Körkort 2007

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
hoho klarade teorin idag.... 55 poäng...verkar vara en magisk siffra som dem flesta får...massa datumfrågor å vikt å shit det som drog ner lite...men vafan e G e ju ett G , uppkörning den 13:e juni nu via körskolan....hoho....skönt som fan nu e det bara att bli grymm på krypkörningen sen e det biff....stads å landsväg e ja nog relativt säker på redan å högfarten.....så nu e det bara lågfarten som ska nötas in....har 6 till lektioner innan det e dags så det blir nog Biff......:tungan
 

arctic_light

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000S -04
Gött... efter 3:e försöket lyckades man... SV:n är nog inte vääärldens bästa uppkörningshoj, men men... det gick ju tillslut...
 

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Kvänum
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Fixade uppkörningen idag! Jiiippii!!! Så jävla skönt att slippa tänka på det mer nu, bara ut och köra.. Det var en tjej som också skulle ta tung mc, vid första försöket på krypkörningen fick hon ut cykeln på gräset utanför banan vid vändningen, vid andra gick det bättre men inte bra. Hon fick gå vidare till högfartsbanan och därefter lands- och stadsväg, hon fixade det helt utan problem! Hon har nu ett tungt MC-kort! rätt eller fel av inspektören...? Det får var man (kvinna) ta ett eget beslut om! Jag har iallafall MC-kort nu!!!! TJOOOHOO!!!
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Grattis allesammans som klarat sig idag!!!:tummenupp

Uppkörning i morgon kl 08:30...

Måste hjälmen vara E eller SIS-märkt? Hur ser man de?
Jag har en Fox Tracer Pro ( Crosshjälm ) och vet inte om den är godkänd.

De står E4 i den med lite siffror under.... Är den E-märkt då?........

Snabbtsvar mottages gärna :)

//JS
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Äntligen har man tagit kortet!!!! Körde upp på min fireblade och det gick kanon!!! SÅ JÄVLA SKÖNT, har varit ute o kört hela dagen idag..... Lycka till ni som är på väg att ta kortet!!!
 

newton83

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
TL1000s -97
måndagen den 21 är det upp till bevis (uppkörning).. hoppas vekligen att man klarar det så man kan få plocka fram suzukin..
 

Östlund

Nybliven honda ägare
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda CBR1000RR, Ktm 450sx
Fixade teorin i veckan 58 poäng och fick uppkörning först 28 Juni.. man hinner dock träna en hel del tills dess:)
 

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Cbr
Först ut att erkänna att jag inte klarade det idag.... Känns skit rent ut sagt när allt, då menar jag allt, gick bra. Kontroll, kryptest, höghastighet och inbromsning. sen var det ut på gatan. Allt gick bra, inge fel, fick köra på grusväg och liknande men det var inga problem. Sen kom vi tillbaka och då sa han ungefär så här:

- Jaha, och varför bromsar inte du med frambromen då?
- Va? det gör jag ju hela tiden? annars skulle jag ju inte kunna stanna snabbt.
- Men jag såg dig aldrig dra in den? Ditt lillfinger lämnade aldrig gasen.
- Men lillfingret når ju ändå inte fram? Måste jag ändå sträcka ut det även fast jag inte når?
- Ja, det måste du! EJ GODKÄND!

Jaha, tänkte jag. Skit också.


Körde du trafiken först? och isåfall mötte du en KTM motardhoj på vägen mellan sviestad och hjulsbro som hälsade?.. isåfall va de jag :D :hej

Vi hade då också samma uppköringsgubbe...
Rödlätt herre i 40 årsåldern? Med en mörkröd (?) BMW...

Synd att de sket sig.. men du fixar de nästa gång.. boka en ny tid fort som fan :näsblod


Visst är det lätt, när man klarat sin uppkörning, att säga att vi som skall köra upp inte skall vara nervösa:rolleyes:
Klart som f-- man kommer vara hypernervös. Speciellt om man får en sådan grinig uppkörningsgubbe som Holmlund verkar ha fått.

Men grattis iaf:tummenupp


Jo, men nu tror jag du missuppfattade mig.. De jag menade var att man går innan och bygger upp en bild om att de ska va SUPER svårt..alltså mkt svårare än vad de igentligen är och då blir man ÄNNU mer nervös..
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
kör om 8 timmar!
hoppas allt går vägen.:)
annars är det bara på igen som gäller!
lycka till alla som kör imorgon och alla andra dagar!
och grattis till ar som klarade det idag, och till aer som misslyckats,
nya tag så sitter det snart!

//Robin
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Kan tala för mig själv att det finns de som kuggar pga nervositet.. Man kör hur bra som helst med privata handledare samt lärare men att det skiter sig när nerverna tar över på dagen D.

Om allt går bra med läkning av mina skadade händer så har jag kortet i Juni.. Får nog köra rehab 1 mån till ca.. hur surt som helst då jag egentligen skulle kört upp idag 08:15 i Khamn...
 
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Körde du trafiken först? och isåfall mötte du en KTM motardhoj på vägen mellan sviestad och hjulsbro som hälsade?.. isåfall va de jag :D :hej

Vi hade då också samma uppköringsgubbe...
Rödlätt herre i 40 årsåldern? Med en mörkröd (?) BMW...

Synd att de sket sig.. men du fixar de nästa gång.. boka en ny tid fort som fan :näsblod

Ja det gjorde jag:) Kommer inte ihåg att jag hälsade, var nog inne i körningen då :hej

Och ja det var han jag hade, han kanske bara ansåg att jag inte var mogen nog, eller att han hade haft en dålig dag. För spec. trevlig var han ju inte.

:huvet
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Klarade körkortet idag!!!! UNDERBART!!

Men har även hunnit blivit stoppad av en civil polis när jag kört ungefär 3 mil.................

Nu har jag inte tid, nu ska det ut och åkas igen :yoparty

Grattis till er som har klarat er! Och Lycka till för er andra!

MVH / JS
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top