Fan nu är det snart dax börgar med körningen på måndag teori provet är redan klart ordnande det förra året =) sen är det risk 2an onsdag 21 sen ska man bara ha tag på en upkörning hoppas man kan få kortet nu i börgan på sommaren
Jo det är lite konstigt, men kan tänka mig att det är något som kommer ändras, fast blir nog inte iår dom gör de iaf.
Jo jag tycker också dom gamla sporthojjarna är goa, bara gå in på blocket å välja sport/pris önskemål/och 89-90 som årtal så kommer du säkert få upp en bunt med härliga cyklar=) Visst att flera gått en bra bit, men finns många pärlor samtidigt som det är bastana prylar som inte går sönder i första taget
Dessutom är dom perfekta som första hoj, billiga i inköp, billiga i försäkring samtidigt som dom är tillräckligt med skoj för en nybörjare!
Ja på blocket finns de många fina. Problemet e kanske att hitta någon i bra skick, har man en sporthoj kör man ju på ett visst sätt. Annars är jag väldigt övertygad om att hästarna både räcker o blir över, iallafall om man är van vid att köra en liten Hyundai dagarna i ända Vad kostar din i försäkring?
Du måste ha gjort båda om jag inte missminner mig. Men du kan boak Teorin om du kan bevisa att du har bokat tid för risk2:an och kommer vara klar med den innan du gör teorin tydligen...
1600 per år i helförsäkring, är väl samma för alla med klassiker försäkring=)
Kollade på skoj vad en hoj som var 1år nyare än min dvs inte klassiker försäkring, då var det 1200 i månaden för exakt samma hoj fast bara 1 år nyare=S
Då är man hemkommen från gillinge och har gjort R2:an
Inte suttit på en hoj sen förra året i Augusti typ, men detta gick galant. Bra uppvärmning för att bli av med den värsta rosten i ryggen.
Läraren Tobbe, skön som få. Pedagogisk och svarar på dom frågor du har.
Bra skit helt enkelt. Nu ska det hittas hoj att köra upp med och bokas tid för uppkörning
Någon som vet om man efter genomfört Riskettan kan skriva upp direkt?
Eller måste man vänta tills man gjort Risktvåan med?
Jag har enbart genomfört risk 1an, och har bokat risk 2an den 19e. Ja, du kan ringa o boka teori, jag gjorde det men du måste kunna intyga att du kommer vara färdig med risk2an innan du dyker upp för teori provet. Ring till transportstyrelsens kundtjänst, dom hjälper dig!
/T
Och jag har inte gjort någon av dom än men har ändå kunnat boka teorin, ska fixa "intyg" på att jag har gjort dom eftersom att det är så tätt mellan dom tre.
Vad menar du med att "fixa" "intyg" ?
Då är man hemkommen från gillinge och har gjort R2:an
Jag ska göra risk2 an imorogn 15:15.Måste man ha med sig egna kläder?skinställ m.m?
Oh! Då kanske ni två kan svara på vad R2:an innehåller? Jag har fått flera intryck av "insatta" som förklarat hur det fungerar och det är inte helt lika information så vad är det egentligen som gäller? Nog för att utbildningarna inte är exakt lika men frågor som går det att kugga den eller är det mer som halkkörningen med bil? Nog för att man nog kan kugga den men gör man som de säger ska det nog gå bra.
Lite prat om kurvtagning - testa att motstyra med två respektive en hand.
Sen lite bromsteknik. Fick bromsa i 80-90 km/h. Testa ABS fullt ut i 50 km/h. Hela tiden pauser med diskussion om varför det kändes si eller så.
Efter det var det lite övningar med en bil, hur man syns t ex. Vi fick testa att ligga bakom en bil på ca 4-5 m i 50 km/h och sen bromsa när han tvärnitade (vi log dock vid sidan såklart). Dock intressant övning med tanke på kökörning.
Lite undanmanöver övningar, fick testa att köra på grus med olika hastigheter. Kurvtagning och varför det är bra att våga dra på gasen i en kurva osv.
Att göra riskutbildning för bil är självklart varför ska det inte vara det för MC? Fler dör procentuellt sett som kör hoj - utifrån den statistiken skulle MC-utbildningen egentligen göras ännu mer avancerad och det skulle ställas ännu högre krav.
Är det en dum idé att köpa en Kawa ZXR / GSXR 750 från sent 80-tal som förstahoj?
Man kommer undan med billig försäkring och det blir inte en lika dyr läxa om man skulle klota.
Men finns det några nackdelar?
Är de mycket svårare att köra? Tänker mest på konbanan? De är ju inte direkt gjorda för gångfart. Men man ska ju ändå lära sig hantera hojen.
Är det bättre med en nyare hoj?
Visst att jag skulle kunna köpa en nyare hoj, med dyrare försäkring. Men då får man mindre marginaler...
Vad menar du med att "fixa" "intyg" ?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |