Körkort 2007

NordF

Guest
Du är nog nummer 17, för jag blev 18! :D
1 Maj trodde hon uppkörningarna börjar.. Längta längta =)

PS. 60 av 65 idag! :yoparty

Grattis till provet! :klappar

Då är jag nog nummer 19, för hon sa att hon precis hade lagt in nån just innan jag ringde. Vi kanske hamnar på samma kurs då eller nåt. :yoparty

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Det blir inget kort för mig i år men idag skickade jag jag lappen för att få tillstånd. Hoppas på att ta teorin under vintern och kortet till våren. Då kanske man kan köra nästa sommar redan :D

Tänkte fråga också, hur brukar det vara om man kör bara genom trafikskola och inte hemma också? Klarar man uppkörningen med ett rimligt antal körtimmar eller måste man ta 30 körlektioner?

Jag körde bara på trafikskola.. gick snabbt å ta körkortert.. hadde en lektion.. tog teorin fixade den.. fixade tid så hadde jag 5 lektioner till å sen small de.. uppkörningen.. godkänd.. körde typ 3 ggr med farsan bakbpå hemma :p.. så va inte nå speciell körning hemma.. men men.. jag har vart på 2 hjul några år nu så.. beror helt enkelt på hur bra man är..ja ser allt mellan 10-30 lektioner på vissa elever på trafikskolan..

mirre

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
yz 250
tjaaaa undrar om någon vet när sista uppkörnings datumet är i år hittar inget på vv

tacksam för svar

Körkortexpress

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Honda CB Sevenfifty och Kawasaki Z 750
Uppkörningstider

tjaaaa undrar om någon vet när sista uppkörnings datumet är i år hittar inget på vv

tacksam för svar

Nog bäst att ringa Vägverket direkt och kolla: 0771-17 18 19, det är lite olika runt om i Sverige när de slutar med uppkörningarna. I Västerås så var de sista svängen i veckan som gick.

Mrs. Laphroaig

Guest
Blev godkänd på teoriprovet idag, visserligen för B kort men det känns för jävla bra :)

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
CBR 1000rr -08
Vill bara säga att du har gjort ett bra val... dom e grymt duktiga där borta...
Läs om när jag va där...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3237755&postcount=6

Lycka till!

Ok, då är jag inbokad på http://www.korkortexpress.se/ till våren. :tummenupp

Pratade med en väldigt trevlig tjej och fick reda på att jag låg som nummer 18(!) på listan. Tydligen brukar de bli flera hundra till vårkanten så det var väl bra att jag ringde nu då. Tack ni som tipsade om detta ställe, bra pris och en 80% "successrate" på uppkörningen känns betryggande. :)

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
Jag blev klar med mitt 7september, köpte min "moppe" på vägen hem från uppkörningen :tungan

aprilia_mac

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
aprilia RS 125 1998
tjena..jag ahr haft mitt körkort nu i två månader och 10 dagar och jag har redan maxat hojen och kört på backhjulet...men jag säger till er andrar att ta det luyngt i början och trimma inte hojen för tidigt..jag drog min strypning en månad efter jag hade klarat det.. har du väll taget strypning så är det svårt att kröa utan den..så mit tips är att ni kör det väldigt lungt ett tag och sen trimma era mc....

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
tjena..jag ahr haft mitt körkort nu i två månader och 10 dagar och jag har redan maxat hojen och kört på backhjulet...men jag säger till er andrar att ta det luyngt i början och trimma inte hojen för tidigt..jag drog min strypning en månad efter jag hade klarat det.. har du väll taget strypning så är det svårt att kröa utan den..så mit tips är att ni kör det väldigt lungt ett tag och sen trimma era mc....

Shit, cool du är! Tack för tipset :yoparty

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Detta blir den längsta vintern någonsin... :huvet
Det har nu gått 2 dygn, 11 timmar och 40 minuter sedan jag klarade uppkörningen... och det är mellan tummen och pekfingret sisådär tre och en halv månad kvar tills snön har lagt sig och smält bort igen så att jag kan köra båge :hjälm

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln