Körkort 2007

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Visserligen har jag haft körkort i mååånga år, men jag är lika glad ändå. Min jobbarkompis som jag varit handledare åt klarade sig galant idag på uppkörningen. Ingenting att anmärka på utom en liten miss gällande placeringen i en rondell.
Dom var tre privatister som körde, varav en fick avbryta redan på krypkörningen. Synd för honom, men jag kan inte begripa hur man kan komma till provet utan att ha tränat krypkörning, som han gjorde, speciellt inte när det verkar vara vanligt att kugga på just det. Provförrättaren sa samma sak, "synd om honom, men han tar ju upp tid för andra"....

Billigt körkort blev det för kompisen, han köpte hoj för tre veckor sen och började övningsköra för två veckor sen. Inte en enda lektion på bilskola, så det går tydligen bra ändå om man verkligen tränar och är förberedd på provet.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Grattis Motin och alla ni andra som klarade kortet idag!:)
Själv fick jag 60 på teorin. En liten delseger. Min förra teoritid hade gått ut..
Förhoppningsvis blir det uppkörning snart också.

Motin: Hur lyckades du hålla dig lugn och samlad denna gången då? Starkt att övervinna nervositeten.:tummenupp
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
NU HAR JAG "Mr körkortstråd 2006" som vissa kallar/kallt mig tagit A-KORT !!! Den bästa känslan i världen (hittills) av att äntligen ha klarat det !!!!! Jag var sååå nervös .. Först ut på manöverprovet + trafik...

Vad mer kan jag säga ? UNDERBART :) :) :) bara förnamnet.

Lycka till ni andra !

Stort grattis!!! Jag minns dig allt från förra årets tråd... :hihi
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Grattis Motin och alla ni andra som klarade kortet

Motin: Hur lyckades du hålla dig lugn och samlad denna gången då? Starkt att övervinna nervositeten.:tummenupp

Tackar !

Ja du, bra fråga .. manöverprovet hade jag i ryggen från förra säsongen + viss träning nu innan. Trafiken tänkte jag som så att inte hänga upp sig på detaljer.. kör som man brukar och se sig extra noga för bara och vara bromsbered på de ställen som är skymda... Verkar ha fungerat ÄVEN fast jag var skitnervös.

Som jag nog har skrivit förut och disskuterat... Tänk inte så mycket, kör på bara och se sig för så ska det nog bra.

Lycka till du klarar det ! 3:e gången gilt för mig .. till slut klarar alla det !

Måste säga att det var en himla trevlig prick från Karlstad jag fick köra upp för också. Så tror att han gav mig ett visst lugn!
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Körde upp i Mariestad idag för ett gammalt Armélejon. En fotisättning på lågfarten annars klockrent i pissregnet :) 2/3 klarade sig. Har aldrig varit så kul att köra fast det regnar... Dags för en tur till, tjooo!!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Nu har jag vart ute o kör med leende på läpparna till folk jag känner + familj.. HÄRLIGT ! Kämpa på ni som ska ta kort i år .. det är värt det helt klart.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hur länge får var och en köra ute i trafik under uppkörningen?
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Hur länge får var och en köra ute i trafik under uppkörningen?

+/- 30 minuter sa mr Uppkörningsförrättare. Nummer 1 var borta i 35 minuter, nummer 2 var borta 45 minuter pga en avstängd väg och jag var klar på 25 ungefär. Han kör nog med en tills han sett det han vill se... ;)
 

Freq

Blekfet
Gick med
14 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Honda
NU HAR JAG "Mr körkortstråd 2006" som vissa kallar/kallt mig tagit A-KORT !!! Den bästa känslan i världen (hittills) av att äntligen ha klarat det !!!!! Jag var sååå nervös .. Först ut på manöverprovet + trafik...

Vad mer kan jag säga ? UNDERBART :) :) :) bara förnamnet.

Lycka till ni andra !

Grattis!! Skönt att det gick vägen till slut! :tummenupp
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Nu har livsgnistan slocknat helt. Ni förstår nog vad jag menar och fyfan vad det känns bittert. Kommer man ut i trafiken finns det inget annat än att klara det:huvet
 

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
-08 Kawasaki Z750
Fixade kortet igår, i Vilhelmina! :)
Krypkörningen gick galant, likaså högfartsbanan och 70-bromsningen. Dock så välte jag hojen på 90-bromsningen :huvet :huvet trodde att allt var kört och såg mitt körkort flyga iväg. Men jag bad om att få prova bromsa om men uppkörningsgubben svarade "Helst inte.." Men jag bad och bad, till slut så gav han med sig med kommentaren "Men nu tar du det jävligt lugnt!" :D
På mitt andra försök så kom jag i 80 blås och kramade galant bromshandtaget.

Till slut blev det uppkörning och där klarade jag mig också :)
Med en spricka i nyckelbenet och ett glatt humör så körde jag hem till Umeå!

Ta det försiktigt där ute! :tummenupp
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
På måndag ska jag ha uppkörning och jag kör som privatist ska köra med min Yamaha R6 -00. har lite frågor.
Jag har en ny undertail på den och med slipon, kommer dom anmärka nått på de? Ska jag sätta dit orginal?

Länkar två bilder här under så ni kan se hur undertail å så ser ut.

http://celga.ibk.se/pub/mc/DSC00083.JPG
http://celga.ibk.se/pub/mc/DSC00084.JPG


Mvh
Johan Sandberg

inte för att jag är någon expert, men ser inte riktigt ut som att din snygga hoj inte är gatlegal.
Ingen skyltbelysning?
Ingen db-killer?
godkända blinkers?

Hoppas att de inte bryr sig, men han/hon är ju ändå en VV-kille/tjej
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top