Motin skrev:
2181235 Tråkigt att höra
!! Men nu har du fått känna på uppkörningen så nästa gång kommer du säkerligen vara mer förberedd och då vet du vad du har att vänta. Se denna gång som en lektion och inte som ett misslyckande.
Hur kändes nerverna ?? Det kanske var det som satte P ? Vet att jag kommer ha grymma problem med just det när jag kör upp.. men man får väl bearbeta det mentalt innan... om det nu går.
Du tar det nästa gång !
Tack för supporten! Betyder massor när man sitter här hemma och grämer sig.. Visst var det nerverna som ställde till det för mig. Vi va 4st från körskolan som skulle köra upp idag. Vi var vid manöverbanan redan vid halv åtta så vi hade en hel timme på oss att öva. Då var jag helt ärligt inte alls nervös. Alla banorna satt perfekt vilket även min lärare tyckte. Det var först när jag VV-männen kom som jag blev lite nervös. Den ena (Karl-Martin) hade min sambo och enligt min sambo skulle han vara riktigt bra. Dessvärre fick min grupp man nr2 som var lång, stor och såg rätt sträng ut. Vet att man inte ska dömma hunden efter håren så jag försökte slappna av. Jag var först ut av oss från körskolan och nerverna var faktiskt någorlunda stabila. Fick kolla bromsarna/bromssystemet vilket gick bra. Sedan småpratade han lite och frågade om jag hade hoj och vilken jag hade.. Svarade ärligt "CBR600f -97" och fick som respons komentaren "jaha, en sån som din körlärare?!" "eh, nej.. han har ju en CBR900RR -06 så min är ju inte lika "häftig" som hans är" svarade jag. "Nja...det är ju inte mkt som skiljer dem två åt" sa han. DÅ blev jag galet nervös. I mitt huvud så sa han nämligen "jaha, så du har en racer som står i garaget där hemma och väntar, men då ska jag kolla lite extra noga på hur du kör. För vi alla vet ju att sporthojsförare inte kör som alla oss andra". Visst, jag ska inte skylla på honom MEN den komentaren som han sa fick mig att bli nervös. Krypen gick som sagt bra men den kommentaren i kombination av att jag slog ner konen på första försökte gjorde att jag tappade hoppet och blev nervös.
Blev visst en lång redogörelse men nu vet ni alla hur det gick till på min uppkörning. Har nu i efterhand pratat med sambon och några andra som redan har körkort. Tipset som alla sagt är att man INTE ska säga ifall man kör sporthoj eftersom de fått uppleva själva samt även hört från andra att vissa VV-inspektörer kan vara hårdare mot de med sporthojar (även om det absolut inte skall vara så).
Visst, körde ner en kon och det får jag leva med... Nästa gång då jävlar!!
Lycka till alla ni andra. Hoppas att det går bättre för er, annars så finns det ju fler chanser!
Yadis skrev:
2181263 Vet hur det känns, missade första förra sommaren men tog kortet andra försöket. Det som är bra är att nu vet du hur en uppkörning går till(hur nerverna påverkar!), du har dessutom fått lite feedback på vad du behöver förbättra så träna på och om 14 dar har du kortet!
Som sagt, tack för supporten!! Känns faktiskt bättre nu än vad det gjorde för en timme sedan. Som sagt, nästa gång då jävlar
sevehem skrev:
2181396 Dassigt, lider med dig! Ungefär samma tid som du stod och blev ytterst besviken blev jag ytterst glad idag!
Så göööött nu när allt är över och A-kortet i hamn,.... men vafan gör jag här?? solen skiner ju i dalarna! Nu blire åka av!
lycka te allesammans!
Grattis till kortet!
Såg hur glada de andra var och antar att din lycka är fullständig
Kör nu lugnt men framförallt...NJUT