grattis dom som tagit idag!
har själv uppkörning i morgon (håll tummarna )
några sista tips?
grattis dom som tagit idag!
har själv uppkörning i morgon (håll tummarna )
några sista tips?
Tror att brassarn har några att ge!
Lycka till!
Tusen tack för tipset. Vet iofs inte om det var bra att flytta fram tiden 2 veckor, men nu är det väl bara att toköva på kon-banorna
Vore ju jäkligt härligt att ha den där lappen snart....
Idag har jag gjort Risk2 på Stora Holm i Göteborg. Det var väldigt roligt och trevligt. Sköna lärare och elever.
Trodde att det skulle vara mycket striktare då man körde på banan, men man fick ju gasa på ordentligt. Dom uppmuntrade till och med att man skulle testa lite
Ett steg närmare körkortet!
Några tips så ingen hamnar i samma situation som jag! Jag kuggade uppkörningen pga "för dåligt flyt i körningen". Fick underkänt på tre punkter egentligen:
1. Dålig planering vid korsning. Bytte körfält rätt sent. Såg inte från början vilka körfält som svängde och vilka som fortsatte rakt fram så det blev inte så snyggt när jag bytte bara 30m från stopplinjen.
2. Dåligt tempo i rondell. Släppte ett par luckor när jag inte var säker på om bilarna skulle svänga av eller fortsätta i rondellen. Inspektören tyckte att jag borde "dragit på".
3. "Svårt att köra om". Hamnade bakom en lastbil på motorvägen som gjorde ca 90. Jag körde inte om eftersom jag förutsatte att vi skulle svänga av vid nästa avfart, och jag kände inte att jag hade bråttom heller.
Så totalt sett: Kör inte extra lugnt och försiktigt bara för att det är uppkörning. Var lite på hugget och visa att du kan hålla ett bra tempo hela tiden.
Nästa tid jag fick på Barkarby är den 15:e juni. Och jag kunde bara få en lektion däremellan för att få upp trafikvanan lite.
Så totalt sett: Kör inte extra lugnt och försiktigt bara för att det är uppkörning. Var lite på hugget och visa att du kan hålla ett bra tempo hela tiden.
Nästa tid jag fick på Barkarby är den 15:e juni. Och jag kunde bara få en lektion däremellan för att få upp trafikvanan lite.
Shit vad surt Hur gick det med manöverproven på banan då? Är dom kinkiga där också?
Jag ska köra upp på Barkarby den 27:e och är lite nervös faktiskt...
Har inte riktigt förstått upplägget heller, man är flera som kör upp samtidigt va? Så man får vänta medans alla kör på banan och sen sticker man ut, eller hur funkar det?
Shit vad surt Hur gick det med manöverproven på banan då? Är dom kinkiga där också?
Jag ska köra upp på Barkarby den 27:e och är lite nervös faktiskt...
Har inte riktigt förstått upplägget heller, man är flera som kör upp samtidigt va? Så man får vänta medans alla kör på banan och sen sticker man ut, eller hur funkar det?
Manöverdelen gick alldeles strålande, kanske inte min snyggaste körning nånsin men det var inget snack om godkänt iaf.
Lite fånigt att jag oroade mig mest för banan och det gick bäst. Oroade mig minst för trafiken och den gick sämst
Vid uppkörningen är det som micro säger att man är ensam med inspektören vid banan och de andra får stå och vänta en bit bort tills det är deras tur. Vid uppkörningen fick vi vänta på McDonalds i Barkarby medan inspektören tog en tur med en elev i taget. Han gav instruktioner om vilka skyltar man skulle följa eller hur man skulle svänga i korsningar via radio. Jag märkte att det var lite svårt att höra vad han sade ibland så det var nära jag missade en avfart när jag försökte lista ut vad han menade. Annars är det bara att skaka på huvudet så repeterar han.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|