NoMercy86
Ny medlem
Uppkörning nästa måndag (11.e) ... hårdöva i veckan!
På skolan körde vi upp till 3an håller 50, gör undanmanöver och fortsätter genom serpentinbanan utan att sänka farten (verkar viktigt att hålla jämn fart, dom lyssnar/kollar på d), när det är 3 konor kvar av slalombanan börja bromsa ner inför vändningen (enbart bakbroms) samtidigt växlar man ner till 1an, håller in kopplingen in i vändningen och släpper ut den när man kommer ut ur vändningen och gasar och växlar upp tillbaka in i serpentinbanan upp till 3an igen så fort som möjligt och sen ett bromstest i 50 efter serpentinbanan.
Borde väl vara nåt liknande på uppkörningen..
Kör upp nästa vecka men vetefan om man pallar pressen kommer ju gå på 2500:- för uppkörningen med hyra av mc .
Hoppas verkligen dom dömer på helheten allt annat skulle vara otroligt efterblivet.. Lycka till alla som kör upp
Vi gasade upp till 4 ans växel, då gick våra hojar (Bandit) som jämnast/bäst när man släppte gasen för undanmanövern. Det är nog lite olika, beroende på vilken hoj man kör.
samma datum här! lycka tillUppkörning nästa måndag (11.e) ... hårdöva i veckan!
fixade kortet igår !!!
körde upp som privatist i vänersborg,klarade på första gången! lycka till allihopa och tänk positivt!
Riktigt profesionella och trevliga "provgubbar" som jobbar där oxå!!!
en stor eloge till dom!
nä nu måste jag skriva av mig lite! Blev ju helt nervös när man sitter och läser allas inlägg! Har min uppkörning om 9 dagar, och det känns inte riktigt bra, trots att man borde vara överlycklig! Vi har inte ens börjat öva 70 och 90bromsningarna än, och högfartsbanan har jag bara kört en gång. Alla som har ett par tummar...håll dem...det lär behövas!
satt å slöläste lite info från körkortsportalen ang. uppkörningen och såg:
"Det vanligaste är att inspektören observerar och bedömer hur du utför följande: Tomgångskörning" (och självklart en massa andra saker)
Men hur "utför" man tomgångskörning på ett korrekt sätt?! Jag kan bara tänka mig att man kan variera om man har någon växel ilagd alt. neutral eller vilken fot man har i gatan om man inte båda.
satt å slöläste lite info från körkortsportalen ang. uppkörningen och såg:
"Det vanligaste är att inspektören observerar och bedömer hur du utför följande: Tomgångskörning" (och självklart en massa andra saker)
Men hur "utför" man tomgångskörning på ett korrekt sätt?! Jag kan bara tänka mig att man kan variera om man har någon växel ilagd alt. neutral eller vilken fot man har i gatan om man inte båda.
Kom nyss hem från körlektion nr 5. Idag regnade det o vi skulle öva lite till inbromsningar, uppkörningen e ju nu på torsdag. Det ska visst vara storm den dagen vi kör upp, lovley men dessto större andledning till att ta det lite lugnare. Bromsningarna gick jättebra men jag bromsade bara i 70km/h. Det e ju onödigt o slå sig 2 dagar innan uppkörning menar läraren på o skrattar, he he...
Imorgon kväll ska jag upp till övningskörningsbanan för o traggla igenom allt en sista gång innan dagen D.
Håll tummarna för mig på torsdag!!!!
Så där, då var körkortet avklarat
Hade riktigt skitväder, 8+, regn och blåst upp till 12m/s
Men det gick bra och nu sitter man här med en lapp i handen men ingen hoj att ut och fira på, lite som att fylla 20 och inte ha ett systembolag att gå till...
Men tågbiljett är bokad och på söndag åker jag ner med hojen från mina föräldrar!
Uppkörningen gick smidigt i övrigt, fick göra den enklaste av alla säkerhetskontroller: kolla stöden och driv paketet.
Sen var det lågfart som jag tabbade mig på första försöket när jag missade en kon av någon anledning (skyller på tillfällig hjärnblödning) sen högfart utan problem lika så inbromsningen.
Trafiken var näst utan anmärkningar, det ända de sa var att jag saktade in lite väl mycket vid en järnvägskorsning, men i mitt försvar var det näst intill helt skymd sikt.
Man får Gratulera =) skönt att ha det avklarat!
Du är väl förresten jobbarkompis med Martin???
Jaha så du är inte klar än, inte min donna heller...
Bromsa rakt fram är lätt! Bra tankgrepp, lediga armar och "hög" blick. Använd bara frambroms om du inte är säker på att inte låsa bakdäcket, men ha foten på pedalen.
Vi ska nog öva lite imorgon då det är svårt med den långsamma bana. Hård koppling och orolig motorgång och gammal hoj
Sen får hon kanske vingla ner till Tydingesjön på Torsdag för det är väl premiär då tror jag.
Tummar hålls
Tack ja det är det verkligen, nu kan sommaren börja
Ja det är jag ju, världen är bra liten. Pratade med han tidigare idag, hörde att du skulle köra upp nästa torsdag(?) Lycka till!
Ja,och med en sådan fin hoj får du ingen dålig sommar
Yes, nästa torsdag smäller det...pjuu...så lite lyckönskningar e aldrig fel =)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|