Tappa inte modet nu killar! Glöm inte att det går utmärkt att boka uppkörning någon annanstans än just precis där man bor. Det kan löna sig att lyfta blicken och kolla runt bland andra städer och grannlän.
Men du, 5 mil bort är ju inte något problem för uppkörningen - jag utgår från att du inte tycker 5 mil är för långt för att åka och köra upp?Det är just det att uppkörningarna i min hemkommun har stängts ner och kommer bara finnas i Karlstad, typ 5 mil bort och 5 ggr större, där jag inte har några möjligheter att övningsköra. vettefan hur jag ska lösa det..
Men du, 5 mil bort är ju inte något problem för uppkörningen - jag utgår från att du inte tycker 5 mil är för långt för att åka och köra upp?
Att övningsköra i den stad där man skall köra upp kan förstås vara en bonus, men det behöver inte vara det. Ta Göteborg eller Stockholm som exempel, det finns ju ingen garanti att uppkörningen sker just i de stadsdelar där man övningskört. Det bästa är att ha kört såpass mycket i stadstrafik i vilken stad som helst, så att man har så bra förutsättningar som möjligt att klara en uppkörning var som helst. Handen på hjärtat, Karlstad är ju inte precis New York.
AAhh! Vad trött jag blir! Har inte tagit en enda lektion än i år och nu känns det mest som jag vill lägga ner alltihop om man ändå inte kan köra upp förrän 2011 typ. Flytta till Bulgarien kanske? Har hört att de har bra skolor där.
Tappa inte modet nu killar/tjejer! Glöm inte att det går utmärkt att boka uppkörning någon annanstans än just precis där man bor. Det kan löna sig att lyfta blicken och kolla runt bland andra städer och grannlän.
Y00, tänkte bara höra om det e nån som vet om en honda vtr e en hoj som funkar bra ihop med krypkörning? nån som vet? skulle va kul att köra upp på en egen hoj. E inte sugen på en tung å klumpig cb å jag vill inte chansa med en renodlad sportis
En Vtr funkar,men gasen är lite svårare att jobba med om man jämför med en rad 4 eller en 3:a.Risken ökar för att du åker på motorstop med en v-twin om man inte håller jämn gas eller bara jobbar med kopplingen på tomgång.Så en cb 750 eller 1300 är faktiskt att föredra.
Du som tydligen körskolelärare, Har du några tips hur man ska klara av första svängen i början av lågfartsdelen?
En Vtr funkar,men gasen är lite svårare att jobba med om man jämför med en rad 4 eller en 3:a.Risken ökar för att du åker på motorstop med en v-twin om man inte håller jämn gas eller bara jobbar med kopplingen på tomgång.Så en cb 750 eller 1300 är faktiskt att föredra.
så det e inga problem med själva styrgeometrin på hojen?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |