Krisse
Medlem
Klarade uppkörningen i morse, härligt
Körde upp i Enköping.
Körde upp i Enköping.
En nyfiken undran: vilken kon?Samme skrev:2398965Så jävla skönt!
Gick intensivkurs förra veckan idag på morgonen var det dags för uppkörning. Trots lite strul så ordnade allt sig till slut. Bla så gick fotpinnen på uppkörningshojen (Kawasaki Z750) av under uppvärmningen, så jag fick sätta mig på en båge (Kawasaki ZR-7) jag aldrig kört förr och köra lågfartsbanan!
Otroligt nog gick det väldigt smidigt. Enda problemet var egentligen att få upp den på centralstödet, eftersom jag aldrig behövt göra det på den andra hojen förut. Satte iaf lågfarten på första försöket, högfartbanan var jag lite feg på att lägga ner hojen, tog en kon i manöverprovet, men i övrigt såg det bra ut så han släppte mig. Sen var det bara att bromsa 70 och 90 km/h, vilket gick väldigt bra, hade lite problem med det tidigare så det var skönt att sätta dem direkt.
Efter någon timmes väntan så var det dags att ge sig ut i trafiken. Sattes inte på några jättesvåra prov, men fick iaf köra lite motorväg, stadstrafik och en del i villaområden med mycket högerregel-situationer. Kling klang sen var kortet mitt, så jävla nice.
Har varit sugen på kortet sen 2001 men inte gjort slag i den förrän nu. Man undrar ju varför?
Lycka till alla andra som kämpar med kortet för tillfället.
/Samuel
Thyg0d skrev:2400456Bara att gratulera!
Samme skrev:2399260Det förstår jag, var ju riktigt nervös själv tills man fick börja värma upp inför manöverbanan. När jag väl fixat krypkörningen så var jag inte så jättenervös, då insåg jag att jag skulle kunna fixa det.
Får önska dig lycka till också!
/Samuel
Propp-Fia skrev:2401886tack! Idag rä det dags! Ska ge mig ut till körskola om en timme o börja köra lite.. men det regnar, så det lär ju inte vara allt för kul.*sucka* men men.. det orndar sig!
Mitra skrev:2401894Lycka till
Den här gången fixar du det lätt
Propp-Fia skrev:2401940Den här gången?? det är första gången jag kör upp för hoj.
Men tack iaf!!
Propp-Fia skrev:2401940Den här gången?? det är första gången jag kör upp för hoj.
Men tack iaf!!
Somehow skrev:2402177Wee!!! =)
Klarade uppkörningen idag Trots ihållande regn o uschligt väder gick det perfekt för en gångs skull Så jävla skönt asså att kunna åka omkring själv, synd bara att hojen har körförbud för tillfället...=/ fast det ska åtgärdas i morgon, fick besiktningstid i morrn bitti 07:20
Vi syns ute på vägarna!
Thyg0d skrev:2403959Vad sjysst! Gratulerar! Hur var det att köra upp i hällregn då??
Slapp du några bromsprov eller vart det lokal torka där du körde upp???
Propp-Fia skrev:2404020Tack! Körde upp i Tullinge o jag hade inte hällregn hela tiden, bara under bankörningen. Nej, tok heller, inte slipper man något sådant! Man måste ju kunna det även om det råkar vara en sjö där man är...! Däremot så kan man ju ta det lugnare eftersom man ska anpassa sig efter förhållandena.
Så det var lungt...
Sejko skrev:2404099Gratulerar, har du ingen hoj så har problemet börjat..
Tog mitt 8 augusti.. vem fick du? Vilken skola?
Så drygt och ha kortet men ingen hoj blir tokig..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|