Körkort 2009

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ja precis. Helsvart med vita mönster. Toksnygg, o säkert väldigt vanlig kan tänkas? :gnissla
Ja jag vet inte, har hittills inte sett någon annan med samma ställ. Men det lär väl finnas ett antal där ute. :)

tog mitt kort för 4 timmar sen :)

Grattis! :yoparty

Själv kom jag nyss hem från dagens 120 min-lektion. Började med att fakea en uppkörning med säkerhetskontroll och därefter lågfart 2 + lågfart 1, för att köra båda. Glädjande nog satt båda banorna som en smäck! :banana Det kändes som att skolans hoj var lättare att balansera än min Er6:a på någotvis. :va Träningen privat har gett utdelning!

Sen matade vi på med högfartsbanan och inbromsningar 70 och 90 km/h som gick riktigt bra dem med. Avslutade sen med att köra några varv på banan som ligger bredvid :D Ja fö fän, känner mig ganska nöjd ikväll!

Men jag kommer fortsätta nöta, nöta, nöta lågfarten.
Trevlig helg på er, nu ska jag brassa till Sthlm på fest. :fyllisar
 

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Buell XB12Ss
YES äntligen fick man lappen! Fick min uppkörning flyttad till 28e April istället för 6e maj. Underbart och få köra sin egen hoj :yoparty
 

Robban.j

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
göteborg
Hoj
Buell xb9s
Tjena
Jag ska skriva teorin 26 maj och undrar om det är någon som vet ett bra program som man kan ladda ner och öva på.

Tacksam för svar :)
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Har uppkörning på tisdag och enligt SMHI ska det bli kanon väder
11+, regn och blåsa 8m/s :D

Detta kan ju garanterat påverka prestationen till det sämre, då framför allt högfarts banan samt inbromsning 70/90km/h

Hur pass stort överseende har VV med detta?
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Wiiiii, då var man klar med uppkörningen som gick utmärkt! Nu skall Jaggan krängas och hoj införskaffas! :)


GRATTIS! avis jag blir, jag har själv en bra bit kvar till att köra upp....:gnissla
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Har uppkörning på tisdag och enligt SMHI ska det bli kanon väder
11+, regn och blåsa 8m/s :D

Detta kan ju garanterat påverka prestationen till det sämre, då framför allt högfarts banan samt inbromsning 70/90km/h

Hur pass stort överseende har VV med detta?
Tillräckligt ;)
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
I veckan är det min tur att skriva upp....borde gå som smort men jag vågar inte lita på min egen kunskap jsut nu...typiskt....nåväl 7maj kl 11 då är teoriprovet (lyckades hitta en ny tid, skulle egentligen skriva upp 14maj men fick en tidigare så jag slipper ödsla massa dagar:tungan )


Danhild: ang sambon, jag är harig och rädd för det mesta som man kan göra sig illa med typ åka slalom, åka mc, hoppa fallskärm, stå på stege...men jag har get mig fan på att ta mckort, jag vet att min man som tog mckort förra sommaren är bra bilförare och bra mcförare(åkt med två gånger och aldrig mer åka på bönpallen, hellre köra själv:))
Jag vet att min man är inte nån som tar onödiga risker så jag kan trots att jag är rädd för just farter och den utsatthet man är på mc lite på att han kör inte vårdslöst. klart jag är rädd att han ska skada sig men då mer rädd att andra- bilförare- inte har vett nog i trafiken....
vad jag försöker säga är att tjafsa inte med henne utan försök förstå från hennes synvinkel och var bara varsam och ha respekt för farten så har hon inget att vara så jätterädd för så småningom...men det tar tid och är inget man kan bli av med.
Att sen bara kriminella kör hoj är ju bara en trist inställning.....men det går nog över så småningom

:hihi


och så till alla er som precis klarat lappen- GRATTIS!:yoparty
 
Gick med
8 Apr 2009
Ort
göteborg
Hoj
2000,Yamaha R6
någon som har uppkörning i Vänersborg (trestadscenter) snart?
jag har uppkörningen imån :)
finns det någon som vet lite om just vänersborg, typ vart man kör upp?, "vanligt förekommande" uppkörningsvägar? tips? mm mm

jag e från gbg, så jag känner inte till vänersborg så bra.

skriv gärna tips erfarenheter ni som vet nåt om just vänersborg
( trestradscenter)...

även allmänna tips om just mc-uppkörning mottages tacksamt.

alla tips mottages !

tack på förhand!
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
någon som har uppkörning i Vänersborg (trestadscenter) snart?
jag har uppkörningen imån :)
finns det någon som vet lite om just vänersborg, typ vart man kör upp?, "vanligt förekommande" uppkörningsvägar? tips? mm mm

jag e från gbg, så jag känner inte till vänersborg så bra.

skriv gärna tips erfarenheter ni som vet nåt om just vänersborg
( trestradscenter)...

även allmänna tips om just mc-uppkörning mottages tacksamt.

alla tips mottages !

tack på förhand!

Jämfört med GBG är det nog ganska enkla vägar. Leder de in dig i Vänersborg så se upp med hastigheter (De har 30,40,50 och 60) och enkelriktade gator.

Lycka till! :tummenupp
 

mastjan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
vfr 750
någon som har uppkörning i Vänersborg (trestadscenter) snart?
jag har uppkörningen imån :)
finns det någon som vet lite om just vänersborg, typ vart man kör upp?, "vanligt förekommande" uppkörningsvägar? tips? mm mm

jag e från gbg, så jag känner inte till vänersborg så bra.

skriv gärna tips erfarenheter ni som vet nåt om just vänersborg
( trestradscenter)...

även allmänna tips om just mc-uppkörning mottages tacksamt.

alla tips mottages !

tack på förhand!

Hej Centrala vänersborg är det i princip enkelriktat överallt kolla noga efter dom skyltarna så du kan hålla rätt placering på vägbanan.
Sen brukar det vara ut på grusväg håll rätt hastighet dvs 70km/h om det inte är skyltat något annat. om han frågar vart du vill åka säg Trollhättan det är mycket enklare stad att köra i. Jag fick välja om jag ville köra i Vänersborg eller Trollhättan
 

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Yamaha XT660X
Skall skriva teorin den 13/5 och min första lektion den 26/5.

Har väl de vanliga nybörjarfelen. Uppsikt, bromsberedskap och kör lite för fort in i situationer. Men det skall jobbas upp/bort :)

Hoppas på körkort i år :hihi
 

MCentusiast

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CB750F 1982 och Honda VFR750F 1989
Högfartsbanan

Vid vändningen får man använda 1:ans växel för att sen snabbt
växla till 2:an och 3:an efter vändningen är avklarad ?
Har haft lite problem att köra på 2:an i vändningen ....

Visst får man inte bromsa i själva undanmanövern ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top