Körkort 2007

soderman

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
R1
Det blir kort iår.
Köpte hoj och tog teorin förra året så nu ska det fan bli av.
har ringt å bokat några lektioner nu.. v 14 kör dom igång.. så ... :)

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Tog 2.a lektionen idag och allt gick kanon! Uppkörning bokas in så fort dom får tider av VV. Känns bra!

/Martin

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Körlektioner bokade nu iaf. Någon som har erfarenheter av Trafikskolan Mitt i Stan i Örebro?
Kanske någon annan här som ska köra där också?

raw-zero

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
..spanar
Siktar på att ha A+B klart till semestern dvs. Juli, A är väl snabbast avklarat då körningen är gjord så är nästa steg ny uppskrivning, följt av halk- och uppkörning.

Visst ska det väl gå att kombinera uppskrivning för A + B och få det gjort vid samma tillfälle?

Skulle gärna vilja att någon kunde kommentera mina förutsättningar tidsmässigt för att ha A-kortet i handen till semestern?
Startar på noll, dvs. har ingen nämnvärd erfarenhet av åkande utan enbart ett enormt intresse och en vilja som heter duga.
Intresset grundar sig väl egentligen dock i Custom-cyklar, men man ska ju börja nånvart och sen älskar man ju också höga hastigheter vad det än må vara för fordon och övriga 'tillhyggen' det snackas om.

Vore mycket tacksam för svar.

Nicotin

Guest
Siktar på att ha A+B klart till semestern dvs. Juli, A är väl snabbast avklarat då körningen är gjord så är nästa steg ny uppskrivning, följt av halk- och uppkörning.

Visst ska det väl gå att kombinera uppskrivning för A + B och få det gjort vid samma tillfälle?

Skulle gärna vilja att någon kunde kommentera mina förutsättningar tidsmässigt för att ha A-kortet i handen till semestern?
Startar på noll, dvs. har ingen nämnvärd erfarenhet av åkande utan enbart ett enormt intresse och en vilja som heter duga.
Intresset grundar sig väl egentligen dock i Custom-cyklar, men man ska ju börja nånvart och sen älskar man ju också höga hastigheter vad det än må vara för fordon och övriga 'tillhyggen' det snackas om.

Vore mycket tacksam för svar.

Lätt du fixar moppekort om du har flyt med skrivtid och uppkörningstid på 3-4 veckor..

Har du otur att det är lång väntetid på skrivning och uppkörning kan det ta sin tid...

MikkE

Guest
Nu har man ju hoj =)

Ska se när jag och körskolan kan fixa en intensivare :tummenupp

raw-zero

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
..spanar
Nicotin,

tackar för svaret, men hur är det med att skriva för A och B samtidigt?
Bara hoppas man har lite flyt och skulle det bli väntetid så får man väl höra runt med närliggande prov-orter och även ligga på varje dag och höra om sista-minuten tider.
Det här ska bannemej bli av.

Nicotin

Guest
Nicotin,

tackar för svaret, men hur är det med att skriva för A och B samtidigt?
Bara hoppas man har lite flyt och skulle det bli väntetid så får man väl höra runt med närliggande prov-orter och även ligga på varje dag och höra om sista-minuten tider.
Det här ska bannemej bli av.

Skriver man B så är det vad jag minns 10 extra frågor enbart för mc.
Så självklart skriver du båda samtidigt..

Bara att ligga på..helst boka tid redan nu och hoppas på en tid om ngr veckor...
Och plugga dig blå..

Lycka till:tummenupp

Haha. Nope, ingen lapp här inte. Ska ta det snabbast möjligt! :tuttar :)

Ah men va faan,sluta klämma på alla söta norskor och lägg på ett kol nu !!!:D :tuttar

Hur ska du annars hänga på alla sköna gruppkörningar med NR i sommar ??:va

Last edited:

Blue__

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
Honda CBR 600f -98
Va jag har hört så måste du skriva två separata prov för A och B. Är ingen expert men så va en kompis tvungen o göra när han tog för 4 år sedan. Kan ju ha ändrats sen dess.

raw-zero

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
..spanar
Ja jag blir inte annat än osäker, har försökt luska fram det på google och VV's hemsida då man hört av folk att 'det ska gå' att kombinera skrivningen men inte hittat något.

Någon som kan ge klarhet, snälla? ;)

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
CBR125R
Jag vill uppgradera mig från min 125:a men tänker tillbaka på det onödiga och jobbiga lågfartsprovet. Förresten lär ju dröja ett tag tills det är dags.. Är bara 17 :). Hoppas dom hinner ta bort det tills dess :tungan

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
kromsläde numera
Ja jag blir inte annat än osäker, har försökt luska fram det på google och VV's hemsida då man hört av folk att 'det ska gå' att kombinera skrivningen men inte hittat något.

Någon som kan ge klarhet, snälla? ;)

Det klart bästa svaret på din fråga får du om du ringer VV och frågar dom.
tfn 0771 17 18 19

/Dom

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
teorin avklarad,, bara vänta tills dom börjar köra på trafik skolan,,

pratade med dom och dom drar igång denna veckan om vädret blir bra,, så jag börjar köra om 2 veckor ca

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Alltså inte för att ge kritig till någon utan mer bara få förståelse.
Jag ställde upp cirkus 6 koner med ungefär 2 meter emellan
och körde slalom samt vändning efter sista.. Hade inga som helst problem. Körde kanske 15 gånger och klarade alla koner + vändningen alla gånger utan fot-sättning eller dyligt och endast gas och koppling och ingen broms till hjälp. Det ska ju va 4 meter emellan. Det är ju hur långt som helst.
Nästan alla säger att de är så svårt? Gör jag nått fel eller? Vet inte om de beror på att jag körde min KTM 625:a (vändradien på den är inget att skryta med) och den skulle va lättare än körskolans hoj?!

På mig verkar de som höghastighetsbanorna ser svårare ut.. Ej testat de än.

Ps.. hähä farsan som har haft kortet i hmm, 30 år?.. klarade inte konbanan jag körde sista gången (ca 1.5 meter mellan konerna) med min hoj.. Tyckte jag va rätt kul och sträckte lite extra på halsen :D

mvh // frajje

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...