Körkort 2007

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Lunda
Hoj
CBR 1000rr -08
Fixade kortet idag i Västerås! Grymt glad och nöjd, kan knappt sluta le... :D
Ses ute på vägarna...

Over and out...
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
hur stor chans finns det att få tag på en uppkörningstid någorlunda nära V. Götaland i år? 1 på 1 000 000 000?? ringde VV; -Ja det finns tid i Malmö den 8e. -Inga fler? -Inte senast jag kollade men vänta lite, jo i Östersund och Falund finns det även tid -Tack hej!

Hur fan kan de fortfarande ge möjlighet till prov i Östersund(!?!?) men inte i Trestad, enligt körläraren har de slutat köra "så här sent" FFS!!:gnissla :mad: :huvet :finger :censored
 

DirtyRotten

DirtyRotten
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1982, Yamaha SR 400
Äntligen! I onsdags, efter att ha jobbat 10 timmar natt och inte sovit på typ 20 tim så fick jag äntligen den åtråvärda bokstaven på kortet! Tjohooooo!!!!
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Grattis alla!

leffo;
Om du är säker på att de inte kör upp längre så är det inte så mycket att göra åt. Men annars gör som jag gjorde. Ring vv så ofta du kan så komemr du snart att få tag i en tid i din hemstad. Lycka till


EDIT
felstavning
 

DirtyRotten

DirtyRotten
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1982, Yamaha SR 400
Leffo: Jag ringde vv flera gånger om dagen och till slut fick jag en tid på en som lämnat återbud, detta händer hela tiden och här i Göteborg så kör de iaf den här veckan ut, ring!!!!!!!!
 

andreasnoren

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2007
Ort
södermalm
Hoj
ktm 690 smc -08
kör på ons :D

efter gått på körskola i norrtälje så beställde jag uppkörning som skulle vart idag (tis)
men glömde betala in avg för skrivprovet:huvet o betalningen kom in ca 30min försent för att dom skulle kunan boka det. så jag ringde vv o kolla då hade dom en tid på ons i barkarby :D tur det....
 

NordF

Guest
Jaha, kanske skall skriva nåt här också. Tog teorin den 30:e aug men fegade på uppkörning i år eftersom det pratades så mkt inne på körskolan om hur svårt vv hade att få fram tider. Ville ju inte föda dem mer 5 st 1000:- a 80 minuters-lektioner till i onödan om man så säger.

När jag läser i denna tråden känner jag att jag kanske skulle ha legat på mer, inte lite avis man blir när man läser om folk som började senare än mig på hösten och som sitter hemma och smeker lappen nu. Grattis till alla er!! Aja, 2008 here I come! :yoparty
 

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Usch och fy, nu blev man sådär skakis igen:rolleyes:

Ringde vägverket för att se om det hade kommit några avbokningar.. Nix, det hade det inte gjort, då frågade jag hur länge de hade uppkörningar här i stockholm precis då kom det in en tid på fredag på Barkaby.

Nånting speciellt jag bör tänka på inför fredagen?

Är det någonting de är speciellt petiga på vid barkaby?

:)
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Blir jag en av de sista som skriver i den här tråden? Fixade uppkörningen i GBG idag. Känns hur underbart som helst, så nu ska jag ägna vintern åt att leta efter en fräsch CBR600 :)

Lite kul när man övat massa spårval på landsväg innan uppkörningen och sen blir större delen av uppkörningen att köra E45 från Kungälv till Angeredsbron. Haha :D
 

digitalaflaesk

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
DR650SE
Blir jag en av de sista som skriver i den här tråden? Fixade uppkörningen i GBG idag. Känns hur underbart som helst, så nu ska jag ägna vintern åt att leta efter en fräsch CBR600 :)

Lite kul när man övat massa spårval på landsväg innan uppkörningen och sen blir större delen av uppkörningen att köra E45 från Kungälv till Angeredsbron. Haha :D
Fick också den sträckan idag på uppkörningen. Kan det vara du från Mölndals trafikskola?
 

Lachu

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det blir inget kort för mig i år men idag skickade jag jag lappen för att få tillstånd. Hoppas på att ta teorin under vintern och kortet till våren. Då kanske man kan köra nästa sommar redan :D

Tänkte fråga också, hur brukar det vara om man kör bara genom trafikskola och inte hemma också? Klarar man uppkörningen med ett rimligt antal körtimmar eller måste man ta 30 körlektioner?
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Fick också den sträckan idag på uppkörningen. Kan det vara du från Mölndals trafikskola?

Nix, men vi sprang nog på varandra om du körde idag? Jag körde för mötesplatsens trafikskola. En stor tumme upp för dem. Jag tog min första lektion i mitten av Augusti. En månad senare skrev jag teorin och samtidigt fixade Björn på trafikskolan uppkörningstid en knapp månad senare. Allt som allt tog det två månader att få kortet :)
 

digitalaflaesk

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
DR650SE
Nix, men vi sprang nog på varandra om du körde idag? Jag körde för mötesplatsens trafikskola. En stor tumme upp för dem. Jag tog min första lektion i mitten av Augusti. En månad senare skrev jag teorin och samtidigt fixade Björn på trafikskolan uppkörningstid en knapp månad senare. Allt som allt tog det två månader att få kortet :)
Jo, då sprang vi nog på varandra.
Känns för jävla bra att ha lite bokstavsordning på kortet! :)
 

NordF

Guest
Ok, då är jag inbokad på http://www.korkortexpress.se/ till våren. :tummenupp

Pratade med en väldigt trevlig tjej och fick reda på att jag låg som nummer 18(!) på listan. Tydligen brukar de bli flera hundra till vårkanten så det var väl bra att jag ringde nu då. Tack ni som tipsade om detta ställe, bra pris och en 80% "successrate" på uppkörningen känns betryggande. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top