När slutar dom med uppkörningar för MC pga av vädret,Oktober?
När slutar dom med uppkörningar för MC pga av vädret,Oktober?
Grattis till dig!
Gratulerar även mig själv som nu efter att ha övningskört sen juni 2004 äntligen har fått stora A på mitt körkort.
Kan verkligen rekommendera KörkorteXpress i Hallstahammar. Så trevliga och duktiga hela gänget där! Superintensivkursen på tre dagar var precis det jag behövde
Grattis även till Martin från Uppsala och Thomas från Stockholm (?) som också tog sina kort idag.
Grattsi ni som tagit kortet. Själv kuggade jag i onsdags på nåt så enkelt som att stöveln tog en kon i slalombanan på undanmanövern. Känns mycket tungt och har en ny uppkörning på torsdag 27 september. Vi får se om nerverna håller. Ni som tog kortet var det första gången? Hur mcyekt hade ni kört? Hur gjorde ni/tänkte för att nerverna skulle hålla eller för att inte skulle klanta er?
Teorin fixad igår... Känns gött. Men fruuuuukkkktansvärt irriterrande med att personen på datorn bredvid på provet läste varje fråga högt (viskande).
Har hört många fall där det enbart är 1/4-5 st som klarar så nog är det många som kör blir kuggade,
som att man bara hade lite tur och fick den när dom andra som var lika bra på att köra hade otur.
Körde ner en kon på manöverbanan, satte ner foten 1gång på lågfartsdelen och gjorde om bromstestet en gång...fick kortet ändå.
Men inte lika illa som killen som körde upp innan mig, i diket hamnade han!
Jag var bajsnervös, går inte å tänka på nåt annat än att kugga, har tyvärr inget tips på hur man ska lugna nerverna.
@Zig
På uppkörningsdagen (6/9 Sundsvall) var det två uppkörningsförättare och totalt 14 pers som körde. I vår halva av gruppen så kuggade en av sju möjliga! Osäker på om det var nån som kuggade i den andra då det var en faslig massa folk närvarande när det var dags för trafik!
Välte själv koner på lektion dagen före uppkörningen men lyckades skärpa till mig när det gällde, fotade lite snabbt sekunden efter jag startat på krypkörningen och använde för lite fotbroms på högfarten. I trafiken när nerverna spelade en spratt så trodde man att man gjorde en massa fel och sedan ältade det halva rundan. Blev väl 3/4 motorväg och 1/4 lätt stadskörning ungefär. Stor lättnad när man kom fram och det gick bra!
Enda tipset är väl att vara säker på krypkörningen så att den garanterat sitter. Sen se till att inte köra mer än vad som behövs på högfarten (48-49 ) och se till att ha marginalerna på sin sida, kör du lite för sakta får du köra om, välter du koner blir du kuggad, svårt val!
Jag körde 5 lektioner före uppkörningen. Bana, Bana, broms/trafik, trafik, bana, fungerade fint! Hade inte kört mer än nån timme mc solokvist på hemmaplan sedan moppeåldern för nästan 15 år sen.
Nu gäller det bara att hinna plocka ur cykeln dom där första 100 milen innan första servicen innan det är dags att ställa undan! Hämtar upp min ER-6F -07 i slutet av veckan!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|