Fan va illa, låter surt! Inget jag hört från körläraren men jag antar att alla är olika...Högfarten, 50kmh.
Nån som skall köra R2 på Stora Holm 5/5?
Fan va illa, låter surt! Inget jag hört från körläraren men jag antar att alla är olika...Högfarten, 50kmh.
Fan va illa, låter surt! Inget jag hört från körläraren men jag antar att alla är olika...
Nån som skall köra R2 på Stora Holm 5/5?
Högfarten, 50kmh.
Tja,Jag gjorde teoriprov i tisdags och fick underkänt.Har en ny tid imorgon och har plugat lite mer nu.De frågor som jag kommer ihåg på provet som jag fortfarande är lite osäker på så jag tänkte ställa här ifall nån kan hjälpa med det.
1.Du åker på blöt väg och måste kanske bromsa kraftit.Vilken broms använder du?Fram?Bak?Båda?
2.Du har vana att köra motorcyckel.Hur gammal måste du vara för att ha passagerare?16?18?20?21?
3.Du har heldragen linje på din sida.Vad får du köra om?
4.Vad är det som gör det säkras i trafiken?Nya däck?abs bromsar?sen var det nåt mer alternativ men kommer inte ihåg mer.
5.Vilket ämne tar katalisatorn bort?
6.När motorn är kallt så jobbar inte katalisatorn efektiv.vad gör du för att det ska bli så bra som möjligt för miljön?Startar och halvgasar i nån minut?Startar och kör direkt?startar o låter den gå på tomgång i nån minut?
Skulle vara tacksam för all hjälp.
5. Kolväten (förbränns i katalysatorn)
Håller med svaren innan (till viss del)Tja,Jag gjorde teoriprov i tisdags och fick underkänt.Har en ny tid imorgon och har plugat lite mer nu.De frågor som jag kommer ihåg på provet som jag fortfarande är lite osäker på så jag tänkte ställa här ifall nån kan hjälpa med det.
1.Du åker på blöt väg och måste kanske bromsa kraftit.Vilken broms använder du?Fram?Bak?Båda?
2.Du har vana att köra motorcyckel.Hur gammal måste du vara för att ha passagerare?16?18?20?21?
4.Vad är det som gör det säkras i trafiken?Nya däck?abs bromsar?sen var det nåt mer alternativ men kommer inte ihåg mer.
6.När motorn är kallt så jobbar inte katalisatorn efektiv.vad gör du för att det ska bli så bra som möjligt för miljön?Startar och halvgasar i nån minut?Startar och kör direkt?startar o låter den gå på tomgång i nån minut?
Tja,Jag gjorde teoriprov i tisdags och fick underkänt.Har en ny tid imorgon och har plugat lite mer nu.De frågor som jag kommer ihåg på provet som jag fortfarande är lite osäker på så jag tänkte ställa här ifall nån kan hjälpa med det.
Hur har ni pluggat teorin? Jag har köpt distanskurser från STR och det har gått jätte bra tyckte jag, snittade ungefär 65 rätt varje gång! Men idag när jag gjorde teorin hos VV så gick det fan inte alls bra Kuggade så nu måste det göras om och jag har inte tid att gå till en trafikskola och plugga eftersom att jag jobbar och har väldigt svårt att ta ledigt.. Har ni några tips på bra sidor eller liknande?
läs vanliga körkortsboken ett par gånger samma vecka som du skall skriva, funkar kalas, lycka till
Visst, det funkar. Jag gjorde så själv och fick godkänt.
Men hade glömt 90% en vecka efter.
Sitter o pluggar lite nu trots att provet är avklarat, då mycket av kunskapen faktiskt behövs i körningen.
Så visst, vill man bara ha provet överstökat så är det ett bra sätt. Men vill man kunna det så får man gå lite djupare i det...
Åtminstone jag...
absolut är det så, skulle jag skriva idag skulle jag kugga oxå, men han undra hur han skulle fixa provet, å det funkar för dom flesta, men skall man lyckas få det att sitta för livet krävs nog en läsning av boken nån gång i månaden å några år framåt, sen kan man ju alltid se fram emot nya regler så det är bara att ha boken som nattlektyr resten av livet
Det behöver bara stanna kvar tills teorin är klar eftersom att uppkörningen snart blir! Plugga in det bättre kan jag göra efteråt men nu måste det bara in snabbt!!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|