Körkort 2009

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Honda CB 1000RA -10
Då var det sista gjort då!

116476.jpg

116478.jpg

116479.jpg

116480.jpg

116481.jpg

Känns sååååå skönt!!! :D

fan va snyggt:tummenupp:yoparty

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
någon/några som körde upp vid rörberg (gävle) idag?

tyckte jag mötte en av uppkörnnigspersonerna från vägverket (ja, eller vad dom nu heter:brinnerup) på väg ditåt imorse :tungan

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Då var det sista gjort då!

116476.jpg

116478.jpg

116479.jpg

116480.jpg

116481.jpg

Känns sååååå skönt!!! :D

hahahaha ja jag gav bort alltihop till min ena privata handledare då han kör med många genom åren så han ahr användning av dem- annars hade jag också eldat upp skiten:D

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Kommer en liten film på det hela också!
http://www.youtube.com/watch?v=VNekSYdNFaY

Tänkte först stå och burna sönder västen med hojen.
Men med min tur så fastnar väl västen i drivpaketet då:va:D

Hahaha, helt överlägset!!!:yoparty

På onsdag är det min tur igen(!!!)
Har varit på banan idag och kört krypen. Körde 19 av 20 godkända.
Så jäkla retfullt, varför bli nervös så man skakar när det är nåt man uppenbarligen kan?:va

någon/några som körde upp vid rörberg (gävle) idag?

tyckte jag mötte en av uppkörnnigspersonerna från vägverket (ja, eller vad dom nu heter:brinnerup) på väg ditåt imorse :tungan

Njanej. Tror att de bara har uppkörningar onsdagar och söndagar. Nån enstaka fredag har de oxå kört.. Men med tanke på att det är i slutet på säsongen vet man ju aldrig.

Last edited:

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
På onsdag är det min tur igen(!!!)
Har varit på banan idag och kört krypen. Körde 19 av 20 godkända.
Så jäkla retfullt, varför bli nervös så man skakar när det är nåt man uppenbarligen kan?:va

håller tummarna för dig!!!!:) jag vet hur nervöst man blir- helt sjukt ju:(

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
håller tummarna för dig!!!!:) jag vet hur nervöst man blir- helt sjukt ju:(

Tack...
Funderar som bäst på nåt tjyvknep jag kan ta till om nervositeten infinner sig igen. Typ vissla, sjunga eller nåt... men har hittat nåt riktigt klockrent än.

En krypvända sa jag tom brum brum när ja gasade, det var ju liksom det jag kuggade på, glömde möta koppling med gas varvid hojen tvärdog.

Alla tips är bra tips...

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Tack...
Funderar som bäst på nåt tjyvknep jag kan ta till om nervositeten infinner sig igen. Typ vissla, sjunga eller nåt... men har hittat nåt riktigt klockrent än.

En krypvända sa jag tom brum brum när ja gasade, det var ju liksom det jag kuggade på, glömde möta koppling med gas varvid hojen tvärdog.

Alla tips är bra tips...

Om man inte vill komma full till uppkörningen så är det bara att öva tills man är säker på att klara det. Jag kännde redan innan att jag skulle klara det så det var inga probs.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Tänk så här:
"Klarar jag det inte så är jag inte medlem i Onsdagsklubben längre":D

:blah Ungefär så där?

Hahaha, ojojoj nu blev det ju ÄNNU mer press. Inte vara med i onsdagsklubben...

Satt och läste i "kuggade första uppkörningen". Blev lite lugnare när jag insåg att jag är långt ifrån ensam.... Tur det..

Om man inte vill komma full till uppkörningen så är det bara att öva tills man är säker på att klara det. Jag kännde redan innan att jag skulle klara det så det var inga probs.

Nej, full känns som en dålig idé.... hehe

Men helt ärligt så var det ju så jag kände det, att jag skulle klara det! Och så känner jag fortfarande! Och när jag är på banan klarar jag ju det, gång på gång på gång osv. Det är väl bara att inse att jag var ett nervvrak....
Och det vill jag ju inte bli igen på onsdag.

Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Skönt som faen!

Vi var ett litet gäng som samlades ute vid Bulltofta klockan 0800 i morse. 5 körskoleelever och så jag som enda privatist.

Alla åkte hem med körkort =) 100% utdelning och nu är jag också med hoj :banana

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Kawa Z800-13
:blah Ungefär så där?

Hahaha, ojojoj nu blev det ju ÄNNU mer press. Inte vara med i onsdagsklubben...

Satt och läste i "kuggade första uppkörningen". Blev lite lugnare när jag insåg att jag är långt ifrån ensam.... Tur det..

Nej, full känns som en dålig idé.... hehe

Men helt ärligt så var det ju så jag kände det, att jag skulle klara det! Och så känner jag fortfarande! Och när jag är på banan klarar jag ju det, gång på gång på gång osv. Det är väl bara att inse att jag var ett nervvrak....
Och det vill jag ju inte bli igen på onsdag.

Här kommer en stor lyckospark där bak! :)
På onsdag är det DIN dag! Kommer att hålla tummen för dig!

Mvh Maria

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Tack...

Alla tips är bra tips...

jag var jättenervös men mitt tips är at tinte stressa, ta djupa andetag, skaka lite på kkroppen innan du börjat traska in hojen i T:et. väl när du sitter på hojen så ha inte bråttom att åka iväg, ta djupa andetag, skaka axlarna och bli säckig på sitsen. koncentrera dig, kolla banan in banan några gånger INNAN du börjar köra ut ur rutan. upp med blicken, andas tungt- lugnt så du får syre och fokusera- du grejar det då:)

så gjorde jag, några få missar men blev godkänd då han kunde se hur noga jag var- inge bråttom alls. För kom ihåg du KAN det här!!!!! :)

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Här kommer en stor lyckospark där bak! :)
På onsdag är det DIN dag! Kommer att hålla tummen för dig!

Mvh Maria

Tack tack...:tummenupp

jag var jättenervös men mitt tips är at tinte stressa, ta djupa andetag, skaka lite på kkroppen innan du börjat traska in hojen i T:et. väl när du sitter på hojen så ha inte bråttom att åka iväg, ta djupa andetag, skaka axlarna och bli säckig på sitsen. koncentrera dig, kolla banan in banan några gånger INNAN du börjar köra ut ur rutan. upp med blicken, andas tungt- lugnt så du får syre och fokusera- du grejar det då:)

så gjorde jag, några få missar men blev godkänd då han kunde se hur noga jag var- inge bråttom alls. För kom ihåg du KAN det här!!!!! :)

Tack Tack igen, Ska försöka komma ihåg det!:Bugar

Last edited:

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Fick hem min Första hoj idag. Så idag har jag kört för första gången sen jag fick körkortet. Gissa om det kul! Oh yes! Jag inser också att jag måste bli bättre på att hälsa på mötande MC's.

För er som inte tagit körkort än, ta det bara lugnt och sansat och visa att ni vet hur man kör med sunt förnuft - då ordnar det sig.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fick hem min Första hoj idag. Så idag har jag kört för första gången sen jag fick körkortet. Gissa om det kul! Oh yes! Jag inser också att jag måste bli bättre på att hälsa på mötande MC's.

För er som inte tagit körkort än, ta det bara lugnt och sansat och visa att ni vet hur man kör med sunt förnuft - då ordnar det sig.

Alltid trevlig när hojåkare hälsar tillbaks. :tummenupp
Grattis till hojen

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Alltid trevlig när hojåkare hälsar tillbaks. :tummenupp
Grattis till hojen

Ja, extra kul var det på hemvägen då det började skymma för vid några tillfällen lyckades jag morsa även på mopedister :)

Någon som har några bra tips på körvägar på Värmdö? Jag var ute på Norra Lagnö och sen Ingarö mot Björkviken. Riktigt trevligt. Det bästa är landsvägar i 90 men det är ju ont om det på Värmdö (det är ju mest 70).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln