Körkort 2009

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Kalas! Det var ju det jag sa! :tummenupp:yoparty:banana:Bugar

Så det ser du Krillllllan :arsele

Så nu slipper man sitta och kolla här på körkortstråden :)
Alla vart ju godkända:yoparty

Grattis ännu en gång!

mxnissen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
cbr 954 2003?
Yeeeeeessss!! Då fixade man uppkörningen idag, så jag tänkte dela med mig av egna erfarenheter! :D

Körde någon enstaka gång på pappas blackbird förra året, sen var det en viss person som bokade uppskrivning till mig i början av september, så efter de fick man köra, så jag hade väl en 200 mil i sadeln vid uppkörning. läste boken en gång och gjorde lite test på internet, sen var det fixat, ganska lätt faktiskt.

Jag tog en körlektion för att se vad han sa, gjorde jag mycket fel? eller bara lite? hehe. Han sa att det såg bra ut förutom att jag skulle ha blicken framåt mer, annars var jag redo att köra upp sa han. Han sa också att det var dåligt med tider detta året, och att jag nog fick vänta tills våren..

Jag ringde vägverket ett par dagar senare och fick tid en vecka efter det.

Nu idag, körde jag upp i Ängelholm(med pappas sambo`s cb1000), Lågfartsprovet gick mycket bra. Sen rev jag en kon på vejningsbanan, men gjorde om det och då satt den. 70/90 bromsningen gick bra men det var mycket halt, så jag tog det lite försiktigt, men han ville endå att jag skulle bromsa hårdare, så då gjorde jag det, och vips så var det godkänt.

Själva uppkörningen bestod av ca 40min körning från ängelholms flygplats till vägverket i Helsingborg. Det gick kanon. Jag fick mitt papper och brännde iväg..

Så tips till er som ska ha uppkörning, nöt som F*N mellan konerna. 5/7 kuggade på konbanorna idag! Sitter det inte när du tränar så sitter det absolut inte när du har uppkörning kan jag säga.

Sen har väl 10 års crossande hjälpt mig en del också..

Oj vilken uppsats det blev :rolleyes:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Yeeeeeessss!! Då fixade man uppkörningen idag, så jag tänkte dela med mig av egna erfarenheter! :D

Körde någon enstaka gång på pappas blackbird förra året, sen var det en viss person som bokade uppskrivning till mig i början av september, så efter de fick man köra, så jag hade väl en 200 mil i sadeln vid uppkörning. läste boken en gång och gjorde lite test på internet, sen var det fixat, ganska lätt faktiskt.

Jag tog en körlektion för att se vad han sa, gjorde jag mycket fel? eller bara lite? hehe. Han sa att det såg bra ut förutom att jag skulle ha blicken framåt mer, annars var jag redo att köra upp sa han. Han sa också att det var dåligt med tider detta året, och att jag nog fick vänta tills våren..

Jag ringde vägverket ett par dagar senare och fick tid en vecka efter det.

Nu idag, körde jag upp i Ängelholm(med pappas sambo`s cb1000), Lågfartsprovet gick mycket bra. Sen rev jag en kon på vejningsbanan, men gjorde om det och då satt den. 70/90 bromsningen gick bra men det var mycket halt, så jag tog det lite försiktigt, men han ville endå att jag skulle bromsa hårdare, så då gjorde jag det, och vips så var det godkänt.

Själva uppkörningen bestod av ca 40min körning från ängelholms flygplats till vägverket i Helsingborg. Det gick kanon. Jag fick mitt papper och brännde iväg..

Så tips till er som ska ha uppkörning, nöt som F*N mellan konerna. 5/7 kuggade på konbanorna idag! Sitter det inte när du tränar så sitter det absolut inte när du har uppkörning kan jag säga.

Sen har väl 10 års crossande hjälpt mig en del också..

Oj vilken uppsats det blev :rolleyes:

Grattis!

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Tack för alla grattis...

...och tack för all peppning, ni var med mig där på banan.:tummenupp
Problemet nu är väl hur fn man ska kunna sova med ett flin som går runt skallen?
Helt konstig känsla att ta premiärturen efter jobbet... nästan lite busigt och olydigt.

Det är gött att äntligen kunna leta hoj "på allvar"!

:squid
Se upp Gävle, Here I Come...

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
...och tack för all peppning, ni var med mig där på banan.:tummenupp
Problemet nu är väl hur fn man ska kunna sova med ett flin som går runt skallen?
Helt konstig känsla att ta premiärturen efter jobbet... nästan lite busigt och olydigt.

Det är gött att äntligen kunna leta hoj "på allvar"!

:squid
Se upp Gävle, Here I Come...

det är nått extra med hojjåkare :tungan
vad blire för hojj då

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
det är nått extra med hojjåkare :tungan
vad blire för hojj då

Hmmm, det lutar åt en er6a eller en z750. Har dock inte provkört er6an så ingen aning vad jag tycker om den.. Men den är ju helt klart prisvärd!
z750 körde jag upp på så den gillar jag mycket! Haha..
Ska både spana och spara i vinter så får man se till våren...

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Hmmm, det lutar åt en er6a eller en z750. Har dock inte provkört er6an så ingen aning vad jag tycker om den.. Men den är ju helt klart prisvärd!
z750 körde jag upp på så den gillar jag mycket! Haha..
Ska både spana och spara i vinter så får man se till våren...

körde upp med lovens z750 , dom är helt okej faktiskt =)
lycka till

turismo

Medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
GSX 750 1999
Tog körkortet i Uppsala idag! :banana
Fan va skönt! Kändes verkligen som the last call när man skrapa bort frosten på cykelsadeln imorse :tomten

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Tog körkortet i Uppsala idag! :banana
Fan va skönt! Kändes verkligen som the last call när man skrapa bort frosten på cykelsadeln imorse :tomten

Grattis!
Själv ska jag köra hojen till Racerepairs alldeles snart och hoppas att jag håller mig lagom varm :D
Var ute på motorlösa hojen i morse och satan va kallt det var! :gnissla

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Grattis!
Själv ska jag köra hojen till Racerepairs alldeles snart och hoppas att jag håller mig lagom varm :D
Var ute på motorlösa hojen i morse och satan va kallt det var! :gnissla

Äh, trams. Mycket kvar på säsongen här i stan ju. Var ute och drog litet grann idag. Hade varit betydligt skönare om man inte blivit överraskad av regnet dock. Men åker man mitt på dagen/eftermiddag så är det ingen fara. :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln