Körkort 2010

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Några tips ska köra upp för andra gången då.

första lyckades jag slå i en kona 2 gånger fortfarande ändå fast det har gått en månad sen sist.

får själva handledaren eller han som bedömmer dig från trafik verket stå och prata i mobil hela tiden? för det gjorde han och han lyssnade inte på mig heller:(
kändes som: "när slutar jag??" han trodde heller ej att det var min hoj när det stod i papprerna och allt.

Grattis till er som tagit kortet! bara önska lycka till mig själv!!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Några tips ska köra upp för andra gången då.

första lyckades jag slå i en kona 2 gånger fortfarande ändå fast det har gått en månad sen sist.

får själva handledaren eller han som bedömmer dig från trafik verket stå och prata i mobil hela tiden? för det gjorde han och han lyssnade inte på mig heller:(
kändes som: "när slutar jag??" han trodde heller ej att det var min hoj när det stod i papprerna och allt.

Grattis till er som tagit kortet! bara önska lycka till mig själv!!

Klaga hos vägverket ang din handledares uppförande, det är inte axeptabelt<---:va att han inte har koll på dig.
Verkar vara ett riktigt rötägg om det är som du skriver.

Väldigt förvånansvärt att man gör så för skulle du orsaka en olycka så är det han som åker på det hela, det är ju nämligen han som kör lagenligt sätt.
 

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Klaga hos vägverket ang din handledares uppförande, det är inte axeptabelt<---:va att han inte har koll på dig.
Verkar vara ett riktigt rötägg om det är som du skriver.

Väldigt förvånansvärt att man gör så för skulle du orsaka en olycka så är det han som åker på det hela, det är ju nämligen han som kör lagenligt sätt.


Ja har tänkt o ringa och göra det sen när man fått kortet. för att det kändes verkligen som att han brydde sig inte ett skit. Under säkerhets kontrollen frågade han om man verkligen gjorde så som jag gjorde.
Jag svarade bara att det är det jag lärt mig och jag har lärt mig från en som varit handledare förut.

sen när jag hade misslyckats så sa han "A men det brukar ju vara enkelt att köra 125a" tänkte bara tack för den...:mad: får ta nya tag nu på onsdag o hoppas på att det är en annan.

Acceptabelt :tummenupp tror jag :va

börja tänka efter nu har för mig att han inte ens sa hej:huvet tycker han skull behövt lite SH kärlek:krama
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ja har tänkt o ringa och göra det sen när man fått kortet. för att det kändes verkligen som att han brydde sig inte ett skit. Under säkerhets kontrollen frågade han om man verkligen gjorde så som jag gjorde.
Jag svarade bara att det är det jag lärt mig och jag har lärt mig från en som varit handledare förut.

sen när jag hade misslyckats så sa han "A men det brukar ju vara enkelt att köra 125a" tänkte bara tack för den...:mad: får ta nya tag nu på onsdag o hoppas på att det är en annan.

Acceptabelt :tummenupp tror jag :va

börja tänka efter nu har för mig att han inte ens sa hej:huvet tycker han skull behövt lite SH kärlek:krama

Helt o acce axe, aa vafan inte okej helt enkelt:mad:
 

gerilla_93

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Danderyd
Hoj
2017, Kawasaki Z900
tack:D @freij jag körde min andra gång nu när jag satte den, att kugga en gång är inte allt.
bara upp på de igen tills man sätter det:D.
kändes som jag hade ett riktigt rötägg första gången.
 

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Helt o acce axe, aa vafan inte okej helt enkelt:mad:

mm:mad: Får se vem man får på onsdag då:va

tack:D @freij jag körde min andra gång nu när jag satte den, att kugga en gång är inte allt.
bara upp på de igen tills man sätter det:D.
kändes som jag hade ett riktigt rötägg första gången.

Japp bara ta nya tag gick bra idag när jag körde:) så ska träna imorn också hoppas bara att man inte blir sjuk för börjar känna mig krasslig:gnissla
 

badcooki

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2010
Ort
köping
Hoj
95 honda cbr 600
Hej !!!!!

Ska köra upp för andra gången !!!!

Hoppas att jag inte får samma trevliga idiot...(Per Eriksson )....:kulspruta

:hojcbr
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Körde upp andra gången idag och lyckades :)

Första gången åkte jag dit på en skitsak så jag vet hur det känns :(
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Vad åkte ni dit för? Ni som kuggade? Ska nämligen köra upp på torsdag och behöver alla tips/hjälp/råd jag kan få :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad åkte ni dit för? Ni som kuggade? Ska nämligen köra upp på torsdag och behöver alla tips/hjälp/råd jag kan få :)

Småsaker köper jag inte att man åker dit på. Du ska brista stort i någon aspekt för att det ska vara en kuggning (annars är bara kontrollanten jävlig). Stora missar som att missa väjningsplikter, stopplikter och allmänt bristande uppmärksamhet är sånt som gör att du kuggar, alternativt att du inte behärskar fordonet till fullo.

Titta hellre en gång för mycket än en gång för lite över axeln när du byter fil eller ska ut på motorväg / landsväg. Det är min rekommendation. Är det något dom verkar bry sig om så är det faktiskt säkerhetstänk.

Bromsberedskap inför skymda korsningar och sånt är också bra att tänka på. Hastighetsanpassning efter situation också...

Annars är det bara att köra som vanligt. Tänka efter före, osv. :)
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Vad åkte ni dit för? Ni som kuggade? Ska nämligen köra upp på torsdag och behöver alla tips/hjälp/råd jag kan få :)

Var kör du upp? Själv har jag uppkörning på torsdag i halmstad. Är så grymt nervös inför manöverbanan! Har dock en körlektion dagen innan och får värma upp lite på morgonen. Krypkörningen e ju värst :O

Några lugnande tips? trafiken tror inte blir så svår. Aja vi får se hur det går.

Wish me luck :yoparty
 

lk999

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Zx9r -98
Har teoriprov imorgon eftermiddag (senare idag iofs ser jag nu på klockan)! Har läst mc-boken men inte en sida i körkortsboken (den med alla trafikregler). Hoppas att den skiten sitter kvar sen b-kortet för 3 år sen.

Misslyckas jag kommer jag med stor sannolikhet, enligt min körskolelärare, inte hinna köra upp i år.

Lugnande tips?
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Fluff-tips: Lägg er i tid, gå upp i tid. Ta en elit-frukost bestående av apelsinjuice(även om du inte gillar det), en macka(inte en hög), yoghurt, te/kaffe och en frukt(helst banan). Gör så många behov på toa som möjligt. Dra en handtralla. Duscha riktigt varmt så ni svettas ur all skit och avsluta med lite kyligare. Raka er. Fixa till frillan(även om du skall på med hjälm). Fixa finliret(naglar, tänder osv). Ta en lugn stund och tänk på framtiden när du kommer glida fram på vägarna på två hjul.


Gör allt ni behöver göra för att känna er så _bra_ som möjligt. Eliminera så många risker som det bara går där tankar om tvivel kan uppstå.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har teoriprov imorgon eftermiddag (senare idag iofs ser jag nu på klockan)! Har läst mc-boken men inte en sida i körkortsboken (den med alla trafikregler). Hoppas att den skiten sitter kvar sen b-kortet för 3 år sen.

Misslyckas jag kommer jag med stor sannolikhet, enligt min körskolelärare, inte hinna köra upp i år.

Lugnande tips?

Läs igenom trafikreglerna/skyltar osv. några gånger.
Kan säga att det är en del som ändrats på tre år.
Det är väl det ända lugnande tips som jag kan ge dig, kugga teorin för att man inte orkat/velat läsa igenom en bok lite är ju riktigt tråkigt.
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Jag är osäker som sjutton på säkerhetskontrollen.
Jag har skrivit upp rubriker som jag ska plugga tills torsdag.

El, Reglage, Lager, Hjul, Bromsa, Vätskor, Stödet, Drivning. Är det något mer?
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
D: men...men....kan du inte svara på frågan? :p Om det är något jag missat.
Jag har kollat och så...Och nu har jag ju skrivit upp dom punkterna, men är det något jag missat? :p
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Kan tyvärr inte säga något om banan i Uppsala.. men ett lycka till låter som om det är på plats! Det är min tur på onsdag vid 14:00 på Tulline :tuttar

Hur gick det???

Mvh // Garagegrannen med den röda sukkan (som kom in när du var i garaget igår 11/10)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top