Körkort 2009

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Sen ser dom ingen skillnad om du kommer i 45 eller 50 heller.
Dock fördel att kunna det i 50...

Bra att du är nöjd. Är du nöjd så är jag nöjd :D
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
absolut så fort jag vet så infar jag! och du med ifall du kommer på var on/offknappen till nervositeten sitter:D

precis varit ute en repa, tog lågfarten på 3dje gången för jag kom för fort fram först, sen svängde jag för lite så jag fick ingen bra ingång till vändningen men sen satte jag den, men jag klarar den bäst om jag börjar från vänster. då det blir vänstersvängvändning först. sitter i skallen högersväng nu då jag tippade två gånger åt just det hållet blä:(

träna undanmanövern shit säger jag bara...om jag håller 50 så tappar jag gasen i serpentinen, bromsar för tidigt och växlar ner och sen slutbromsar igen vid slutet alldeles försent och sen kommer jag inte runt i vändningen utan en fot ner när jag gör vänster vändningen kommer int eupp i 50 I serpentinen tillbaks....försöker öva i 45 för att få det att funak, 40 vet jag funkar rätt bra, högervändingen går inte alls...utan det blir typ till att backa och krångla....så den är jag mest bekymrad över nu annars är jag idag rätt nöjd-

HÖR NI DET :D:D:D:D:D jag "rätt nöjd":banana hahaha

Min vägverket gubbe som jag hade stod nere vid undanmanövern o bromsningen. På mina lektioner har min lärare stått vid svängen runt konan... Men det vill jag säga att jag hade kunnat köra hur illa som helst i svängen utan att han sett det... nu tycker jag inte svängen är svår så det gick ju bra o man ska ju kunna det men jag var väldigt ensam där borta vid konan som skulle rundas... och hade jag behövt så hade jag kunnat tagit en rejäl sväng utanför strecken utan problem..... men det är ju fusk... :brinnerup
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Min vägverket gubbe som jag hade stod nere vid undanmanövern o bromsningen. På mina lektioner har min lärare stått vid svängen runt konan... Men det vill jag säga att jag hade kunnat köra hur illa som helst i svängen utan att han sett det... nu tycker jag inte svängen är svår så det gick ju bra o man ska ju kunna det men jag var väldigt ensam där borta vid konan som skulle rundas... och hade jag behövt så hade jag kunnat tagit en rejäl sväng utanför strecken utan problem..... men det är ju fusk... :brinnerup

min man sa att han satte ner foten i svängen på undanmnövern men vv snubben sa inget om det...så jag hoppas det är som du säger att de är inte sååå petiga:)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
skit också, instruktören från vägverket är sjuk så blir ingen uppkörning imorgon. Fick ny tid i helgen istället! Men jag var ute idag o körde krypkörning, 10/10 gånger satt. kändes så bra.
Märkte att jag övat med 3meter mellan konerna i garaget (tagit 4 kliv) så jag hade lite marginal nu :D
 

Factory^

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha FZ6 N - 08
tog kortet idag :D var en hel lugn o skön vv snubbe, inga problem med något!

nu blire ut o köra mer! inte helt fel väder om man säger så :D
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
min man sa att han satte ner foten i svängen på undanmnövern men vv snubben sa inget om det...så jag hoppas det är som du säger att de är inte sååå petiga:)

Men vändningen där nere går ju rätt snabbt, varför satte han ned foten???
:confused:

Uppkörning imorgon, fy fan vad nervös jag är! Hoppas allt går bra! Grattis till alla er som tagit den i år!

Jag är nyfiken, hur gick det??? :)
 
Last edited:

andersu

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -04
jag tog mitt körkort i torsdag och jag är så överlycklig, sen vart de många mil i norrland:D
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Tog mc kortet idag!!! :D:D:D:D:D:D Nu blir det till att ut å rejsa!

grattis!:)

jag tog mitt körkort i torsdag och jag är så överlycklig, sen vart de många mil i norrland:D

grattis i efterskott:)

Han satte ner foten på undanmanövern, inte vändningen...

joo i vändningen på undanmanövern, nudda säger han alltså for nog footen ner fast den inte behövde....känner igen det där när foten lever sitt eget jäkla liv:huvet:rolleyes:
 
Last edited:

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Ort
Skärblacka
Hoj
Yamaha R6 -03
gratulerar:yoparty



hoppas det:)


Gick rätt skapligt igår :), körde på högfartsbanan och klarade den i 40 ca. fick banna för jag gasade på förmycket vid bromsprovet, som jag klarade vid 50 :D. Kan svänga rätt ok i låg fart till höger men till vänster har jag JÄTTEPROBLEM, nån mer än jag :confused:, kroppen blir stel som en pinne. Men jag kom iaf på att blicken dyker ner i backen, jag bad om att vi ska träna vänstervarv på lågfarten imorrn :D.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Gick rätt skapligt igår :), körde på högfartsbanan och klarade den i 40 ca. fick banna för jag gasade på förmycket vid bromsprovet, som jag klarade vid 50 :D. Kan svänga rätt ok i låg fart till höger men till vänster har jag JÄTTEPROBLEM, nån mer än jag :confused:, kroppen blir stel som en pinne. Men jag kom iaf på att blicken dyker ner i backen, jag bad om att vi ska träna vänstervarv på lågfarten imorrn :D.

JAG! *räcker upp en hand* fast motsatt håll, sväng till höger är jätteproblem för mig:( blir också stel som en pinne då jag tippat åt det hållet, blicken blicken- du är på rätt spår, upp med blicken så ska det gå bättre att svänga (joo jag behöver också träna på det:D)

stor skilnad på 40 och 50 kan jag säga:( måste fråga när ska du börja bromsa i serpentinen efter undanmanövern? det är ju 6 koner i serpentinen, den sista vänder man runt. jag ahr problemet att jag bromsar redan vid kon nr 3 :( och växlar inte ner förens vid kon nummer 4-5, tvärnit och så kommer jag inte runt 6 konen:(
 
Last edited:

Linnex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Vislanda
Hoj
Honda 650 Deauville -99, Kawasaki Z750 GT -83, CF Moto 250 V3 -08
Hej,

Fick mitt lämp i förra veckan och tänkte övningsköra privat. Jag har testat konbanorna under gångna helgen och måste fråga..

På skissen för lågfart så är det en 4 m linje ritad 4 m från sista kona.
På högfart är det ritat en ruta kring sista konan på 8*8 m.

Är det krav att man håller sig inom detta?
Dvs att på lågfartsprovet så är det max vändningsradie på 2 m kring konan och på högfart 4 m? Och blir man då underkänd om man skär över någon av linjerna vid uppkörningen?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top