Körkort 2007

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Åkers Styckebruk
Hoj
2010 BMW K1300S
Grattis till korten

Grattis alla som liksom som fixat kortet ;-) och lycka till er alla som väntar på uppkörningen, kör sedan med insidan, inte klokt så många inkompetenta bilförare det finns där ute.


Jag lår hålla med..
Körkort idag körde upp 09:30 i Uppsala sedan dess har jag varit ute och kört:yoparty
 

jsandberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Gävle
Hoj
R6
Tips på hoj?

Har bara en fundering, körde upp på min r6:a i måndags och klarade inte på lågfarten då jag kom ut ca 5-7cm för långt över den vita linjen när man vänder. Lite surt tyckte jag, men vad ska man säga. jaja..

Så nu undrar jag om ni har nå bra tips på hoj? Letar hela tiden, ska tillägga att jag bara är 20år så de blir A - Begränsad, får ej överstiga 25kw. Jag har nött banan med min r6:a så jag hoppas verkligen jag ska tycka de är enklare med en annan hoj.

Kan man hyra sånna hojar nånstans? Kan man testa hos en återförsäljare att glida in å fråga om man får låna en hoj ett par timmar? Eller torskar jag på att köpa en ny hoj bara för att köra upp?

Mvh
Johan 'femcentimeterfrånatthamotorcykelkörkort' Sandberg
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
ÄNTLIGEN!! :Rockbanan klarade kortet i morse, körde fel flera gånger på trafikdelen men inspektören kunde visst vara lite mänsklig..
 
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Sv 650S -04, Kawasaki Versys -07
Tog också mitt imorse. Känns otroligt skönt att få det avklarat. Äntligen slipper man handledarskiten :D
Lycka till alla som har uppkörningen kvar!
 

Soojik

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Onsala
Hoj
ingen just nu
Jag hoppas att det blir kort iår...Fyller 16 i november så jag måste skrapa ihop lite stålar :p Kortet är lungt men sen ska man ha nått o åka på också...
 

Pemmsi

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZR 600r
Har bara en fundering, körde upp på min r6:a i måndags och klarade inte på lågfarten då jag kom ut ca 5-7cm för långt över den vita linjen när man vänder. Lite surt tyckte jag, men vad ska man säga. jaja..

Så nu undrar jag om ni har nå bra tips på hoj? Letar hela tiden, ska tillägga att jag bara är 20år så de blir A - Begränsad, får ej överstiga 25kw. Jag har nött banan med min r6:a så jag hoppas verkligen jag ska tycka de är enklare med en annan hoj.

Kan man hyra sånna hojar nånstans? Kan man testa hos en återförsäljare att glida in å fråga om man får låna en hoj ett par timmar? Eller torskar jag på att köpa en ny hoj bara för att köra upp?

Mvh
Johan 'femcentimeterfrånatthamotorcykelkörkort' Sandberg

Gå in på närmsta körskola och hör om det går att bara hyra motorcykel av dem för uppkörningen. På min körskola kostar det 600 för hyra av motorcykel underuppkörningen, men jag vet inte om man måste vara inskriven hos dom.. men hör med körskolorna dom har väl rätt "lätta" motorcyklar att köra också.. Det låter ju lite onödigt dyrt att köpa ny hoj för uppkörningen...

MvH Emma, som kör upp nästa vecka...
 

Flizan

Lille snigeln i Katrineholms SH Klubb
Gick med
20 May 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ER-6f
Jag blev färdig för en vecka sedan och det känns otroligt gött att bara köra iväg och slipa handledare!
Grattis till alla er andra som också klarat det!:banana
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Kör upp imorgonbitti så nu börjar det bli lite nervöst :) , har inte tagit en enda lektion, men jag har tränat mycket så jag tror inte det ska vara så stora problem. Jag menar, en lektion kostar väl nästan lika mycket som en uppkörning? då är det ju lika bra att lägga pengarna på uppkörning ist :tungan
Men är det så att odm har nånting emot privatister?
 

Micke-72

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Zäta Zäta Ärr 1200
Jag provar med ett inlägg i denna tråd.. Finns det någon som kan tänka sig att hjälpa mig som handledare och som bor i Boråstrakten? Jag har cykel, utrustning och körkortstillstånd.. Dessutom har jag uppkörningstid 13 augusti... Jag vore väldigt tacksam om det fanns någon här som skulle kunna tänka sig att ställa upp ett par timmar med tips och råd inför uppkörningen samt, naturligtvis lite körning. Har A1 kort sedan tidigare och lite erfarenhet. Det var dock 15 år sedan jag körde....

(Körskolorna är tokfulla)...

Tack på förhand.... Micke
 

ELWIS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Moholm
Hoj
Yamaha XTZ 660
Klara kortet!

Gött!!
Klarade mitt kort samtidigt som MarQz på första försöket!

"Vi var 3 från början, en (göteborgare tror jag) la cykeln i vändningen på snabba serpentinbanan och jag va ute först i trafiken, hoppas den siste grabben klarade det också. Vi körde i Skövde på halvtorr bana!"

Ville bara hälsa att allt gick prima! Och kör inte ihjäl dig nu bara ^^
 

juster

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Ed
Hoj
954
Ja då var man klar med allt vad heter mc på körskolan :yoparty
Dock bara 25 kw, men nånnstans får man börja! Hade iofs A1 från förut,
fattas bara större hoj nu...
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
bommade idag klagade att jag var sen in i kurvorna på landsväg. =(
ringde och kollade ny tid men kunde inte boka förrän imorrn men hon trodde i början av sept vafan då e ju sommarn slut =(
är det lättare att få tider nån annanstans i landet ?
 
Last edited:

RSterner

Slakthuset MC
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 2007
Jag tog kortet förra torsdagen, har redan hunnit med 100mil ungefär. Vilken känsla att äntligen få åka själv! Har haft farsan på 100pannor bakpå R1an hela tiden :tungan
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Kör upp imorgonbitti så nu börjar det bli lite nervöst :) , har inte tagit en enda lektion, men jag har tränat mycket så jag tror inte det ska vara så stora problem. Jag menar, en lektion kostar väl nästan lika mycket som en uppkörning? då är det ju lika bra att lägga pengarna på uppkörning ist :tungan
Men är det så att odm har nånting emot privatister?

Vet inte riktigt om de har något mot just privatister, men 16 åringar brukar de in släppa på första försöket :huvet (antar att du är det eftersom att du åker en NSR)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top