Körkort 2010

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jo tanken var att hinna ta iår.. Teori sitter till 110%. Har hoj + utrustning, men väntar på 1 del till hojjen som tagit flera veckor att komma hem(Kommer nog hem denna vecka).
Sen skulle min farsa övningskört med mig och vi skulle köpt en billigare hoj åt honom idag... då kraschade hans bil i morse...vad är oddsen för de liksom... skulle gå på asmkt att laga så nu vill han avvakta till nästa månad å köpa en....:huvet

Han får väl åka bak på din, så övningskörde jag hela tiden privat.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Första november kommer ju risutbildningen för morotcykel att införas :gnissla

risutbildning? :D Behöver man kunna odla ris eller vadå? :tungan

Hade tänkt ta hojkort jag också så tidigt som möjligt nästa år men är jag den enda som faktiskt ser fram emot att dem lagt in en riskutbildning? Själv känner jag att det är något som låter mycket vettigt och kan behövas lära in/testa på.

Andra saker som krypkörning utan att sätta ner foten känns dock jävligt onödigt... inte fattat varför man ska kunna det egentligen :gnissla

jetson

Guest
Ett tips är att fixa körkortstillståndet för A om ni inte redan har det, det tog 4 veckor för mig att få det så det var ju en månad extra man var tvungen att vänta innan man kunde boka teoriprovet.

Riskutbildning är bara ett sätt att mjölka på mer pengar, är väldigt glad att jag slapp den skiten :yoparty

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
funderade på en sak... såg en någon som skrev att han redan nu bokat in uppkörning i vår... Om man bokar in uppkörning nu så långt fram, behöver man fortfarande göra den nya riskutbildningen? Vore ju ett hett tips till er som inte orkar bry sig om den :yoparty

JohnDoe

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -95
funderade på en sak... såg en någon som skrev att han redan nu bokat in uppkörning i vår... Om man bokar in uppkörning nu så långt fram, behöver man fortfarande göra den nya riskutbildningen? Vore ju ett hett tips till er som inte orkar bry sig om den :yoparty

Riskutbildningen är obligatorisk efter den 1:e november, oavsett vart du är i din utbildning så måste du genomfört den innan du kör upp. Surt men sant.

Därför håller jag på att övningsköra och bokat uppkörning till den 1:e oktober för att slippa den utbildningen (onödiga pengar) och sätta press på mig så jag har kortet i år.

// John

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Han får väl åka bak på din, så övningskörde jag hela tiden privat.

Jo det har jag också tänkt på... men kul å släpa runt på en tjockis på bönpallen när man helst vill tänka på annat än att cykeln är överlastad :tungan

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jo det har jag också tänkt på... men kul å släpa runt på en tjockis på bönpallen när man helst vill tänka på annat än att cykeln är överlastad :tungan

Perfekt, Då blir du bara ännu mera sporrad att ta kortet så du får köra utan baklast. :yoparty

Men ärligt .... Hade själv ca 100 kg person där bak när jag körde, men det var absolut inget problem alls.

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Perfekt, Då blir du bara ännu mera sporrad att ta kortet så du får köra utan baklast. :yoparty

Men ärligt .... Hade själv ca 100 kg person där bak när jag körde, men det var absolut inget problem alls.

Ne jag vet, hade mest ställt in mig på att slippa det. Men visst funkar det, var den ursprungliga planen. Börjar bli lite smått sugen på att kanske fixa kortet iår iaf=P Teoriprov den 29 nästa månad..ska se om jag lyckas få en uppkörning med...då blir det nöta av. Hopaps delarna till hojjen dyker upp denna vecka bara=S

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det brukar finnas uppkörningstider till mitten av oktober i sthlmsområdet i alla fall. Jag körde som sagt upp 16:e oktober förra året och det var vad jag förstod sista uppkörningsdagen de hade.

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Det brukar finnas uppkörningstider till mitten av oktober i sthlmsområdet i alla fall. Jag körde som sagt upp 16:e oktober förra året och det var vad jag förstod sista uppkörningsdagen de hade.

Ska kika upp om jag hittar ngn uppkörningstid=)

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Du kan inte boka uppkörning fören du klarat teorin. (det kanske du redan visste)

Jag hoppas att jag hinner ta mitt i år annars blir det tidig uppkörning nästa år.

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Du kan inte boka uppkörning fören du klarat teorin. (det kanske du redan visste)

Jag hoppas att jag hinner ta mitt i år annars blir det tidig uppkörning nästa år.

Japp det visste jag=) Därför jag får se efter jag skrivit teorin om jag får en tid.. får jag de ska jag även lyckas få tag i några lektioner innan.. Helst en intensivkurs.. kan ju bli lite knepigt de med=S

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Någon som tror det går att köra upp med en BMW K1300R?

Förstår att den kanske inte är optimal.

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Tror allt(nästan med vissa custom undantag ) går att köra upp på bara man tränar...

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Gud vad alla har eller ska skaffa fina hojjaR=P Vad är det för fel på en rullade skrottipp från -89 x)

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha