Är precis hemkommen efter en riktigt kall och ruggig morgon på Tullinge i Stockholm. Körde upp vid 08:15 imorse.
Var vid körskolan vid 06:50 i Haninge och sadlade hojen, åkte ut till övningsområdet där jag kört tidigare och hann köra lite höghastighetsbana och lite kryp, gick riktigt bra. Körde sista lektionen igårmorse (i snöyran!) och kände redan då att allting klickade, och det satt kvar Som tur var.
Väl på plats i Tullinge så fick jag träffa Tommy som blev min provförättare idag, en trevlig kille, creds till honom! Varför? Jo, för att jag var sjukligt nervös och mina nerver spelade mig ett spratt förra gången jag körde upp, och det gjorde dem idag igen när jag körde krypen första gången.. men han var trevlig och bad mig lugna ner mig bara, och efter det så gick det fint!
Efter manövreringsprovet så var det dags att köra lite tätorts-trafik i Tullinge, villaområdet precis intill flygfältet. Gick fint som snus även där!
Sista partiet blev landsväg, från nya området där man möter provförrättarna när man ska köra upp till grustaget ungefär, och sen vända tillbaka.
Var tvungen att ta en snus innan jag fick reda på svaret, men det gick ju fint Även om jag vet med mig att jag glömde lite småsaker, som att te.x kolla skyltbelysningen under säkerhetskontrollen (fick bara elen) och att blinka när jag körde ut från vändplatsen i slutet, men det sa han inget om
Och här kommer en uppdaterad lista, jag verkar vara först ut i Stockholm iaf
Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 Henkenilsson, Kristianstad
8. 3/5 Rags, Uppsala
9. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
10.
Sist men inte minst, grattis till er andra som tagit kortet hittills i år!!
Grattis bra jobbat! Jag tog det igår, uppkörning i regn och hagel