till vid vägrenen och sen starta igen(troligen för att visa spegel/dödavinkel/blinka samt rätt fot i marken vid uppförsbacke)
....sen åkte jag förbi flygplatsen tillbaka mot tullinge och körde över huddingevägen in i villa/radhusområdet på andra sidan. Han lät mig köra in på en gata med vändplan(men med gångväg efter) med orden:
- "Det är bara att fortsätta köra tills jag säger något annat!"
Han ville väl se så jag inte fortsatte in på gångvägen. Lyckligtvis fattade jag vad det handlade om så jag vände på vändplanen och då sa han bara:
- Så, nu är det bara att köra tillbaka.

Med orden:
"- Självklart är du godkänd men du kör som en kärring!" ...lämnade han över papperslappen så jag fick köra lagligt därifrån utan skylt på ryggen. =)

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
47 skrev:
2205725 TACK!

Det värmde, precis vad jag behövde höra.

Upp å på't igen då... :)

Tror faktiskt att det är en hjärnspöke som sabbar för mig ;)

Precis så, KÖR PÅ bara !

Har min 10:e lektion idag och har några till bokade innan min uppkörning. Kan tillägga att jag inte känner mig redo men 6:e Juli så bär det av.. Men då ska jag ha kört en del så jag borde ha nån liten chans att klara det iaf.. hehe..

Måste arbeta bort de småfel jag gör i trafiken och sen köra höghastighetsbanorna .. och bromsproven..

Hur långt har du kommit i din utbildning ?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår