Körkort 2006

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Frank GT650 skrev:
2394572 Jag förstår precis känslan. Kör upp på fredag kl 13:15.. Hur ska veckan gåååå om man e så nervig redan .. AAAARGH

Det är vidrigt.. men det är bara att svälja det.. funderar bara på hur altert jag kommer vara så tidigt på morgonen..

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Bananhjärna skrev:
2394557
Päronen bor i Hällefors och vägen mellan Hällefors och Karlskoga är rena roadracing-banan. :tummenupp

Hoho då vet jag vilken väg jag ska undvika ;) hehe.. Nejrå det blir väl till att åka runt lite överallt.. OM det går vägen så att säga... :confused:

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Yes!!!...
Nu med A+B på kortet.....
NU ska snart motarden få bekänna färg.. hehe...

Hare gött alla...

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 600
Motin skrev:
2394677 Det är vidrigt.. men det är bara att svälja det.. funderar bara på hur altert jag kommer vara så tidigt på morgonen..
Skulle tro att du är mer än alert just då hur tidigt det än är. Tror du inte det??
Hoppas det går bra!:tummenupp
Har du tagit lektioner nu mellan uppkörningarna? Eller du kanske kör privat?

Roofy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
KLE 500 -91
Där satt den..

Äntligen!!

Inspektörerna på Säve i GBG hade bestämt sig för att inte ge mig lappen pga skitgrejer dom två första uppkörningarna.

Idag kl 13:15 i Borås gick det bättre, torrt på backen vid undanmanövern för mig och andra killen men en monsunskur lagom till den tredje killen. Som inte klarade första delen med upplåsning på fram och bakhjul.

Sen trafikdelen, gick som en dans.. Sista semesterveckan nu och fint väder lagom till slutet av veckan, blir nog att köra lite tror jag :tomten

Ps Kolla in länken under så ser ni vilken j...a skillnad det är på folk som klarar uppkörningen i olika län. I GBG klarar ju sig inte ens hälften av alla som kör upp.

http://www.vv.se/templates/page3____10158.aspx

Lycka till övriga som inte fått lappen än. :tummenupp

Sherlock

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
drömmer om Hornet 600 eller ER6-N
Varför har ingen berättat hur beroendeframkallande det är att köra hoj? Varför upptäcker jag det så här sent på säsongen? Många frågor o få svar.

Hade i.a.f. min första körlektion på Kul på Hjul idag. Grymt kul! Nu är ju bara frågan om jag hinner få kort innan säsongen är slut (enligt vv)

mamba71

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
v-strom 06
Roofy skrev:
2396944 Äntligen!!

Inspektörerna på Säve i GBG hade bestämt sig för att inte ge mig lappen pga skitgrejer dom två första uppkörningarna.

Idag kl 13:15 i Borås gick det bättre, torrt på backen vid undanmanövern för mig och andra killen men en monsunskur lagom till den tredje killen. Som inte klarade första delen med upplåsning på fram och bakhjul.

Sen trafikdelen, gick som en dans.. Sista semesterveckan nu och fint väder lagom till slutet av veckan, blir nog att köra lite tror jag :tomten

Ps Kolla in länken under så ser ni vilken j...a skillnad det är på folk som klarar uppkörningen i olika län. I GBG klarar ju sig inte ens hälften av alla som kör upp.

http://www.vv.se/templates/page3____10158.aspx

Lycka till övriga som inte fått lappen än. :tummenupp

GRATTIS:tummenupp

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Det här börjar bli jobbigt.. Jag har inte min uppkörning förräns på onsdag och jag är redan nervös.. Kunde inte somna så jag gick upp o satte mig här... men det blir inte direkt bättre när man läser om en massa hojjar hit o dit... vad ska en stackars tjej ta sig till???

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Propp-Fia skrev:
2397853 Det här börjar bli jobbigt.. Jag har inte min uppkörning förräns på onsdag och jag är redan nervös.. Kunde inte somna så jag gick upp o satte mig här... men det blir inte direkt bättre när man läser om en massa hojjar hit o dit... vad ska en stackars tjej ta sig till???
Onsdag sa du? kör på tisdag själv, o varit halvnervis i så där tre veckor nu :näsblod

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ewook skrev:
2397890 Onsdag sa du? kör på tisdag själv, o varit halvnervis i så där tre veckor nu :näsblod

Visst har jag varit nervös till o från men itne så farligt.. Jag har dock en tendens att få svårt att sova när jag börjar bli nervös och det har jag nu ikväll... Men jag får väl önkska lyc.... nej just det... brake a leg!!!! *spark i baken* och allt det där...:D

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ilma skrev:
2395903 Skulle tro att du är mer än alert just då hur tidigt det än är. Tror du inte det??
Hoppas det går bra!:tummenupp
Har du tagit lektioner nu mellan uppkörningarna? Eller du kanske kör privat?

Jag får hoppas på det bästa iaf, jo jag har tagit lektioner.. allt för många som det känns. Har sista lektionen idag efer jobbet..

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Break a leg!
Var glada ni som får köra upp iaf...
En annan har problem att få övningskörningstider och dessutom så
kommer jag bli tvungen att droppa min uppkörningstid den 13/9 för att
bilskolan inte har cyklar lediga den dagen och jag får inte boka en ny förens
dom säger att jag får. Så nu känns det som om jag inte kommer få köra upp
i år ens... *Suck* Allt för att dom har nån dum körkortsgaranti..
Klarar jag inte kortet får jag gratis lektioner.. Men... det finns alltid ett stort MEN... Garantin gäller bara i två månader ändå... så det kommer inte att gälla mig... Helt underbart... Men får fortfarande inte boka en tid genom skolan
och köra upp på gixxern känns inte ens lite aktuellt just nu... *snyft*

Men som sagt, alla som ska köra upp, GO FOR IT! I KNOW YOU CAN DO IT!

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Tog kortet idag!

Så jävla skönt!

Gick intensivkurs förra veckan idag på morgonen var det dags för uppkörning. Trots lite strul så ordnade allt sig till slut. Bla så gick fotpinnen på uppkörningshojen (Kawasaki Z750) av under uppvärmningen, så jag fick sätta mig på en båge (Kawasaki ZR-7) jag aldrig kört förr och köra lågfartsbanan!

Otroligt nog gick det väldigt smidigt. Enda problemet var egentligen att få upp den på centralstödet, eftersom jag aldrig behövt göra det på den andra hojen förut. Satte iaf lågfarten på första försöket, högfartbanan var jag lite feg på att lägga ner hojen, tog en kon i manöverprovet, men i övrigt såg det bra ut så han släppte mig. Sen var det bara att bromsa 70 och 90 km/h, vilket gick väldigt bra, hade lite problem med det tidigare så det var skönt att sätta dem direkt.

Efter någon timmes väntan så var det dags att ge sig ut i trafiken. Sattes inte på några jättesvåra prov, men fick iaf köra lite motorväg, stadstrafik och en del i villaområden med mycket högerregel-situationer. Kling klang sen var kortet mitt, så jävla nice.

Har varit sugen på kortet sen 2001 men inte gjort slag i den förrän nu. Man undrar ju varför?

Lycka till alla andra som kämpar med kortet för tillfället.

/Samuel

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Samme skrev:
2398965 Så jävla skönt!

Kling klang sen var kortet mitt, så jävla nice.

Har varit sugen på kortet sen 2001 men inte gjort slag i den förrän nu. Man undrar ju varför?

Lycka till alla andra som kämpar med kortet för tillfället.

/Samuel

Grattis!! Det kan itne vara kul att behöva byta hoj så där rakt upp o ner.. Men det var ju skönt att det gick bra ändå!:D

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Propp-Fia skrev:
2399185 Grattis!! Det kan itne vara kul att behöva byta hoj så där rakt upp o ner.. Men det var ju skönt att det gick bra ändå!:D

Tackar!

Nej, man vart lite nedstämd först kan man säga. Hann bara känna lite på den utanför banan innan det var dags att köra krypkörningen, trodde det skulle gå åt skogen. Men eftersom det gick vägen så är det ju bara en liten rolig historia så här efteråt.

/Samuel

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Samme skrev:
2399231 Tackar!

Nej, man vart lite nedstämd först kan man säga. Hann bara känna lite på den utanför banan innan det var dags att köra krypkörningen, trodde det skulle gå åt skogen. Men eftersom det gick vägen så är det ju bara en liten rolig historia så här efteråt.

/Samuel

Absolut, jag hoppas verkligen inte jag råkar ut för något sådant.. och om jag skulle göra det så hoppas jag att ajg kan hantera det...:) Jag kör upp imorgon, så det börjar bli lite nervigt nu...

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Propp-Fia skrev:
2399243 Absolut, jag hoppas verkligen inte jag råkar ut för något sådant.. och om jag skulle göra det så hoppas jag att ajg kan hantera det...:) Jag kör upp imorgon, så det börjar bli lite nervigt nu...

Det förstår jag, var ju riktigt nervös själv tills man fick börja värma upp inför manöverbanan. När jag väl fixat krypkörningen så var jag inte så jättenervös, då insåg jag att jag skulle kunna fixa det.

Får önska dig lycka till också!

/Samuel

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag