Körkort 2007

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
köra med en motard e väll inga problem den har ju hur bra svängradie som helst..jag körde upp på min r1 den har ingen svängradie förutom i hög fart:tungan ... men här i linköping är det ju bara att åka till sviestad och öva där finns ju alla banor

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
jaså?.... "får" man åka ut på kvällarna och köra eller kommer de massa farliga människor och slår en på fingarna då? :D

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
Dagtid är väll att föredra då konor och dyligt står uppe

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011

Nästan alla säger att de är så svårt? Gör jag nått fel eller? Vet inte om de beror på att jag körde min KTM 625:a (vändradien på den är inget att skryta med) och den skulle va lättare än körskolans hoj?!

mvh // frajje

Heh att köra Motard på de där banorna är som att köra en moppe genom banorna.. Prova en sporthoj t.ex CBR eller likande.. eller iaf en tyngre hoj !

Tränar man med sporthoj så blir man glatt överraskad över hur lätt det går med andra hojar sen. (ja kanske inte Golwing då...)

:tummenupp

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Nicotin,

tackar för svaret, men hur är det med att skriva för A och B samtidigt?
Bara hoppas man har lite flyt och skulle det bli väntetid så får man väl höra runt med närliggande prov-orter och även ligga på varje dag och höra om sista-minuten tider.
Det här ska bannemej bli av.

Du får skriva båda proven separat - jag bokade in dem båda efter varandra när jag skrev förra året - Det blir som att skriva samma prov två gånger men med lite andra frågor på MC-delen

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Har uppkörning den 18:e juni på Täby Flygplats.
Är det någon som vet om det finns ett bra ställe att öva konbana på i Örebrområdet?

Snacka om plågsam väntan...

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Har uppkörning den 18:e juni på Täby Flygplats.
Är det någon som vet om det finns ett bra ställe att öva konbana på i Örebrområdet?

Snacka om plågsam väntan...

Oj va tidigt du fick en sen uppkörningstid ?!? Konstigt att det delas ut tider innan man är redo att köra ? Kör du som privatist eller körskola ?

Anledningen till att ja reagerar som jag gör är att körskolorna fått "banning" från VV att man inte får boka upp tider innan de finns elever som är redo.. Hörde min skola prata nåt om det förra säsongen.. Gäller väl inte alla skolor då .. hum ?!

Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Bokat tidiga körlektioner och teori prov 24april(Jag vet... borde bokat tidigare)
Hoppas att det går fin fint så jag kan boka uppkörning då!

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Oj va tidigt du fick en sen uppkörningstid ?!? Konstigt att det delas ut tider innan man är redo att köra ? Kör du som privatist eller körskola ?

Anledningen till att ja reagerar som jag gör är att körskolorna fått "banning" från VV att man inte får boka upp tider innan de finns elever som är redo.. Hörde min skola prata nåt om det förra säsongen.. Gäller väl inte alla skolor då .. hum ?!

Är det inte så att körskolorna har bokat upp massor av tider utan att igentligen ha elever?

raw-zero

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
..spanar
Du får skriva båda proven separat - jag bokade in dem båda efter varandra när jag skrev förra året - Det blir som att skriva samma prov två gånger men med lite andra frågor på MC-delen

Tack, jag fick samma svar tidigare idag då jag ringde och hörde med VV.
Tjejen i andra änden påstod att möjlighet att kombinera proven inte funnits på många år.
Men tyckte ändå jag hörde talas inte för långt tillbaka om att folk i min egen ålder nyligen gjort det, kan väl dock ha varit att de skrev vid samma tillfälle men då separata prov..

Hursom, är väl bara att hugga tag i böckerna och tjinga tid snarast möjligt.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Om man vill ha en bra uppkörnings/skrivningstid så är det ju bara att tokringa efter återbud. Det gjorde jag och jag fick många bra tider att välja mellan. Det gäller bara att vara en "pain in the ass"!

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Fan va surt 18 juni bokade teori idag 26 april det är en djävla väntan. Jag antar att man inte kan boka uppkörningstid innan teorin är klar? Själv hade jag hoppats få tid i månadsskiftet maj/ juni. Men det kanske går snabbare genom körskolan, förhoppningsvis?

Har funderat på att importera en hoj från Tyskland. Det jag ser på webb sidorna är att dessa ofta gått mycket längre än här i Sverige hur, många mil kan man tänka sig att få ut av en MC (Yamaha fz6 )?

Samt så undrar jag om bilsport & MC försäkringar om det är något man skall tänka på med dem då de är så mycket billigare än andra?

Tacksam för svar!

Ha't //Dafe

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
så går man genom en trafik skola och inte privat så får man en tid fortare? eller lättare ?

Nej så behöver det ju inte vara.. Beror nog på länet ..

Det jag menar var att skolorna bokar upp tider för att vara säkra på att ha tider till sina elever.. Och det gillade inte VV i Örebro Län så de sa till skolorna att de får boka tider då de anser sig ha elever som är redo för uppkörning.. Så funkar det inte överallt... Skolor bokar upp en bunt tider för att vara säkra på att det finns lediga tider...eftersom det är högtryck..

Fick själv en jävulsk väntetid pga att min skola ville vara VV till lags.. Men som sagt så är det inte på alla skolor.

Skulle tro att det nog e lättare att få tider om man bokar privat.. då har man ju ingen lärare som ska ge tummen upp när det är dags för uppkörning.. Och kan få tider lite när det passar en själv.Det ligger på en själv att känna det.

För min egen del så känns det nog bättre att få ett "OK du är redo" från en utbildad lärare ..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0