Körkort 2009

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Va? Menar du att dom vägrar att lämna tillbaks din hoj?

Jag menar att det enda svaret jag får när jag frågar om när jag får tillbaka hojjen är "vi kan inget göra mer än att vänta på att västberga ska ringa oss, den står inlåst hos dem så vi kan inte göra något"
och
"du får ringa igen imorgon därför att de ringer på morgonen och så hämtar vi hojjarna under dagen"
:näsblod

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag menar att det enda svaret jag får när jag frågar om när jag får tillbaka hojjen är "vi kan inget göra mer än att vänta på att västberga ska ringa oss, den står inlåst hos dem så vi kan inte göra något"
och
"du får ringa igen imorgon därför att de ringer på morgonen och så hämtar vi hojjarna under dagen"
:näsblod

Okej. Frustrerande. Jag hade nog hämtat hojen själv och bett det där firman hoppa och sk*ta.

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Okej. Frustrerande. Jag hade nog hämtat hojen själv och bett det där firman hoppa och sk*ta.

Var fan ska jag hämta den? I västberga eller? :S Och hur fan går det då ihop? Då måste jag säkert betala ava mc för att dem skickat den till besiktningen och skit ändå :näsblod

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Var fan ska jag hämta den? I västberga eller? :S Och hur fan går det då ihop? Då måste jag säkert betala ava mc för att dem skickat den till besiktningen och skit ändå :näsblod

Har du precis köpt hojen av firman? Läste i ditt tidigare inlägg att det "kunde ta upp till en månad". Köper jag en hoj, eller bil, begagnad förväntar jag mig att få den levererad inom en rimlig tid. Känner dom det som att dom har fått hojen såld och resten är inte så bråttom kan man kräva att få köpet hävt.

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Har du precis köpt hojen av firman? Läste i ditt tidigare inlägg att det "kunde ta upp till en månad". Köper jag en hoj, eller bil, begagnad förväntar jag mig att få den levererad inom en rimlig tid. Känner dom det som att dom har fått hojen såld och resten är inte så bråttom kan man kräva att få köpet hävt.

Jag köpte hojjen privat av en person jag känner som hade den avställd. Då var jag tvungen att lämna in den hos ava för att få den strypt till 25kw och då när ava hade strypt den skickade dom iväg den till västberga för att den skulle besiktigas... Och det är där den står nu

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag köpte hojjen privat av en person jag känner som hade den avställd. Då var jag tvungen att lämna in den hos ava för att få den strypt till 25kw och då när ava hade strypt den skickade dom iväg den till västberga för att den skulle besiktigas... Och det är där den står nu

Okej. Men det här med besiktningen hade du väl kunnat göra själv? Eller ingår det i kostnaden för strypningen?

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Okej. Men det här med besiktningen hade du väl kunnat göra själv? Eller ingår det i kostnaden för strypningen?

Ingick i kostnaden för strypningen (på 3laxar)... Det roliga och sjuka är att nu när jag kollar på nätet om hojjen så står det att den är reggad som 25kw... vafan ska det betyda? Att besiktningen redan är gjord men att ava inte åker och hämtar den eller vafan :S?

Fan va less jag blir på dålig kundservice asså >.<

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ingick i kostnaden för strypningen (på 3laxar)... Det roliga och sjuka är att nu när jag kollar på nätet om hojjen så står det att den är reggad som 25kw... vafan ska det betyda? Att besiktningen redan är gjord men att ava inte åker och hämtar den eller vafan :S?

Fan va less jag blir på dålig kundservice asså >.<

Ja man ska va stenhård från början när man har med företag som säljer kapitalvaror. Speciellt i tider som dessa. Men nu vet du ju till nästa gång. :gnissla

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Ja man ska va stenhård från början när man har med företag som säljer kapitalvaror. Speciellt i tider som dessa. Men nu vet du ju till nästa gång. :gnissla

Ja :/ Jobbigt att vara 18 och lättlurad <.<.... Fan va sur jag blir... När jag försöker få tag i idioterna på västberga så säger skiten bara:
"Alla är för närvarande upptagna i samtal, var vänlig försök igen" *klick*
Jävla PISS!:mad: :mad: :huvet

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ja :/ Jobbigt att vara 18 och lättlurad <.<.... Fan va sur jag blir... När jag försöker få tag i idioterna på västberga så säger skiten bara:
"Alla är för närvarande upptagna i samtal, var vänlig försök igen" *klick*
Jävla PISS!:mad: :mad: :huvet

Är det ingen som svara imorgon bitti kan du ju alltid köra dit och höra med dom. Om du har tid alltså.

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Är det ingen som svara imorgon bitti kan du ju alltid köra dit och höra med dom. Om du har tid alltså.

Hittar inte dit, farsan tar bilen till jobbet och morsans bil ska väll hon ha... Har skola imorgon också... (fast den är överskattad :p) Så det ser mörkt ut... Men jag ska ringa vidare.... Asså!! ÅÅÅH :gråta

Att ha körkort och båge fast bågen inte går att använda/nås
Är som att vara byxmyndig och ha en byxmyndig flickvän men inte få något sex! :gråta :gråta :gråta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hittar inte dit, farsan tar bilen till jobbet och morsans bil ska väll hon ha... Har skola imorgon också... (fast den är överskattad :p) Så det ser mörkt ut... Men jag ska ringa vidare.... Asså!! ÅÅÅH :gråta

Är som att vara byxmyndig och ha en byxmyndig flickvän men inte få något sex! :gråta :gråta :gråta

Ta det lugnt. Det verkar som det är säkrast att du inte får hojen innan fredag kväll annars kommer du bara att skubba. :krama

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Ta det lugnt. Det verkar som det är säkrast att du inte får hojen innan fredag kväll annars kommer du bara att skubba. :krama

"skubba" :p?
Det bästa är om jag får bågen NU så att jag slipper sitta och åka trött och sur 4 taktad riskokare på 50cc som går i 30 med motvind.....
Men imorgon då smäller det! Då ska jag gå upp 7.. sen ska jag ringa ava och västbergas besiktning en gång var 5e minut ända fram tills att jag sitter på hojjen... börjar skolan vid 1 så det blir nog några samtal :brinnerup:gnissla

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Fan också... Det gick åt helvete!!!!!!!!!!!

För grannarna för nu skall jag jaga slipon!!!

Nu har man mckort! Tack för allt stöd!

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r

Då sitter vi i samma båt. Min båge står 7 mil från stan, och jag får inte köra hem den då den inte är reggad som 25 kw. Så nu måste man få besiktningstid och få hjälp att montera i strypningarna. Livet är härligt... :huvet

Nu har man mckort! Tack för allt stöd!

Awesome! :tummenupp

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag kuggade!!!!!!!!!!

Ingen fara, bara att göra det igen, om lågfarten kan du ju trän precis hur mycket du vill själv...om du har något att åka på...

Sedan borde det väl gå att köra upp någon annanstans i Sverige som har längre säsong?

Fick du den där långa skallliga killen med skägg som upprättare?

Mycket trevlig kille. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept