Körkort 2007

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Skriver teorin imorgon. Borde inte bli några problem då jag dels kört bil i 17 år och dessutom pluggat ganska ordentligt.

Hoppas jag inte stack ut hakan för mycket nu. Det vore ju ganska pinsamt att vara tvungen att skriva att jag torskade efter detta uttalande!

Det var ju skönt att jag slapp bomma efter mitt uttalande. Klarade teorin idag så nu ska jag bara försöka få till en uppkörningstid så fort som möjligt!
 

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
Nä nä nä, inte är du den förste. Här har du minst en till. Siktar man på konen så träffar man den :) så det gäller att hålla blicken på första "slalomkonen" alltså efter undanmanöver och de fyra röda, då blir det betydligt lättare.

Attans otur att han inte godkände första försöket i 45-47 km. Låter lite larvigt för allvarligt talat så kan han ju inte se skillnaden på några kilometer till eller ej. Det kan vara så att han tyckte du saktade ner för mycket i slalomen. Men lycka till i juni, då sätter du den.:yoparty

Och självklart blev jag den tredje (i denna tråd) att kugga på högfartsdelen. En annan gubbe ramlade på första försöket i lågfartsdelen men fick ändå godkänt.
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Skoj för alla Er som tagit kortet senaste tiden. Var på återbesök för mina skadade händer igår.. Fick besked om att det lär ta 6-8 veckor till innan de är helt återställda.. :(.. Får se det positivt att jag inte slog i huvet näe jag halkade i trappen..

Går fortfarande med stift i höger hand.. lillfingret är svårt att få rörelse i.. Samt att jag har gipsskena på vänstern..

Ta det lugnt där ute, man behöver inte åka hoj för att skada sig allvarligt, räcker med halk i trapp !!! :huvet

Men va f... sååå onödigt :va att gå och halka i en trapp nu när hojsäsongen börjat. Känner med dig! :pannkyss Bryt ihop och kom igen i 200 blås så snart du kan. För det ska ju köras upp i år, eller hur!
 

offa

Guest
Och självklart blev jag den tredje (i denna tråd) att kugga på högfartsdelen. En annan gubbe ramlade på första försöket i lågfartsdelen men fick ändå godkänt.

Vem var kontrollant när du körde och körde du upp privat? När jag körde i onsdags hade jag turen och ha småfuktig bana, så hastigheten fick sänkas till 45 km/h. Första försöket gick lite sakta, och andra försöket tror jag att jag råka snudda en kona vid undanmanövern. Vart godkänd trots det, tur att den inte välte kanske.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Men va f... sååå onödigt :va att gå och halka i en trapp nu när hojsäsongen börjat. Känner med dig! :pannkyss Bryt ihop och kom igen i 200 blås så snart du kan. För det ska ju köras upp i år, eller hur!

Onödigt ja, ont ja !

Japp ska köras upp i år och kortet är då mitt.

Tackar för pushningen !
 

bune

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda vtr1000 F
Fick just ett samtal från körskolan, min körlärare har åkt ikull och brutit 8 revben. Vet inte hur det blir med lektioner framöver :huvet
 

niclas_73

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Gästrikland
Hoj
Bandit 600 N
Vem var kontrollant när du körde och körde du upp privat? När jag körde i onsdags hade jag turen och ha småfuktig bana, så hastigheten fick sänkas till 45 km/h. Första försöket gick lite sakta, och andra försöket tror jag att jag råka snudda en kona vid undanmanövern. Vart godkänd trots det, tur att den inte välte kanske.


1. En äldre pensionerad inspektör
2. Jag kör helt privat

Det hade regnat på morgonen när jag körde (det tog han ingen hänsyn till).

Måste sluta tycka synd om mig själv och ge järnet i juni... :yoparty

/Niclas
 
Last edited:

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Yes!!! Grejade det idag, gick alldeles lysande både på konbanorna och i trafik, inga anmärkningar!!

:) :)
 

Toke

Guest
Vilken frihetskänsla. Satte lappen idag på barkarby :tummenupp . Inte mått bättre än såhär!
Lycka till alla ni andra! ni anar inte hur skönt det är!! :yoparty
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
10 dar and counting.. 3 lektioner kommande vecka så ska väl de där sitta..
 

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
Då var teorin avklarad, nya hojjen skall hämtas på tisdag!!!

sen ska man ge sig i kast med det omöjliga!
dvs att få tid för uppkörning! suck..

kanske ska ta ngn lektion till, men behärskar gården nu..
landsväg är väl inte så kinkigt har juh bil ffs, ps kör som en gud!
 

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Luleå
Hoj
2009 Yamaha FZ1
På Tisdag gäller det för mig.Hojjen påställd och försäkrad från Måndag:tummenupp Börjar bli skapligt nervös nu:huvet
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Alla ni som klagar över att det är så lång väntetid, varför ligger ni inte på mer?
Så jobbigt är det ju för det första inte att åka 5-10 mil för en uppkörning...
Hyr ett släp eller få kompisen att köra hojen åt er. Ni kan korta ner väntan rejält genom att ha flera olika möjliga uppkörningsplatser. Om ni sedan ringer då och då å kollar om de har fått in en ny tid ska det inte behöva ta mer än en vecka.
Det är ju alltid nån då å då som får förhinder och avbokar. Efter min första kuggade uppkörning ringde jag en gång i timmen, tills jag fick en ny tid :D
Körde upp igen en vecka efter min första uppkörning å klarade det :yoparty
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Alla ni som klagar över att det är så lång väntetid, varför ligger ni inte på mer?
Så jobbigt är det ju för det första inte att åka 5-10 mil för en uppkörning...
Hyr ett släp eller få kompisen att köra hojen åt er. Ni kan korta ner väntan rejält genom att ha flera olika möjliga uppkörningsplatser. Om ni sedan ringer då och då å kollar om de har fått in en ny tid ska det inte behöva ta mer än en vecka.
Det är ju alltid nån då å då som får förhinder och avbokar. Efter min första kuggade uppkörning ringde jag en gång i timmen, tills jag fick en ny tid :D
Körde upp igen en vecka efter min första uppkörning å klarade det :yoparty

Efter en kuggning kan man inte boka tid på 3 arbetsdagar?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top