Det där med att nå ner till marken är överskattat, är bara å lära sig att man inte ska ha båda fötterna i backen samtidigt. Är inte särskilt kort men min hoj har en sitthöjd på 90cm. Dessutom så förlorar man en poäng varje gång man fotar så håll fötterna på fotpinnarna!
Helt klart!! Tror också att man kan träna upp balansen så det inte blir några problem.
Men det KAN vara bra att kunna fota.
En nackdel när man är kort o väger 55 kilo,,försökte att resa hojen själv när den ville ligga o vila
Helt omöjligt,,,fasen vad arg jag var!!
när jag övningskörde hade jag en hoj jag bara nådde ner ed trampdynan av tårna (alltså lite mer än spetsarna) o det funkade fint...tills det blev för mycket lutning i garage-vändningen.... hade som sagt ingen chans att ta emot, välte otaliga gånger!! Men lärde mig lyfta upp hojen blixtsnabbt
allt något positigt!!
Köpte sedan en Ducati Monster 620, det nådde nästan hela fötterna ner. himla skön känsla (då var det 7 år sedan jag satt på hoj senast). Efter att ha fått in lite vana under förra året köpte jag nu en större sporthoj, där når bara tårna ner... o jag kan inte backa den ur garaget över kullerstenarna själv... där behöver jag min sambo
/HD
Skönt o höra att fler haft det problemet
Har accepterat att det lär bli några repor här o där, hihi.
Kaxig som man är ville jag backa ut hojen själv ur garaget i går. Slet o drog som en galning, o till slut gick det. Men killen stod bakom i fall det skulle behövas.
Men när Kickan ville ligga o vila hade jag inte en chans att få upp henne.
Tar tacksamt emot tips på hur man får upp den, för det lär väl hända fler gånger!!!!