Berätta sen hur det gick och vad du tyckte var lätt/svårt. Jag ska göra R2 den 24. Maj och vill ha mer input från nån som precis gjort den.
Lycka till Ullis.
Grattis, ut och kör med dig nu och sitt inte framför datan.
Ett tips för att blir en bättre och säker förare är att åka på SMC's knix kurser samt att kolla på filmen Twist of the wrist 2.
Fullt ös och bli inte medvetslös
Men första uppkörningen på Barkarby är om en månad... men, men, nu har jag åtminstone en tid, får väl öva som tusan på krypkörning fram till dess.
Har för mig mc-boken har exempel som trafikskolorna lär ut.
Här är ett annat exempel: http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/hojskolan/Del 3 - 05.pdf
Kunde du inte få tid snabbare än så? Jag ringde och bokade för ett par timmar sen, fanns tid 21a, och sen massor veckan efter.
Skämtar du? Inte på Barkarby va?
Jo, det var därför jag reagerade. 21a, 25e, 26e och 27e sa hon fanns.
TJOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen är kortet i min hand...kommer ALDRIG glömma dagen på Barkarby den 11/5 kl. 10.30!!
Kan inte blivit bättre..strålande solsken, vindstilla & klarade kortet!!!!!
TJOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen är kortet i min hand...kommer ALDRIG glömma dagen på Barkarby den 11/5 kl. 10.30!!
Kan inte blivit bättre..strålande solsken, vindstilla & klarade kortet!!!!!
Ska på riskettan den 26 maj och jag åker på semester i början av juli. Ska snart börja övningsköra och har tänkt att ta några lektioner. Tror ni jag hinner göra färdigt teorin så att jag kan boka uppkörning innan jag åker iväg, eller är det omöjligt?
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf.
Det är skitsnack räcker att man gör den samma dag som man har teori provet. (innan teoriprovet självklart och att man kan visa upp att man har gjort den med ett papper eftersom dom inte hinner få in det i systemet samma dag).Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf.
Känns ändå otäck att olika instruktörer bedömmer olika. Vad som är rätt för en kanske är fel för en annan. Hur ska man veta?
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf.
Det är skitsnack räcker att man gör den samma dag som man har teori provet. (innan teoriprovet självklart och att man kan visa upp att man har gjort den med ett papper eftersom dom inte hinner få in det i systemet samma dag).
Eller förresten, du kan boka teoriprov när du har bokat risk2.
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |