Lycka till!Jag ska skriva provet imorgon kl 14.15, återkommer.
Lycka till!Jag ska skriva provet imorgon kl 14.15, återkommer.
äntligen har länsstyrelsen i stockholm, efter snarrt 6 v, lyckats godkänna min körkortsansökan. teoriprov den 21 april. hoppas allt ska vara klart innan sommaren...
Jag ska skriva provet imorgon kl 14.15, återkommer.
Tips om du vill plugga lite innan är att göra nått prov på: http://www.str.se/Korkort/E-tjanster/Korkortstest/
Många frågor därifrån som kom på teoriprovet.
Lycka till!
krypfart innebär väl att man reglerar hastigheten med kopplingen och inte gasen.
I praktiken innebär väl det gånghastighet eller långsammare typ. (och nej, det brukar inte vara tillåtet att ha bromsen anlagad hela tiden, bara för att sakta ner om man skulle få upp för hög fart eller det lutar under krypkörnnigsdelen av manöverprovet =)
Han ska typ kunna gå om hojen när han går bredvid...
Hej allihopa!
Är ny här på forumet och har tänkt ta mc-kortet denna sommar.
Tänkte att det här var en bra tråd att börja skriva i.
Tänkte rådfråga er som kanske har hunnit lite längre än mig.
1. Hur lång tid tar det att få körkortstillståndet? (På måndag har det gått 4 veckor)
2. Har tänkt köra upp privat och ska köpa en hoj att övningsköra med. Är en CBS 650/750 ett bra val för att klara uppkörningen? Kom gärna med tips.
3. De skolor jag pratat med påstår att man måste ta minst 8 dubbellektioner även om man tänker övningsköra en hel del privat!! Har några vänner som läst allt på trafikskola och enbart tagit 5 dubbellektioner och sedan klarat uppkörningen. Hur gör ni?/Hur har ni gjort?
4. Ni som nyligen gjort teoriprovet, någon fråga som ni vart helt förvånad att få? Alltså nån lurig? Hur mycket har ni pluggat innan ni klarade provet?
Ja det var mina frågor för stunden, hoppas någon orkar svara på nåt.
/Jens
Hej allihopa!
Är ny här på forumet och har tänkt ta mc-kortet denna sommar.
Tänkte att det här var en bra tråd att börja skriva i.
Tänkte rådfråga er som kanske har hunnit lite längre än mig.
1. Hur lång tid tar det att få körkortstillståndet? (På måndag har det gått 4 veckor)
2. Har tänkt köra upp privat och ska köpa en hoj att övningsköra med. Är en CBS 650/750 ett bra val för att klara uppkörningen? Kom gärna med tips.
3. De skolor jag pratat med påstår att man måste ta minst 8 dubbellektioner även om man tänker övningsköra en hel del privat!! Har några vänner som läst allt på trafikskola och enbart tagit 5 dubbellektioner och sedan klarat uppkörningen. Hur gör ni?/Hur har ni gjort?
4. Ni som nyligen gjort teoriprovet, någon fråga som ni vart helt förvånad att få? Alltså nån lurig? Hur mycket har ni pluggat innan ni klarade provet?
Ja det var mina frågor för stunden, hoppas någon orkar svara på nåt.
/Jens
Aah, då ska jag ringa och tjata på länsstyrelsen lite. Vill kunna skriva teoriprovet och klara det så att jag kan boka uppkörningstid. Man måste ju ha ett mål!
Måste ändra min fråga om CBS... menade ju såklart Honda CB 650/750.
Eller för den delen en Suzuki gxs 750. Ingen som har en sådan hoj att sälja?
Jo jag har kört moppe och cross tidigare samt haft körkort i 10 år. Så det borde gå relativt lätt att lära sig köra. Ska man köra upp privat så måste man ju ha en hoj enligt min tidigare fråga. För en offroad kanske är lite svår att köra upp med? Och en sporthojj är väl omöjligt?
För en offroad kanske är lite svår att köra upp med?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|