Jag ska oxå köra upp den 23e april. men lite senare, kl 13 eller nått sånt. Får hoppas att vi alla 3 klarar uppkörningen.
vad tycker ni om att övningsköra själv, med andra ord riskera att åka dit för olovlig körning? Får hojen levererad nästa vecka och funderar på att snurra lite med den (försiktigt såklart) innan uppkörningen, om snön försvinner... Har ingen att övningsköra med så det måste bli själv. Är det stor risk att bli stoppad om man håller sig till små bakgator? Någon som själv gör på detta vis?
Det är inte första gången som jag kör i trafik så det är mest för att få rutin till uppkörningen.
Jag ska oxå köra upp den 23e april. men lite senare, kl 13 eller nått sånt. Får hoppas att vi alla 3 klarar uppkörningen.
vad tycker ni om att övningsköra själv, med andra ord riskera att åka dit för olovlig körning? Får hojen levererad nästa vecka och funderar på att snurra lite med den (försiktigt såklart) innan uppkörningen, om snön försvinner... Har ingen att övningsköra med så det måste bli själv. Är det stor risk att bli stoppad om man håller sig till små bakgator? Någon som själv gör på detta vis?
Det är inte första gången som jag kör i trafik så det är mest för att få rutin till uppkörningen.
Jag kan inte direkt luta mig mot någon etablerad vetenskap, men efter egen empiri och ytterligare logiskt resonemang, så kan jag nog med ganska hög säkerhet säga att "körning på egen hand" är det billigaste och enklaste sättet att ta körkort (om du inte har tillgång till en privat handledare).
Men moraliskt... Jag låter den biten vara upp till dig!
Den här diskussionen väcker ofta starka känslor hos endel. Jag för gärna debatten...
Hur kollar man förresten att mc:n spårar på uppkörningen?
Vacker svenska du fick till.
Angående spårning så tror jag inte de kommer fråga det, men lättast är ju att lägga en planka eller nåt längs däcken och se om de ligger i linje med varandra.
Jag såg att man kunde använda just en planka om man skulle köpa en mc, men innebär det att man skall ha en "två-tum-fyra" i bakfickan till uppkörningen? Axelavståndet är 1,5 meter, så plankan bör ju inte vara under 1,7 meter...
Jag kan inte direkt luta mig mot någon etablerad vetenskap, men efter egen empiri och ytterligare logiskt resonemang, så kan jag nog med ganska hög säkerhet säga att "körning på egen hand" är det billigaste och enklaste sättet att ta körkort (om du inte har tillgång till en privat handledare).
Men moraliskt... Jag låter den biten vara upp till dig!
Den här diskussionen väcker ofta starka känslor hos endel. Jag för gärna debatten...
Hur kollar man förresten att mc:n spårar på uppkörningen?
http://www.youtube.com/watch?v=Bc1jmKPMnHo&feature=related
Att inte svenska körskolor tar efter detta exemplet (ej sarkastiskt menat)
Vilken högfartsdel har de tagit bort?
ändå när jag håller på kan jag lägga upp bilder på lågfartsdelarna
Ni som har körkort eller kört i körskola, kan man på ett enkelt sätt säga ungefär hur MC:n skall ligga på vägbanan? Långt till höger, långt till vänster, eller så mitt i som möjligt?
Ni som har körkort eller kört i körskola, kan man på ett enkelt sätt säga ungefär hur MC:n skall ligga på vägbanan? Långt till höger, långt till vänster, eller så mitt i som möjligt?
Vilken högfartsdel har de tagit bort?
ändå när jag håller på kan jag lägga upp bilder på lågfartsdelarna
Jag fick köra upp två gånger, första försöket hade jag en gris till förrättningsman. Under andra försöket fick jag köra prov 2 & 3, den nya förrättningsmannen var skitbra, han fick mig att slappna av och känna att jag grejar det här.
I trafikskolan hade jag slagits med 2:ans bana och misslyckats varenda gång. På uppkörningen satt den klockrent, allt bara liksom… flöt.
Hoppas att ni som ska köra upp i år får bra förrättningsmän, det är inte roligt att bli kuggad för skitgrejer bara för att han har en dålig dag.
Jag fick köra upp två gånger, första försöket hade jag en gris till förrättningsman.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|