Macahan
9 LIVES MC
grattis till kortet och en jävligt fin hoj
Det verkar som att det där med mellankortet inte spelar så stor roll.
Har blivit stoppad 3 gånger med ostrypt hoj (inte strypt på pappret heller) men farbror blå verkar inte bry sig alternativt inte veta vad som gäller.
Eller är det bara en ren försäkringsfråga?
Nu 3e gången jag blev stoppad så blev jag av med körkortet. då borde de ju verkligen ha sagt något.
Fick kortet 15 juli. Och har nu en cbr 600rr -03. Nöjd och glad.
Kortet fick man igår och det var raka vägen hem för att sticka ut med sin R1-03 utan övningsvästen
Kortet fick man igår och det var raka vägen hem för att sticka ut med sin R1-03 utan övningsvästen
Kortet fick man igår och det var raka vägen hem för att sticka ut med sin R1-03 utan övningsvästen
öhh, vad hade du för inspektör?
Jag klarade alla banorna perfekt, körningen var det inga problem med förutom att jag låg lite för nära en lastbil.
" Du får körkortet säkert nästa gång, det är BARA att boka om en ny tid "
Bara och bara.
Ryktet gäller i stockholm iallafall....
Grattis till kortet.
Klarade kortet i veckan , känns för j-vla skönt.
Fick ihop startmotorn och körde upp idag.
Att inspektörerna skulle vara hårda mot privatister och generellt kugga första gången stämde absolut inte för mig och tror det är ett elakt ryckte.
Inspektören var mycket trevlig mot alla. Började med att hälsa och tog sedan fram en krona och singlade slant om vilken av lågfartbanorna det skulle bli samt om vi skulle väja höger eller vänster på högfarten.
Han sa oxå att vi gör manöverbanorna för att se om han vågade ta ut oss i trafiken där han senare skulle göra bedömningen.
Personligt hade jag absolut inte min bästa dag. Nervositeten slog till mitt i lågfartsbanan när han påpeker vid första stoppet (lågfartsbana 2) att jag körde lite för fort. Pulsen steg genast 50 slag och det blev skit. Fick göra om och enligt mitt tycke gick det fortfarande riktigt dålig.
Högfarten slog jag ner en kon på tillbakavägen i serpentinen.
I trafiken vet jag att jag gjorde några missar.
Så jag var långt ifrån felfri men nar vi stannade så sa inspektören "grattis det såg bra ut" och jag fick även beröm då en bakomvarande bil hade påbörjade en omkörning över heldraget när jag skulle svänga vänster och tvingade mig att fortsätta rakt fram över spärrområde. "Ett helt rätt beslut".
Så lycka till ni som kommer köra upp framöver och var inte oroliga ni som kör helt privat.
Tjena jag har en fråga om teorin. Är det så att man måste köra upp inom 2 månader efter man klarar det? Har hört att det är så till B-kortet.
du har ett år på dig efter teorin
**!#!"**"## lågfartsbana....kör den prickfritt ena gången och nästa är det 'pop the clutch'-manövern som gäller för hela slanten.
Tips? Dutta gas? Dutta koppling? Frambroms/bakbroms?
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |