Körkort 2007

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Grattis metrozlut!

Cordite;
Inte kul. men kan du inte boka en ny tid? Det finns ju om man ringer och kollar hela tiden (om man kör privat). Eller menar du att du inte hinner öva?
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Grattis metrozlut!

Cordite;
Inte kul. men kan du inte boka en ny tid? Det finns ju om man ringer och kollar hela tiden (om man kör privat). Eller menar du att du inte hinner öva?

Nja, flera faktorer spelar in och den förmodligen avgörande är ekonomin. Det kostar ju trots allt en hel del (i mina ögon, student som jag är) att köra upp. Och nej, det blir inte mycket tid över efter allt skolarbete. Och med svängradien (om man nu kan kalla den det) som jag har på min cykel krävs mycket mycket mer övning på lågfartsdelen..
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ÄNTLIGEN.... (nästan) :)
Nu är körningen bokad ialf! :yoparty den 29okt! snacka om lite sent men jag fyller 21 den 27okt. så detta var enligt dem en "engångs" sak, de skulle tydligen sluta med uppkörningarna i mitten på okt igentligen,. snacka om röta :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Nja, flera faktorer spelar in och den förmodligen avgörande är ekonomin. Det kostar ju trots allt en hel del (i mina ögon, student som jag är) att köra upp. Och nej, det blir inte mycket tid över efter allt skolarbete. Och med svängradien (om man nu kan kalla den det) som jag har på min cykel krävs mycket mycket mer övning på lågfartsdelen..

Ok det är ju inte så mycket att göra åt då tyvärr. Bara till o putsa hoj efter tenta-p hela vintern. lycka till i vår
 

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Yeees där satt den, på andra försöket :)
Körde upp idag i Gävle :)

Dax att ställa på HOJJEN :):tummenupp
 
Last edited:

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
forna



Jo jag antar det men det är bra att veta så att man övar lite extra och inte tar det för hårt när man kuggar. det gör mig mindre nervös faktiskt.

Jag vet vad du menar med oturen =)

Lycka till nu med kortet!


Olsson84


Vilken tur då Olsson84, antar han hade lika gärna kunnat ge underkänt. Kontrasterna får en att känna sig duktig ändå =) Hur hamnade han där?


Det var väl det jag trodde får dras med nervositeten.

Grattis till kortet då. Eller du kanske tog den för länge sen.


Själv har jag kört 2 ggr på körskolan och en gång med min handledare. Kört mycket vespa och sånt innan. KÄnds mycket bra, men jag hade lite otur också antar jag =)

Killen som körde i diket skulle vända och vände för tvärt så han vek ner hela hojen och ramla ner i diket....

Nej jag tog kortet förra året i september...tack ändå :yoparty
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
Jag kastar väl in några rader jag med. Fick (tog) A-behörigheten i början av Augusti efter en djävla massa köra på skola sedan i våras. Nervös som en fjortis på högstadiedisko, men körningen satt som en smäck :2cool

Sprang ut och köpte gammelhyndan dagen efter uppkörningen.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Fick körkortet idag!!!

Jippi helt otroligt. tredje gången gilt så det har varit en tung men kort resa. Började för 3 veckor sen. 2 lektioner på körskola och kört 2-3 ggr med en polare som handledare.

Första gången missade kon 2 gånger i undanmanövern. Andra gången missade 30 skylt, tredje gången idag,tog kortet, körde hem själv med hojen efter uppkörningen. oslagbart.

Tack för alla bra råd och all läsning som har hjälp på många sätt. Ett av de sakerna som var mycket effektuvt var att efter att ha fått upp hatsigheten till 45 km/h i undanmanövern, hålla fast gasen/hastigheten med tummen och pekfingret över "klumpen" brevid gashantaget där reglagen sitter. På det här sättet så fixerar man hastigheten och kan koncentrera sig på undanmanvern och det blir också lättare för man gasar inte omedvetet!


Lycka till alla som har kortet kvar. Kämpa på det komemr att gå bra!
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Hej

Har en polare som kör upp i uppsala snart och undrar vart i uppsala vägverket har sin uppkörning?
Är det någon som gjort uppkörning där och vad tyckte ni?
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Åkte förbi Barkarby flygplats vid 16:20-tiden idag och då pågick en uppkörning. Hoppas det gick bra för er.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Fick mitt rosa plastkort idag efter att ha haft min behörighet sedan den 7:e augusti då jag uppgraderade mitt A1-kort till A-beg:gnissla
J'vla jönsar på vv.

Men, men...:yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top