Nån mer än jag som haft sin första nyktra midsommar på jävla länge pga nytaget körkort?? Underbart var det iaf Nästan tomt på vägarna!
Nån mer än jag som haft sin första nyktra midsommar på jävla länge pga nytaget körkort?? Underbart var det iaf Nästan tomt på vägarna!
usch nu är man nere i botten och skvalpar runt igen..blää..inte kört hoj på snart en vecka, försökt vila de två första dagarna var ren pina, hade ju världens abstinens nu börjar jag plötsligt få ont i magen för jag ska troligen ut och köra hoj imorgon, fan jag önskar jag kunde plocka bort nervositet och dåligt självförtroende ur min kropp, då vore livet jäkla mycket enklare
kollat lite på youtube om hur man gör säkerhetskontrollen för lager för elen kan jag....och nu fattar jag lite bättre vilket lager kollas hur
men jag önskar jag vore klar för det här tar kol på mig ju....stressad till 110%
känns ibland som att jag kan konbanan och högfartsbanan kan jag ju ta i runt 40km/h så jag ska klara det...men just nu känns som jag kan nada....så jäkla psykande.... jaja.....alla säger at tjag kommer fixa uppkörningen dne 7 juli...jag funderar varje dag på om jag ska räkna med att bli kuggad elelr byta tid....bah.....fan jag vill ju ha min lapp nurå!
usch nu är man nere i botten och skvalpar runt igen..blää..inte kört hoj på snart en vecka, försökt vila de två första dagarna var ren pina, hade ju världens abstinens nu börjar jag plötsligt få ont i magen för jag ska troligen ut och köra hoj imorgon, fan jag önskar jag kunde plocka bort nervositet och dåligt självförtroende ur min kropp, då vore livet jäkla mycket enklare
kollat lite på youtube om hur man gör säkerhetskontrollen för lager för elen kan jag....och nu fattar jag lite bättre vilket lager kollas hur
men jag önskar jag vore klar för det här tar kol på mig ju....stressad till 110%
känns ibland som att jag kan konbanan och högfartsbanan kan jag ju ta i runt 40km/h så jag ska klara det...men just nu känns som jag kan nada....så jäkla psykande.... jaja.....alla säger at tjag kommer fixa uppkörningen dne 7 juli...jag funderar varje dag på om jag ska räkna med att bli kuggad elelr byta tid....bah.....fan jag vill ju ha min lapp nurå!
Vill inte verka ohyffsad eller så, men jag tycker du verkar ta detta på tok för mycket på allvar!, eller som du kanske skriver själv, dåligt självförtroende!?? Försök att lyfta fram det bra du gör istället!! Försök att tänka lite mer positivt! Att göra fel osv är mänskligt! Övning ger färdighet! Se allt lite mer som en utmaning än "måsten",,när du klarar nått du är nöjd med så sug i dig det & intala dig själv att "fan va duktig jag är, detta fixade jag ju kanon"! osv...Sen är det ju faktiskt bara ett prov du ska göra för att se om du är mogen att framföra en mc utan handledare! klarar man ej uppkörningen är det ju faktiskt ingen katastrof! då är man inte redo helt enkelt utan får nöta vidare lite till! Gör ju inte ont att "kugga", ingen dör eller blir sjuk...du får helt enkelt bara träna ett tag till.....
Kanske blev detta lite "luddigt",,men det ända jag vill är att få dig att inte ta detta med MC på liv & död! Jag lovar dig, du kommer ju att klara behörighet A,,,när är ju igentligen ovesentligt! även fast man såklart vill göra det så fort som möjligt!!
VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV & LYFT FRAM DET DU GÖR BRA!!! DU KOMMER ATT FIXA DETTA!!! STORT LYCKA TILL!!!!
Träna så mykt du kan och försök den 7de juli går det inte så går det inte, det är ju inte hela världen om du kuggar, bara på ett igen, ibland brukar det även gå oväntat bra på uppkörningen, så du ska nog se att det inte är några probs
Ni som kört upp i säve eller ska köra upp, har ni någon aning vilka vägar man kör osv?
Vill inte verka ohyffsad eller så, men jag tycker du verkar ta detta på tok för mycket på allvar!, eller som du kanske skriver själv, dåligt självförtroende!?? Försök att lyfta fram det bra du gör istället!! Försök att tänka lite mer positivt! Att göra fel osv är mänskligt! Övning ger färdighet! Se allt lite mer som en utmaning än "måsten",,när du klarar nått du är nöjd med så sug i dig det & intala dig själv att "fan va duktig jag är, detta fixade jag ju kanon"! osv...Sen är det ju faktiskt bara ett prov du ska göra för att se om du är mogen att framföra en mc utan handledare! klarar man ej uppkörningen är det ju faktiskt ingen katastrof! då är man inte redo helt enkelt utan får nöta vidare lite till! Gör ju inte ont att "kugga", ingen dör eller blir sjuk...du får helt enkelt bara träna ett tag till.....
Kanske blev detta lite "luddigt",,men det ända jag vill är att få dig att inte ta detta med MC på liv & död! Jag lovar dig, du kommer ju att klara behörighet A,,,när är ju igentligen ovesentligt! även fast man såklart vill göra det så fort som möjligt!!
VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV & LYFT FRAM DET DU GÖR BRA!!! DU KOMMER ATT FIXA DETTA!!! STORT LYCKA TILL!!!!
jag har vilat i en vecka snart för före det körde jag två gånger per dag, min vänstra hand värkte konstant och jag orkade på slutet knappt ta ut min hoj ur garaget så slut var jag av körandet
jag var liksom färdig efter jag fått på mig stället så troligen tog jag ut mig så att jag tippa av ren trötthet...det gick lite fort i konvändningen, jag försökte fotbromsa men den tog så långt ner, jag tryckte inte tillräckligt(luta i vändningen och jag ville inte rulla för det ska man ju inte göra för då blir man ju kuggad) så jag tog handbromsen med fullt rattslag till höger, tvärnit och pang i backen....(första gången gjorde jag samma sak,vändning till höger men inte i konvändning utan bara vanlig vändning på träningsplatsen, tvärnit, trodde foten var nere men den var uppe och pang i backen)
minns att mina armar var som spagetti på varje träningspass, svårt att krypköra då
sen fick jag abstinens och grät i två dagar under vilovecka rena pandemonium inombords...nu är det ibland bra och ibland tar jag nog det här så allvarligt att fan målas på väggen direkt.
Orcid, jag tror ditt självförtroende är kört i botten just nu....Jag har själv varit borta länge från livet då jag brakade totalt för några år sedan och efter det klarar jag inte stress. Jag har märkt att jag har lättare att fokusera när jag tar 1 Berocca och har därför tagit en brustablett 1 timme för varje trafikskolelektion o uppkörning och det har gått bra och jag har varit fokuserad men så glömde jag den inför en lektion och det lektionen gick åt pipan, det roliga var att min lärare oxå tyckte att jag inte alls var så som jag brukar och att det inte gick bra för mig denna lektion (han visste inget om min missade brustablett). Jag klarar inte heller av stress o blir blockerad om det blir för mycket så just Berocca har verkligen hjälpt mig. Helt ofarliga brustabletter recept fritt från Apoteket o på röret står det "hjälper kroppen att på ett naturligt sätt klara av perioder av fysikt o psykisk ansträngning" Mig har dom hjälp väldigt mycket tiden till uppkörningen.
Orcid, jag vet hur det är med den där besattheten man lätt får innan uppkörningen.
Jag var riktigt närvös dagarna innan, men något som hjälpte mig var att tänka "klarar jag inte uppkörningen nu, då tar jag det nästa gång....no big deal" För det är så lätt att man gör det till en större grej en vad det igentligen är!
Så självklart ha som mål att fixa det på första uppkörningen, men kom ihåg att du har många fler chanser att ta det om du skulle bli kuggad.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|