cerveza
Ny medlem
Var hittar man en "ritning" på konbanan för manöverprovet?
Här har du:
http://www.korkort.se/manoverprov/
Lycka till!
den är svårt, jag har testat den idag och den är pain in the ass, måste öva mer, uppkörning 23 MajTänkte bara lägga till lite hur det går för mig
Jag hade en till lektion idag, bestämde att det blir risktvåan nästa vecka och så teori+ uppkörning så fort jag kan få tider.
Jag tycker fortfarande det är lite svårt att göra kon banan med u-sväng i gåfart. Men så fort jag får bilen såld kan jag köpa en hoj att öva på själv
den är svårt, jag har testat den idag och den är pain in the ass, måste öva mer, uppkörning 23 Maj
Så var det iaf. för min del. "Kursen" gällde bara för bil.
den är svårt, jag har testat den idag och den är pain in the ass, måste öva mer, uppkörning 23 Maj
...
Jag har en fråga till ni som kan mc's här, jag övningskör på en BMW f800r, hur är dessa att hantera? Anses de vara lätta eller svåra?
Om man jämför med typ en sporthoj såsom CBr 600, GSX-R 600 ZX6R?
den är lätt, men krypkörning för mig som har 120+ kg är lite svårtrisktvåan är ju lätt som en plätt, no problemo där inte
Hej!
På korkort.se står det att hastigheten på lågfartsdelen enbart ska regleras med kopplingen. Man får alltså inte använda sig av fotbroms/gas? Ibland händer det att man hamnar i en knepig situation där man "måste" använda broms/gas för att rätta till motorcykeln. Underkänns man då?
Mvh
Sam
aa, men det är ändrat i år, man måste ha gjort risk 1:an och risk 2:an före du kan ens boka teorin.. blir bara värre å värra, och nästa år är det 25-årsgräns för tung hoj!
Ja, men du väljer vilken sida du tar första konen på i lågfartsdelen.Är det "inspektören" som väljer vilken sida man ska köra börja på låg- och högfartsdelen?
Du skall hålla 50km/t.Vilken hastighet är lämplig i serpentinen på högfartsdelen? Några tips?
Syftet med kon banan (den långsamma) är att du ska kunna fram föra mc´n i gång fart. Då med hjälp från koppling och ev broms. Hastigheten ska vara så att ev en person ska kunna gå bredvid dig utan att behöva små springa. Alltså du får använda både koppling och broms för att lyckas med detta. Lycka till och öva påHej!
På korkort.se står det att hastigheten på lågfartsdelen enbart ska regleras med kopplingen. Man får alltså inte använda sig av fotbroms/gas? Ibland händer det att man hamnar i en knepig situation där man "måste" använda broms/gas för att rätta till motorcykeln. Underkänns man då?
Mvh
Sam
Någon snäll person som orkar dela med sig av några bra/enkla tips att tänka på vid uppkörningens trafikdel?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|