Körkort 2009

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Hahaha.. Nää Klart du är med i onsdagsklubben för det!
Får trycka upp sh tröjor sedan! Med Våra nick + "Onsdagsklubben" :D haha

Hahaha!:yoparty:yoparty


Ja, med alla goda tips och råd och pepp jag får härifrån kommer jag ju inte våga logga in vid kugg igen. Så det finns inte i min värld.
Lugn och fin Verum hälsofil på onsdag
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Äsch då.
Kuggar du så kuggar du. Inget mer med det.
MEN DET KOMMER DU INTE ATT GÖRA!:tummenupp
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Update

Så jag nöter fortfarande på som attan på krypbanan, kör ju även höghastigheten för säkerhets skull... Skulle ju vara typiskt om den börjar strula igen. Hehe

Det går kanonbra nu med! Känns jättebra, har även kört banan med pojkvännens hoj och det gick oxå jättebra. :tummenupp

Jag önskar alla som har en uppkörning framför sig Lycka till och alla som har den bakom sig; Grattis!
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Ja, den här gången så fixar du det lätt!
Är ju nerverna som spelar in tyvärr.
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Idag klarade jag uppkörninge, SÅ fakking skönt!
Teoring klarade jag 8 April och hade uppkörning 16 Juni men eftersom jag torskade kortet sista Maj fick jag vänta och i Augusti var jag utomlands så jag började övningsköra 7 September och idag, 28 September fick jag godkänt av Cabaa Bartuszek, världens skönaste och bästa kontrollant, GULD!

Innan min första lektion hade jag aldrig kört MC eller ens moppe så jag är extremt glad och stolt över att det gick på pricp 3v att klara det. Med det sagt vill jag inte skryta utan det ska funka som en motivationshöjare att om en idiot på mc som mig klarar det, då klarar alla ni andra oxå det. Det kändes HELT hopplöst när jag nötte krypkörning och konbanor men gissa vad, det var just den biten jag klarade bäst idag.

Lycka Till allihop så ses vi ute i trafiken :)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Idag klarade jag uppkörninge, SÅ fakking skönt!
Teoring klarade jag 8 April och hade uppkörning 16 Juni men eftersom jag torskade kortet sista Maj fick jag vänta och i Augusti var jag utomlands så jag började övningsköra 7 September och idag, 28 September fick jag godkänt av Cabaa Bartuszek, världens skönaste och bästa kontrollant, GULD!

Innan min första lektion hade jag aldrig kört MC eller ens moppe så jag är extremt glad och stolt över att det gick på pricp 3v att klara det. Med det sagt vill jag inte skryta utan det ska funka som en motivationshöjare att om en idiot på mc som mig klarar det, då klarar alla ni andra oxå det. Det kändes HELT hopplöst när jag nötte krypkörning och konbanor men gissa vad, det var just den biten jag klarade bäst idag.

Lycka Till allihop så ses vi ute i trafiken :)

grattis =)
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Idag klarade jag uppkörninge, SÅ fakking skönt!
Teoring klarade jag 8 April och hade uppkörning 16 Juni men eftersom jag torskade kortet sista Maj fick jag vänta och i Augusti var jag utomlands så jag började övningsköra 7 September och idag, 28 September fick jag godkänt av Cabaa Bartuszek, världens skönaste och bästa kontrollant, GULD!

Innan min första lektion hade jag aldrig kört MC eller ens moppe så jag är extremt glad och stolt över att det gick på pricp 3v att klara det. Med det sagt vill jag inte skryta utan det ska funka som en motivationshöjare att om en idiot på mc som mig klarar det, då klarar alla ni andra oxå det. Det kändes HELT hopplöst när jag nötte krypkörning och konbanor men gissa vad, det var just den biten jag klarade bäst idag.

Lycka Till allihop så ses vi ute i trafiken :)

:klappar Grattis!!!!:yoparty
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Grattis!
Måste även passa på och varna alla nyblivna körkortstagare (+ dom blivande).
Se upp för bilar!
på dom två första dagarna så har 3st(!!!) bilar kört ut mitt framför mig.
Första gången inträffade när jag körde hem i från uppkörningen.
Hade min lilla Suzuki GS550E på vägen hem.
Andra och tredje gången inträffade dagen efter.

Ändå så låg man mitt i vägen! Men men. Får bli reflexväst igen, så folk tror att det är polisen som kommer :D.

ett övningskörningsminne:

Jag och min handledare var i Kristinehamn och körde några dagar innan uppkörningen. Jag hade min reflexväst på mig, och min handledare fick då syn på en bilist i en korsning som kom emot oss.
Bilisten slängde iväg telefonen han pratade med samt började rycka i bältet :D.
Min handledare skrattade, men jag själv missade detta tyvärr... Vore ha varit skoj att se :D
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Grattis!
Måste även passa på och varna alla nyblivna körkortstagare (+ dom blivande).
Se upp för bilar!
på dom två första dagarna så har 3st(!!!) bilar kört ut mitt framför mig.

kännr igen det händer titt som tätt att en bilist väljer att byta fil fast vi står sida vid sida i en tvåfilig korsning...de bryr sig inte utan tror de kan trycka sig emellan och så ler dom fåraktigt och vrider tillbaka ratten när jag glor stint tillbaka...och dessa som slänger sig ut i en korsning utan att bry sig att jag kommer..de väntar också gärna innan de slänger ut sig så det blir rakt framför hojen - rätt frustrerande, eller de som plötsligt gör en u-sväng utan att titta sig för, som tur är är jag misstänksam av mig , saktar ner och kommit undan flera motorhuvsåkande....
så jag säger också till alla nybakade mcförare- GRATTIS och SE UPP för bilarna med de dumma förarna!
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Var ute en sväng idag. Än så länge är det lärotid på hojen. Beter sig inte som skolans hoj. Men gärna när jag fått lite mer erfarenhet.


Äsch. Jag har bara haft mitt kort en vecka.
Vi skall ju inte ut och busköra direkt!
Är rädd om mitt ABECE körkort:).
Är ju det jag lever på (dom få ggrna jag har jobb och kör lastbil).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top