Körkort 2007

mc.chic

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
CBF -07
26 år och inget B-kort????? :confused:

Är han/hon handikappad eller?

B-kortet tar väl alla snarast möjligt efter 18-årsdagen såvida inte det finns medicinska hinder???? Det har i alla fall mina barn gjort...

hahah ja precis vad jag också anser... och vad jag vet har han inget handiap skulle då kanske kunna vara att han inte fått tummen ur :arsele :D

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
what? hade jag haft råd så hade jag tagit begränsat A kort när ja tog B när ja fyllde 18, så svårt är de ju inte å de är mycke samma va de gäller teori :)

Ja det var det, men det är stor skillnad på "kunde ha gjort fast kunde inte pga" och "Har gjort det":tummenupp QUOTE]

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
kromsläde numera
Bokade in mig på körskola idag (Kramérs i Göteborg)... Sen så beställde jag tid till uppkörning oxå... i början av Maj blev det. :)

Jag fick en tid kl 11.00 men det är tydligen samling kl 08:00..
Någon som vet vad man skall göra där så långt innan ens egna uppkörningstid? :confused:
(Dum som man är så glömde jag fråga tanten hos VV :huvet )

/Dom

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Bokade in mig på körskola idag (Kramérs i Göteborg)... Sen så beställde jag tid till uppkörning oxå... i början av Maj blev det. :)

Jag fick en tid kl 11.00 men det är tydligen samling kl 08:00..
Någon som vet vad man skall göra där så långt innan ens egna uppkörningstid? :confused:
(Dum som man är så glömde jag fråga tanten hos VV :huvet )

/Dom

Brukar vara id-koll,påskrift av ett papper och kanske gemensam genomgång av något om man har några frågor och innan dess säkerligen uppvärming på banorna... Men samling 3 timmar innan låter mycket.. Tja kan det vara för det så pass många som ska köra upp samma tillfälle ? Nu vet ja inte var uppkörningsstället ligger jämfört med vart din skola ligger men det kanske tar en stund att åka in också...

För mig var det samling 06:00 på morgonen och sen åkte vi till uppkörningsstället och började värma upp på banorna. Uppkörningen började 08:15 för mig..

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Har tagit teorin och en körlektion än så länge.. Nån som har koll på hur det ser ut med uppkörningstider i Gbg? Har man råd att sumpa en uppkörning och ändå hinna med en till innan säsongen är slut?

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
kromsläde numera
Har tagit teorin och en körlektion än så länge.. Nån som har koll på hur det ser ut med uppkörningstider i Gbg? Har man råd att sumpa en uppkörning och ändå hinna med en till innan säsongen är slut?

Jag ringde VV idag och bokade. De första tider dom hade lediga nu var i mitten på Maj. Men jag kan tänka mig att det snart börjar ta slut.

Så ringer du nästa vecka så får du en tid i Juni (det var iaf det intrycket jag fick av tanten hos VV)

Så ett tips är att ringa och boka så snart som möjligt.
Chansen att hinna med en uppkörning till i år blir ju inte större om du väntar.

/Dom

the_seven

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
No longer...
jag är i full gång, gjorde teorin förra veckan :) körde i går, körde idag, ska köra på fredag igen :9 det går riktigt bra :D:D:D

Så förhoppningsvis har jag det i maj.. jippie:yoparty

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ja jisses i Malmö har man det förspänt ser jag ;). Skolorna i Kristinehamn börjar inte köra förrän mitten på April som det ser ut nu.. Dåligt då det faktiskt redan är körbart på vägarna här..

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Jahopp.... Skriver upp den 21:a Mars... Vet att jag kan det som ett rinnande vatten men ändå pissnervös =( Kan inte tiden gå lite fortare.. hatar detta väntande ... suck...
Jag har tänkt att ta några lektioner och INTE köra upp som privatist.. men då är de väl körskolan som bokar tid för uppköringen eller (så va de med B iaf)?

Någon med tips på bra MC körskolor i Linköping..
Körde hos Magnussons när jag tog B men de va 6 år sen nu och vad jag vet är de rätt "stora" = dyra och har mkt att göra... Några tipspå andra bra/billigare?

mvh // frajje

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Jahopp.... Skriver upp den 21:a Mars... Vet att jag kan det som ett rinnande vatten men ändå pissnervös =( Kan inte tiden gå lite fortare.. hatar detta väntande ... suck...
Jag har tänkt att ta några lektioner och INTE köra upp som privatist.. men då är de väl körskolan som bokar tid för uppköringen eller (så va de med B iaf)?

mvh // frajje

Det går allt bra med teorin ska du se. Tänk logiskt och på de frågor som man inte riktigt kan.. så svara på det som känns mest troligt efter vad man läst.

Ja då är det körskolan som bokar uppkörning efter hur man presterat.

Kör hårt

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Hej alla glada trehjulingar!
Själv håller jag också på för fullt med min utbildning. Tar min tredje lektion på Grönlunds i Solna om två timmar. Dock skulle jag vilja övningsköra vidare privat och öva på kvällar och ledig tid. Vet någon ett ställe där man kan göra det lagligt?
Skulle bli sjukt glad om någon visste en plats!

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Jag kan inte låta bli att läsa körkortstråden fastän jag fixade kortet i fjol men man känner igen tankarna och funderingarna.

Jag vill dock önska alla lycka till och så ses vi ute på vägen i sommar :tummenupp

.

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
uppskrivning avklarad...
körning kvar!!! :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...