Zarrell
Stunter Wannabe
Ska köra upp för mellan kort (A begränsad) i Juni så fort jag fyllt 18
Jag måste ha haft värsta faxet!! (Privatist) en granne ställde upp som instruktör! (Vi körde aldrig något). Jag hade en körbok ifrån tidigt 80-tal på skithuset o bläddrade i den när jag var där. När jag fick lämpen så beställde jag skrivtid samma dag och fick tid dagen efter(Farsta). Klarade den på första, gick ut till receptionen o beställde uppkörning, fick tid en v.senare, på fredagen. Åkte hem o ringde till körskolor i Stockholm o fick dubbellektion på Mån.morgon, berättade att jag hade uppkörning på Fredag "Ge mig två lektioner till med dig så ska jag se till att du fixar den"sade den trevliga läraren, jag fick tid för detta på torsdagen. På torsdagen efter lektionen så berättade läraren att man måste ha egen hoj o utr. för uppkörningen..ehhh! Inga problem, jag hyrde "min" övningshoj och utrustning av skolan för 1000kr, Ringde en annan polare o frågade om han kunde skjutsa mig på hojen till uppkörningen, inga problem. Behöver jag berätta att JAG körde där ifrån...
Hade haft B-kort i ca:10år och på uppkörningen var det första gången ihela mitt liv jag körde hoj på landsväg. Dock körde jag mycket cross o moppe i tonåren.
Lade nog ut ca:4000kr för kortet tot. tog ca: 1månad från tanke till kort.(7år sedan)
det tog inte många dagar för mitt. dock tog handledartillståndet längre tid. 2 veckor tror jag att det tog. Kan vara att jag och min handledare inte bor i samma län.
Okej, väntat i 2 veckorr nu. Hoppas det inte tar så mkt längre tid. Vill boka uppskrivning så fort som möjligt.
Mitt tog 2veckor och 4 dagar typ. Enligt länsstyrelsens hemsida skulle det ta 5 veckor dock, så jag var glad
Du har kommit ihåg att betala in 220kr va? Annars får du vänta lääänge.
Har ju redan B kort så jag hoppas att nötningen räcker!Jag satt också en hel del med ett teoridatorprogram...men jag tyckte ändå att det jag läste i mc-boken var det som gav mig mest.
Vad det gäller körningen så är det bra om du verkligen "tänker teori" när du kör. Kör aktivt, kolla alla skyltar, din omgivning. Var överambitiös.
Hehe, jag håller själv på att övningsköra med farsgubben, och jag glömmer lätt bort att jag just övningskör. Kommer på mig själv, att jag nöjesåker
Har oxå betalat 15k, fast jag har inget mckort än. Förra året så gick jag körkorts intensivskurs å kugga när det var 5min kvar, på en vänstersväng på landsväg.
Sen gick jag några lektioner i uddevalla å körde upp men kugga för att jag inte saktade ner farten tillräckligt för övergågnsställe. Sen en mån senare så kugga jag igen i uddevalla fast den här gången för att jag inte tittade ordentligt åt sidorna när jag korsade järnvägsspår. Känns bara jobbigt å inte alls kul att ta kortet när man e en velpelle.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|