Hej allihopa!
Har följt denna tråd nu väldigt länge. Läst om alla som har klarat sig, respektive kuggat sig. Jag beslöt mig för att regga mig på denna sida till slut, och skriva av mig lite.
Min resa till körkortet började någon gång i början på Mars.
Skickade in alla papper och väntade på körkortstillståndet. Väntade ca 2 veckor, fortfarande inget hände. Ringde till Vägverket och det visar sig då att de slarvat bort mina papper.. *Stön*
Skickade in nya papper, och vips så kom tillståndet efter 3 dagar.
Uppskrivningen gjordes den 6 April, efter ett gäng timmar framför datorn med diverse kunskaps test. 53 av 65 rätt blev slut resultatet.. Inte det bästa resultatet kanske.. Jag vet
Hets letade sedan efter en lämplig och billig hoj, och valet föll på en gammal CB 750 från
-82, med laddnings problem visade det sig..
Min chef (mc älskare och min nyblivna handledare) brölade "För f-n, nu ska vi övningsköra", skitbra tänkte jag! Skönt att få lite mil och få lära känna hojen.
Sagt och gjort, vi drog iväg på en repa nån gång där i Maj, och det blev en sisådär 20 mil, men sen blev det tyvärr ingen mer övningskörning med honom eftersom han varit tok upptagen hela tiden.
I Maj bokades även uppkörningen och jag fick tid ute i Barkarby den 17 Juni (idag)
Tänkte att jag måste ju köra mera..20 mil landsväg räcker inte.
Jag tog då kontakt med Staffans Trafikskola ute i Älvsjö, och fick Kenneth som lärare. Skön kille, bestämd men rättvis.
Körde 1 test lektion + 3st dubbel lektioner med honom.
Hade inga egentliga problem med varken bromsprov, lågfart eller högfarts banan, så det kändes ju skönt. Han önskade mig lycka till.
17 juni i Barkarby ja... Ja det var ju idag och det gick f-n i mig vägen
Fick en tjej som hette Carina som besiktnings kvinna, som jag vet att också några andra här på forumet fick, och hon var väldigt trevlig.
Upp med åbäket på central stödet.
Kolla Elen säger hon... Shit tänkte jag... Eftersom som mitt svin till Honda inte laddar som den ska så hade jag väldigt lite kräm i batteriet, hade hets laddat det kvällen innan och hoppades att det skulle hålla hela dagen.
Stopp knappen och parkerings lampan funkar inte heller på Hondan.. Pinsamt.. Men vad säger man?
"Lampan är inte trasig..Det är inga kablar framdragna till lampan.." Och stopp knappen.. Ja, funkar tyvärr heller inte" Sa jag, och inget var en lögn.
"Ok" sa hon, och tittade lite konstigt på mig. Du får väl fortsätta iaf då.. "Men du måste fixa stopp knappen så fort som möjligt"
Yeees! Var min första tanke.
Sen var det 110% fokus på banorna och trafik delen, och nu sitter man här och har inte riktigt fattat allt än. Känns som att allt gick så snabbt.. Men en sak är säker.. Jag ska sälja den gamla Hondan så långt ifrån mig jag bara kan haha.
Stort tack till Rotor som startade denna tråd. Den har gett mig mycket bra information och i slutändan hjälpt mig till kortet.
Ett stort Grattis till alla er som tagit kortet, och jag vill verkligen säga Lycka till alla ni som fortfarande kämpar. Det lönar sig i slutändan!!
/Christian.