Teorin avklarad förra veckan, första lektionen idag....skön o euforisk känsla överlag som sig bör, men hojen var inte alls som jag tänkt mig, kändes som min gigatiska firmabil var lättare att köra efteråt *s
Kör på Forsbergs trafikskola i GBG, Roger är GRYMT BRA som lärare...men hojen kom jag inte alls överens med (kawasaki Z-750) rycken när man släpper gasen o över ökar gaspådrag påminner om de äldsta spårvagnarna *haha
Har bara kört Moppe, Cross o 125:a förut...är sporthojarna såna överlag?
Han pratade dock om att de flesta tar 20-25 dubbellektioner (715k st) dvs 28600-35750 för bara körningen på trafikskola.....så nu börjar jag känna att jag bör vänta o köra privat nåt annat år....faaan vilka ilandsproblem man får ibland *haha
Skall köra där i veckan! Tog mitt B-körkort där för många år sen. Men några 20-25 dubbellektioner hoppas jag verkligen slippa. Vart fick du köra? Frihamnen till att börja med?
Ok, de o Forsbergs fick väldigt bra kritik har jag sett...funderade på dem först men Forsbergs låg bra till, nära jobbet.
Jag ville ut i trafiken o fick köra efter honom upp till ramberget sen runt Lundby en sväng - Tollered o tillbaks...höll upp o var jättekul förutom då att jag inte alls gillade hojen pga dess intressanta ticks *s
Får ta mig en rejäl funderare tills imorrn på om jag skall köpa en hoj i sommar o leta upp nån o övningsköra med...
Ok, körde du enkel- eller dubbellektion?
Förstår att du tvivlar om det skall ta så många lektioner. Tror allt du borde klara det på mindre om du har B-körkort sen innan och kört 2-hjul innan. Men vem vet, Kanske står jag och tvivlar senare i veckan
Forsbergs är ju bra så tror inte dom lurar dig på lektioner iaf...
Vad var det för banavgift du prata om i tidigare inlägg? Köra bana redan?
Körde min första dubbel lektion idag hos guld hedens trafikskola. Gick bättre än vad jag hade väntat mig. Krypkörning, och hantering av själva hojen var inga problem, körde lite slalom mellan konerna o.s.v. Själv ville jag köra i trafiken , men lärarn tyckte vi väntar till nästa lektion. (aldrig suttit på en hoj innan, och kört moppe 2-3 ggr länge sedan).
Jävligt synd annars att man inte har någon att övningköra med, hade nog klarat mig då på 2-3 lektioner. Funderar på att köpa en gammal mc för runt 8 papp och köra själv i industriområde eller nått. Får hitta nån och dela mc med...
Men jag hade planerat att ta ett par dubbel lektioner i göteborg, och sedan åka ner till körkortexpress och köra deras superintensiv.
Är student, så försöker att minimera kostnaderna.
Jävligt kul annars idag, är mer ivrig att ta kortet nu än förut. Längar till nästa lektion
Körde min första dubbel lektion idag hos guld hedens trafikskola. Gick bättre än vad jag hade väntat mig. Krypkörning, och hantering av själva hojen var inga problem, körde lite slalom mellan konerna o.s.v. Själv ville jag köra i trafiken , men lärarn tyckte vi väntar till nästa lektion. (aldrig suttit på en hoj innan, och kört moppe 2-3 ggr länge sedan).
Jävligt synd annars att man inte har någon att övningköra med, hade nog klarat mig då på 2-3 lektioner. Funderar på att köpa en gammal mc för runt 8 papp och köra själv i industriområde eller nått. Får hitta nån och dela mc med...
Men jag hade planerat att ta ett par dubbel lektioner i göteborg, och sedan åka ner till körkortexpress och köra deras superintensiv.
Är student, så försöker att minimera kostnaderna.
Jävligt kul annars idag, är mer ivrig att ta kortet nu än förut. Längar till nästa lektion
Ja trafiken o dess risker sitter ju i sen 15 års daglig bilkörning.
Jag trodde faktiskt att det går fortare än så för de flesta, så det känns märkligt...å andra sidan så kan jag tänka mig att det blir rätt många lektioner bara för att mästra den typen av hoj vilken jag upplever som svårkörd...därför sitter jag o tvivlar p hur jag skall göra...spara pengarna o testa ett annat år då med egen mc som man väljer själv.....
De flesta körskolor är anslutna till ett förbund, de har hyrt en del av ett flygfält i där man kör bana (krypkörning, bromsning osv), avgiften är en engångssumma (500kr) som körskolan vidarebefodrar.
Tanken är att jag skall dit på onsdag & då måste jag ha bestämt mig då jag blir tvungen att slanta 500 spänn.
Men samtidigt är jag spänd på om hojen känns bättre nästa gång....
Hojta så fort du kört, skulle vara intressant o höra hur du upplever hojen!?
Låter intressant dedär med att köpa en övningshoj, men men...då måste jag köpa ställ o grejer innan....hmmm
Var hade du tänkt köra då....farbror blå kikar väl runt lite överallt i stan när man minst behöver dem *s
Låter intressant dedär med att köpa en övningshoj, men men...då måste jag köpa ställ o grejer innan....hmmm
Var hade du tänkt köra då....farbror blå kikar väl runt lite överallt i stan när man minst behöver dem *s
Detta såg ju intressant ut från körkortsexpress:
"
MC intensivkurs 3 dagar 6 900kr. Komplett med 8 st körlektioner, 1 st förberedande uppvärmningslektion inför uppkörningen, boende i elevlägenhet, lån av säkerhetsutrustning, lån av mc till prov och t-shirt. Krav: giltigt körkortstillstånd, godkänt teoriprov och mycket körvana.
"
Tänkte träna på själva hanteringen av hojen, krypkörning, vändning, manöverproven o.s.v.Så själv behöver jag nog inte ett ställ, räcker med en hjälm . Finns många tomma områden vid industriområden/parkering som jag tror sällan polisen kommer, man ser de knappt ens i vanliga fall. Men kommer nog inte riskera och köra i trafiken endo.
Angående körkortexpress så har de även en bra uppkörningsstatistik där 85 % (nått sånt) blir godkända på deras superintensiv.
Har själv bokat upp mig på deras superintensiv den 17 juni. (uppkörning 19 juni)
va tycker ni om den som övningshoj som man sedan kan sälja efter att man har fått kortet http://www.blocket.se/vi/14357813.htm?ca=15_s&last=1
kan t.o.m ha den på uppkörningen då den fyller alla krav för tung ?
Den måste jag ha tappat?
Jag vet inte hur man ska fästa den.. Tur att min handledare är polis
Sådärja!! Nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga eller rättare sagt givit upp för frestelsen. Efter flera år av drömmar, två år av funderingar (ekonomi, garagebrist) och (minst) ett halvår med tvekan, tvivel och avgrundsdjupa grubblerier (krasher,skador,mm)... Skrivit in mig som körkortsaspirant på Dalens trafikskola. Första lektionen med Andreas är den 21/4 kl. 09.30!! Med lite tur så har våren återvänt tills dess och de nya hojjarna anlänt: BMW F 650 GS. Tidigare MC-kunskap begränsar sig till två stycken "Prova på"-tillfällen och en provlektion förra våren så önska mig lycka till!!
har uppkörning 2juni men det gör inget då nåt ännu bättre dyker upp nästa månad och måste man ha med sig papprena till körskolan när man ska övningsköra? teorin är klar
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|