Körkort 2007

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Jag tog mitt kort förra året men vill ändå skriva lite här. Jag tycker (inte för att skryta) att jag tog mitt både fort och billigt. Har någon lyckats bättre? Hade varit kul o veta.

Min bravad i alla fall:

Typ: Privat
Tid från början till slut: 1 månad och 13 dagar
Totalkostnad (inkl lämp, teori och uppkörning samt min lärares bensin): 2413 kr

Typ: Privat
Tid: 1 månad (~28 dagar)
Totalkostnad: (inkl uppkörning och bensin): 1750 kr

Men då ska det tilläggas att jag har haft 125:a innan och att jag inte kört upp än.

niclas_73

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Bandit 600 N
Har inte ens provat höghastighetsdelen än och jag kör upp i övermorgon. Kanske borde prova den i alla fall nån gång innan, men jag har inte hört om någon som kuggat på den delen?

Då är jag kanske den förste.... körde upp den 7/5 i Gävle, klarade krypkörningen gallant. När det sedan var dax för undanmanövern var bana 1 uppställd, tog satts... inspektören tyckte det gick försakta (typ 45-47km/h) vid nästa försök ökade jag farten till strax över 50 men lyckades peta undan en kon!!!! Då var det kört!

Jag hadde inte kört den banan mer än typ 4-5 ggr.... ny uppkörning i juni.

/niclas

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Då är jag kanske den förste.... körde upp den 7/5 i Gävle, klarade krypkörningen gallant. När det sedan var dax för undanmanövern var bana 1 uppställd, tog satts... inspektören tyckte det gick försakta (typ 45-47km/h) vid nästa försök ökade jag farten till strax över 50 men lyckades peta undan en kon!!!! Då var det kört!

Jag hadde inte kört den banan mer än typ 4-5 ggr.... ny uppkörning i juni.

/niclas

Nä nä nä, inte är du den förste. Här har du minst en till. Siktar man på konen så träffar man den :) så det gäller att hålla blicken på första "slalomkonen" alltså efter undanmanöver och de fyra röda, då blir det betydligt lättare.

Attans otur att han inte godkände första försöket i 45-47 km. Låter lite larvigt för allvarligt talat så kan han ju inte se skillnaden på några kilometer till eller ej. Det kan vara så att han tyckte du saktade ner för mycket i slalomen. Men lycka till i juni, då sätter du den.:yoparty

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Uppkörning för mig på måndag morgon :D
Jag hoppas det går bra.. och för alla andra som har uppkörningar i år..

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Skoj för alla Er som tagit kortet senaste tiden. Var på återbesök för mina skadade händer igår.. Fick besked om att det lär ta 6-8 veckor till innan de är helt återställda.. :(.. Får se det positivt att jag inte slog i huvet näe jag halkade i trappen..

Går fortfarande med stift i höger hand.. lillfingret är svårt att få rörelse i.. Samt att jag har gipsskena på vänstern..

Ta det lugnt där ute, man behöver inte åka hoj för att skada sig allvarligt, räcker med halk i trapp !!! :huvet

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...