Körkort 2009

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Ja, hoppas vädergudarna e snälla:) Köpte du det 2-delade stället, -Farelle? Har ångest som köpte allväderkläder nu i julas men har insett nu att skinn är nog bäst även om jag gillar mina kläder.
Lycka till med hojen:tummenupp o ja, vi vill ha soligt o varmt väder så vi kan köra:yoparty

Halloj!!
Jag provade det stället, himla fint, men passade inte mig. Det var alldeles för långa ben, o jackan,,,hmmm,,,lite tight. Ingen plats för kvinnliga behag *S*
Men jag hittade en jacka som heter Henna, med mycket bättre passform. Satt som ett smäck!! Med tillhörande byxor, som också satt fint.
Så jag är väldigt nöjd :tummenupp
Hoppas du hittar något, men man måste nästan prova.

//Sanna

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Halloj!!
Jag provade det stället, himla fint, men passade inte mig. Det var alldeles för långa ben, o jackan,,,hmmm,,,lite tight. Ingen plats för kvinnliga behag *S*
Men jag hittade en jacka som heter Henna, med mycket bättre passform. Satt som ett smäck!! Med tillhörande byxor, som också satt fint.
Så jag är väldigt nöjd :tummenupp
Hoppas du hittar något, men man måste nästan prova.

//Sanna

Den jackan ser nice ut, synd jag inte såg den när jag köpte textil för jag gav samma pris för min jacka typ.
Tänkter köpa detta stället från Dainese som sitter bra på mig, e relativt kort o kurvig så inte så lätt o hitta ngt som sitter bra då, he he...

Ha de fint!

//Sandra

Bifogat

• lady-yu-svart.jpg
    lady-yu-svart.jpg
    45.1 KB · Visningar: 61

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Den jackan ser nice ut, synd jag inte såg den när jag köpte textil för jag gav samma pris för min jacka typ.
Tänkter köpa detta stället från Dainese som sitter bra på mig, e relativt kort o kurvig så inte så lätt o hitta ngt som sitter bra då, he he...

Ha de fint!

//Sandra

Det där har jag också tittat på!! Väldigt fint, men kanske lite väl mycket krusiduller på för min smak. Annars verkar det toppen.
Jag är också ganska kort o kurvig, så absolut,,,jag håller med om att det inte är lätt att hitta nått som sitter bra :D
Jag köpte också ett goretex ställ i somras, kan ju vara bra att ha två. Det är ju betydligt mer reflexer på goretexstället, och så är det ju lite varmare!!

Hur går det med kortet??
Hoppas komma i gång med övningskörningen snart. De ställer på hojarna i slutet av mars. Men under tiden ska jag köra lite själv, bara för att få in känslan :banana

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Det där har jag också tittat på!! Väldigt fint, men kanske lite väl mycket krusiduller på för min smak. Annars verkar det toppen.
Jag är också ganska kort o kurvig, så absolut,,,jag håller med om att det inte är lätt att hitta nått som sitter bra :D
Jag köpte också ett goretex ställ i somras, kan ju vara bra att ha två. Det är ju betydligt mer reflexer på goretexstället, och så är det ju lite varmare!!

Hur går det med kortet??
Hoppas komma i gång med övningskörningen snart. De ställer på hojarna i slutet av mars. Men under tiden ska jag köra lite själv, bara för att få in känslan :banana

Jo, jag håller med, lite mkt krusiduller men jag har en väldigt enkel hoj utan krusiduller o en mattsvart hjälm så får ha ngt som piggar upp det:)

Min körskola pratar om att de tar ut hojen i mitten av april, tycker det är lite sent:( Har bokat uppkörning ngn gång i maj:hihi ska bara försöka ändra stad som den ska köras i:hihi , bättre o köra här hemma.
Började köra 2ggr här hemma i trädgården o i tisdags var jag ute i trafiken för första gången, 3,5 mil blev det o det gick jättebra, över förväntan eftersom jag inte kört moppe med växlar. Var ute en runda igår oxå på knappt 3 mil, det var lite kallt så ville inte köra för långt. De jag behöver öva på just nu är att bromsa mjukt, handbromsen går ju knappt o nudda känns det som, men men det är nog en övningssak. Sen blir man väl bättre på sin kurvteknik o allt annat efter hand.
Men det är attans kul iaf o hade jag kunnat så hade jag kört varje dag:yoparty :tummenupp

Har du inte kört ngt alls?

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Jo, jag håller med, lite mkt krusiduller men jag har en väldigt enkel hoj utan krusiduller o en mattsvart hjälm så får ha ngt som piggar upp det:)

Min körskola pratar om att de tar ut hojen i mitten av april, tycker det är lite sent:( Har bokat uppkörning ngn gång i maj:hihi ska bara försöka ändra stad som den ska köras i:hihi , bättre o köra här hemma.
Började köra 2ggr här hemma i trädgården o i tisdags var jag ute i trafiken för första gången, 3,5 mil blev det o det gick jättebra, över förväntan eftersom jag inte kört moppe med växlar. Var ute en runda igår oxå på knappt 3 mil, det var lite kallt så ville inte köra för långt. De jag behöver öva på just nu är att bromsa mjukt, handbromsen går ju knappt o nudda känns det som, men men det är nog en övningssak. Sen blir man väl bättre på sin kurvteknik o allt annat efter hand.
Men det är attans kul iaf o hade jag kunnat så hade jag kört varje dag:yoparty :tummenupp

Har du inte kört ngt alls?

Min egen mc har jag bara kört en gång! Det var i nov. Sen hade jag ju "oturen" :rolleyes: att stödet inte kom ner i backen, så hojen tippade, och fick ta en tur till verkstan. Hade precis tvättat den o skulle ställa in den i garaget!!!!

Jag har åkt mycket hoj, men inte kört själv. Inte ens moppe :)Så det blir att lära sig från grunden.
Låter otroligt härligt att kunna åka såna långa turer, det måste ju vara enormt givande.
Jag hoppas kunna få tag på en handledare, annars får jag köra där hojen står. Har den på inhängnat område.

//Sanna

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Ajdå, jag gjorde oxå en dum grej i torsdag, övade på snäva svängar o slalom här hemma o vips så låg jag o hojen i backen på grusuppfarten:( Tack vare kraschpuckar så blev det inget på hojen förutom lite skrap på ena styränden. Fick skamset gå in till grannen o fråga om han ville hjälpa mig upp med hojen:(

Tro mig, du kommer o hitta handledare lätt, han jag har kört med nu hörde av sig till mig här på SH o ville hjälpa mig o lära mig köra o på så sätt spara in några körlektioner:tummenupp

Ha en trevlig kväll!!!!
Min egen mc har jag bara kört en gång! Det var i nov. Sen hade jag ju "oturen" :rolleyes: att stödet inte kom ner i backen, så hojen tippade, och fick ta en tur till verkstan. Hade precis tvättat den o skulle ställa in den i garaget!!!!

Jag har åkt mycket hoj, men inte kört själv. Inte ens moppe :)Så det blir att lära sig från grunden.
Låter otroligt härligt att kunna åka såna långa turer, det måste ju vara enormt givande.
Jag hoppas kunna få tag på en handledare, annars får jag köra där hojen står. Har den på inhängnat område.

//Sanna

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Ajdå, jag gjorde oxå en dum grej i torsdag, övade på snäva svängar o slalom här hemma o vips så låg jag o hojen i backen på grusuppfarten:( Tack vare kraschpuckar så blev det inget på hojen förutom lite skrap på ena styränden. Fick skamset gå in till grannen o fråga om han ville hjälpa mig upp med hojen:(

Tro mig, du kommer o hitta handledare lätt, han jag har kört med nu hörde av sig till mig här på SH o ville hjälpa mig o lära mig köra o på så sätt spara in några körlektioner:tummenupp

Ha en trevlig kväll!!!!

Oj, hoppas du inte slog dig :)
Vilken tur på hojen!! Jag har också kraschpuckar på, och den ramlade från stillastående.
Antar att det var otur att växelspaken fick sig en smäll, så det inte gick att växla upp.

Hehe, visst känner man sig dum, när det har hänt *fniss*
Jag stod som ett frågetecken??

Men nu blir det inget åka imorgon :huvet
Det är ju SNÖ ute,,,,åhhhh,,,hoppas det försvinner fort som tusan.
Ska iallafall in till trafikskolan o boka lite körtider. Det här vädret kan ju inte hålla på för evigt.

Ha det bra!!

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
är det inte dumt att köpa en splitter ny hoj att övningsköra med? bara min tanke iaf.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Någon som klarat teorin genom att bara sitta vid datorn och kört teoriprogram? Tips på program? Kör teo nu, kanske ska skaffa ett till för att vidga min kunskap lite? Tips?

//Marvin

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj

Dollyeaa

En Honda vet inte vad skära är
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
2003 Honda CBR 954RR
Tjena jag ska precis ta kort på Dalens i stockholm, är de nån mera som kör där just nu? kanske kan tajma in nå bra som ett 4timmars pass nån gång! Kan vara lärorikt har ja hört.. :rock

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Har tänkt ta mitt A kort i september i år men har hört att körkortsåldern för MC ska höjas till 20år, stämmer det eller inte?

Sitter och pluggar teori hemma för tillfället inför kortet så ska bara börja övningsköra sen.

Mvh

Mycket skitsnack om det här med åldern för mc, att den skall höjas, samma snack som att prövotiden skall förlängas till 5 år.

Åldern för A-obeg är 21, för A-beg är det 18, och om åldern skulle höjas till 20så lär dem knappast göra det än på ett par år:rolleyes:

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
Trampmodell -12
Mycket skitsnack om det här med åldern för mc, att den skall höjas, samma snack som att prövotiden skall förlängas till 5 år.

Åldern för A-obeg är 21, för A-beg är det 18, och om åldern skulle höjas till 20så lär dem knappast göra det än på ett par år:rolleyes:

Bra, tänkte väl att de var det.
Tack iaf.

Mvh

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Nu har jag iaf bokat in första lektionen! Torsdag den 2a blev det.
Började känna på krypkörandet lite mer seriöst på egen hand i helgen.
Har kommit fram till att 4 meter mellan konerna må se långt ut när man sätter ut dom på marken, men när man sitter på hojen blir det rätt tight ändå!
Balansen börjar sätta sig mer och mer i låga farter, men av ngn irriterande anledning så tippar jag alltid inåt vid fullt utslag höger/vänster...

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Bokade tid för teoriprov igår kväll, 4 Maj var första lediga tiden =( Men om 1-2 veckor ska jag ringa ganska ofta till Vägverket för borde väl komma in lite återbud så man kan få tid lite tidigare. Trist att behöva vänta så länge vill bara få de avklarat.

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
beslutsångest
Hallå här. Är själv pågång. För några veckor sen klarade jag uppskrivningen, har bokat min första körlektion samt uppkörning. Hämtade en finfin Ducati Monster 620 SIE i Lördags och idag handlade jag mc-kläder (hjälm, stövlar, handskar, kläder och ryggsäck) och känner mig både fysiskt och mentalt förberedd för säsongen....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu har jag iaf bokat in första lektionen! Torsdag den 2a blev det.
Började känna på krypkörandet lite mer seriöst på egen hand i helgen.
Har kommit fram till att 4 meter mellan konerna må se långt ut när man sätter ut dom på marken, men när man sitter på hojen blir det rätt tight ändå!
Balansen börjar sätta sig mer och mer i låga farter, men av ngn irriterande anledning så tippar jag alltid inåt vid fullt utslag höger/vänster...

Mer gas rätar upp hojen och mer broms välter ned den. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...