Körkort 2009

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Klarade åxå lappen idag i Uppsala kändes helt underbart. Gränslade en tung mc för första gången i mitten av augusti och idag är kortet mitt.

Stort tack till Lina på grönlunds trafikskola utan henne hadde det inte gått iår
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Klarade åxå lappen idag i Uppsala kändes helt underbart. Gränslade en tung mc för första gången i mitten av augusti och idag är kortet mitt.

Stort tack till Lina på grönlunds trafikskola utan henne hadde det inte gått iår

Grattis som F-N!
Overklig känsla eller?
:yoparty
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Grattis som F-N!
Overklig känsla eller?
:yoparty

Inte så farligt som man trodde innan lite overkligt är det jue men inte alls som när man tog B kortet. Jäkligt sugen på att veta hur det gick för dom 2 andra som var med kl 13 killen som körde ninja tidigt 90 tal begränsad hadde nog inte en av sina bättre dagar vore skoj om man fick veta.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Idag landande det lite bättre när jag tog ut hojjen och åkte till jobbet i kylan....NU kändes det lite sjukt =)

Nu får det gärna bli vår så man kan åka mer utan att frysa...
 

turismo

Medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GSX 750 1999
Klarade åxå lappen idag i Uppsala kändes helt underbart. Gränslade en tung mc för första gången i mitten av augusti och idag är kortet mitt.

Stort tack till Lina på grönlunds trafikskola utan henne hadde det inte gått iår

Grattis :tummenupp
Körde oxå upp med Lina, rekommenderar grönlund för er körkortslösa i Uppsala! ;)
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Grattis :tummenupp
Körde oxå upp med Lina, rekommenderar grönlund för er körkortslösa i Uppsala! ;)

Christer på Anderssons Trafikskola körde jag med. Sjukt bra kille! Men mötte även läraren från Grönlunds ute på MC-banan några gånger och fick några bra tips av henne. Så vilken som helst av dem två är nog bra. :tummenupp
 

JohnDoe

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -95
Körde upp och knep kortet den 1/10! Sjukt vilken känsla! Nu blir det en evig väntan på nästa säsong =)
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Vadå nästa?
Säsongen är i fullgång!
Var ute och körde ett par mil igår :tummenupp
Iofs har man ju en "riktig" maskin:D
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Idag kl 12.20 fick jag mitt B-körkort. :) Inte en dag för tidigt.

Körde upp och knep kortet den 1/10! Sjukt vilken känsla! Nu blir det en evig väntan på nästa säsong =)



Grattis, men det går att köra ännu. Jag och en polare tog en repa till vaxholm via bogesund så sent som igår. Det blev en hamburgare på hamnkrogen i väntan på att regnet skulle ge sig. :tummenupp
 
Last edited:

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
klarade uppkörningen idag:p. i sista stund får man väl säga. dom slutar ju med körproven runt 15onde, gött att inte behöva göra riskettan mm som dom sätter igång med nu till våren.
 

JohnDoe

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -95
Idag kl 12.20 fick jag mitt B-körkort. :) Inte en dag för tidigt.


Grattis, men det går att köra ännu. Jag och en polare tog en repa till vaxholm via bogesund så sent som igår. Det blev en hamburgare på hamnkrogen i väntan på att regnet skulle ge sig. :tummenupp



Jo då, jag är ute och kör varje dag nu som det inte regnar i princip =)
Kommer att köra tills att man börjar tappa känseln i kroppen ;)
 

Goosfraba

I'm busy! E ute & letar oraka vägar...
Gick med
28 Aug 2009
Ort
Hemma
Hoj
Min egna lilla Zukijaki ;)
Ny på SH och äntligen med ett obegränsat A

När jag misslyckades med 1:a uppkörningen den 22/9, så kändes det tungt - i nervositeten över att kugga, så körde jag helt enkelt FÖR försiktigt i trafikdelen, så visst fasiken kuggade jag!!! Trafikläraren bokade in mig på en uppkörning till, sa åt mig att "inte spela teater inför inspektören" utan köra som jag brukar och bannemej...som siste man ut i turordningen, gick uppkörningen den 6/10 klockrent! Det märkliga var att jag va inte ett skit nervös denna gången - allt jag tänkte på var hur jäkla kul det är att köra hoj:banana:banana:banana När allt var klart och jag skulle köra tillbaka hojen till körskolan, så gjorde jag som vanligt: vände mig om för att kolla trafikläraren...:D Tur att hjälmen dolde det mesta av flinet, för jag log nog konstant hela vägen tillbaka till trafikskolan även om det kändes himla skumt att köra själv utan att behöva ha någon annan med:yoparty

Allt jag hoppas på nu är.......att vintern skall bli kort:tummenupp

Ha det så gott allihopa:)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
När jag misslyckades med 1:a uppkörningen den 22/9, så kändes det tungt - i nervositeten över att kugga, så körde jag helt enkelt FÖR försiktigt i trafikdelen, så visst fasiken kuggade jag!!! Trafikläraren bokade in mig på en uppkörning till, sa åt mig att "inte spela teater inför inspektören" utan köra som jag brukar och bannemej...som siste man ut i turordningen, gick uppkörningen den 6/10 klockrent! Det märkliga var att jag va inte ett skit nervös denna gången - allt jag tänkte på var hur jäkla kul det är att köra hoj:banana:banana:banana När allt var klart och jag skulle köra tillbaka hojen till körskolan, så gjorde jag som vanligt: vände mig om för att kolla trafikläraren...:D Tur att hjälmen dolde det mesta av flinet, för jag log nog konstant hela vägen tillbaka till trafikskolan även om det kändes himla skumt att köra själv utan att behöva ha någon annan med:yoparty

Allt jag hoppas på nu är.......att vintern skall bli kort:tummenupp

Ha det så gott allihopa:)

Grattis!!!:banana:banana:banana
 

Tulip

ADV
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -01
Kan man inte boka uppkörning via körkortsportalen, hittar inte den tjänsten.
När man ringer vv så är dom allmänt otrevliga o säger ingen ide att du ringer för det är fullbokat i hela sverige, hmm hur ska man då få tag i avbokningar?
Min trafikskole lärare sa att han ska ringa ofta o försöka få en tid men att jag skulle försöka med.

Ngn som har ett tips. Är ju inte lång tid kvar på säsongen.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Japp. Går bara att boka via telefon.
Det fick jag tillsvars när jag frågade dom.
Dock var dom aldrig otrevliga mot mig när jag ringde.
 

Stalpan

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
okokoko
Hoj
kokoko
Just nu är det jäkligt svårt att få uppkörningstid, och som sagt, fullbokat överallt. Min körskola var lagom glada på vägverket och deras sätt att behandla kunderna på. När t.o.m körskolan reagerar på att de inte kan skaka fram flera tider för i år undrar man hur systemet funkar. Men jag antar att det är för att alla vill ta kortet innan riskutbildningarna träder i kraft den 1:a November.

Jag antar att din bästa chans är att ringa varje dag och ligga på som fan för att få en tid. Lycka till!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top