Körkort 2010

karlberg

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Motala
Hoj
Ninja 900
Känns ändå otäck att olika instruktörer bedömmer olika. Vad som är rätt för en kanske är fel för en annan. Hur ska man veta?
 

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Skälby, Järfälla
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Berätta sen hur det gick och vad du tyckte var lätt/svårt. Jag ska göra R2 den 24. Maj och vill ha mer input från nån som precis gjort den.
Lycka till Ullis.

Gillinge-banan var helt lugnt och rätt kul. Schyssta hojar och utrustning. Sen var det bara teori och övning på bromsning och svängar och sånt, allt i sitt eget tempo. Bra instruktör och mest bara lite av en "mys"-dag :)
Har precis klarat teorin nu också så jag är superglad :banana
Men första uppkörningen på Barkarby är om en månad... men, men, nu har jag åtminstone en tid, får väl öva som tusan på krypkörning fram till dess.
Lycka till du med, går det bra?
 

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Grattis, :yoparty ut och kör med dig nu och sitt inte framför datan. :tungan
Ett tips för att blir en bättre och säker förare är att åka på SMC's knix kurser samt att kolla på filmen Twist of the wrist 2.

Fullt ös och bli inte medvetslös :krama

Har betalt avgiften till SMC så förhoppningsvis så blir det knix kurs snart :)
 

unbi

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
cb600 -08 SVERT!
Men första uppkörningen på Barkarby är om en månad... men, men, nu har jag åtminstone en tid, får väl öva som tusan på krypkörning fram till dess.

Kunde du inte få tid snabbare än så? Jag ringde och bokade för ett par timmar sen, fanns tid 21a, och sen massor veckan efter.
 
Last edited:

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
TJOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty
Äntligen är kortet i min hand...kommer ALDRIG glömma dagen på Barkarby den 11/5 kl. 10.30!!
Kan inte blivit bättre..strålande solsken, vindstilla & klarade kortet!!!!!:banana
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
TJOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty
Äntligen är kortet i min hand...kommer ALDRIG glömma dagen på Barkarby den 11/5 kl. 10.30!!
Kan inte blivit bättre..strålande solsken, vindstilla & klarade kortet!!!!!:banana

Grattis grattis Kattis.. :D
Har själv haft kortet i 1 år snart nu och det blir bara roligare och roligare för varje gång man är ute och kör. :banana
Ta det vackert där ute :tummenupp

//Danne
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
TJOHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty
Äntligen är kortet i min hand...kommer ALDRIG glömma dagen på Barkarby den 11/5 kl. 10.30!!
Kan inte blivit bättre..strålande solsken, vindstilla & klarade kortet!!!!!:banana


Stort grattis! :tummenupp

Hoppas vi på sol resten av sommaren och många mil på hojen!

(ska jag bara få mitt så är min sommar räddad :D )
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ska på riskettan den 26 maj och jag åker på semester i början av juli. Ska snart börja övningsköra och har tänkt att ta några lektioner. Tror ni jag hinner göra färdigt teorin så att jag kan boka uppkörning innan jag åker iväg, eller är det omöjligt?
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Ska på riskettan den 26 maj och jag åker på semester i början av juli. Ska snart börja övningsköra och har tänkt att ta några lektioner. Tror ni jag hinner göra färdigt teorin så att jag kan boka uppkörning innan jag åker iväg, eller är det omöjligt?

Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf. :rolleyes:
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf. :rolleyes:


Jo, det är sant.
 

Zmod

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Piaggio Zip banräjser, Honda Hornet -06
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf. :rolleyes:
Det är skitsnack :p räcker att man gör den samma dag som man har teori provet. (innan teoriprovet självklart och att man kan visa upp att man har gjort den med ett papper eftersom dom inte hinner få in det i systemet samma dag).
 

AmiloDanne

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Hornet 900 -03
Jag ska köra upp imorgon bitti! Som privatist. Kan inte komma ihåg att jag någonsin varit såhär nervös.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf. :rolleyes:

Eller förresten, du kan boka teoriprov när du har bokat risk2.
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Det är skitsnack :p räcker att man gör den samma dag som man har teori provet. (innan teoriprovet självklart och att man kan visa upp att man har gjort den med ett papper eftersom dom inte hinner få in det i systemet samma dag).

Eller förresten, du kan boka teoriprov när du har bokat risk2.

Ahhh ja men de låter väll vettigt, förutsatt att du blir godkänd på risk2 då hähä :tummenupp
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag har hört massa olika, MEN trafikskolan jag kör med nu sa att man måste gjort både risk1+2 för att ens få boka teorin. vet inte om de är bull eller sant, ska köra risk 2 nu V21 iaf. :rolleyes:

Du kan boka teorin innan du gjort riskutbildningarna. Däremot måste du klarat båda för att få skriva teorin.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top