Körkort 2011

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Är precis hemkommen efter en riktigt kall och ruggig morgon på Tullinge i Stockholm. Körde upp vid 08:15 imorse.

Var vid körskolan vid 06:50 i Haninge och sadlade hojen, åkte ut till övningsområdet där jag kört tidigare och hann köra lite höghastighetsbana och lite kryp, gick riktigt bra. Körde sista lektionen igårmorse (i snöyran!) och kände redan då att allting klickade, och det satt kvar :) Som tur var.

Väl på plats i Tullinge så fick jag träffa Tommy som blev min provförättare idag, en trevlig kille, creds till honom! Varför? Jo, för att jag var sjukligt nervös och mina nerver spelade mig ett spratt förra gången jag körde upp, och det gjorde dem idag igen när jag körde krypen första gången.. men han var trevlig och bad mig lugna ner mig bara, och efter det så gick det fint!

Efter manövreringsprovet så var det dags att köra lite tätorts-trafik i Tullinge, villaområdet precis intill flygfältet. Gick fint som snus även där!

Sista partiet blev landsväg, från nya området där man möter provförrättarna när man ska köra upp till grustaget ungefär, och sen vända tillbaka.

Var tvungen att ta en snus innan jag fick reda på svaret, men det gick ju fint :D Även om jag vet med mig att jag glömde lite småsaker, som att te.x kolla skyltbelysningen under säkerhetskontrollen (fick bara elen) och att blinka när jag körde ut från vändplatsen i slutet, men det sa han inget om :)

Och här kommer en uppdaterad lista, jag verkar vara först ut i Stockholm iaf :)

Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 Henkenilsson, Kristianstad
8. 3/5 Rags, Uppsala
9. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
10.

Sist men inte minst, grattis till er andra som tagit kortet hittills i år!!

Grattis bra jobbat! Jag tog det igår, uppkörning i regn och hagel :tungan

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Grattis till er som fixat det redan! :)
Fixade teorin idag med bra marginaler, dessvärre var hon som har hand om bokningar på körskolan sjuk idag så har inte kunnat boka in någon uppkörning än.. Håller tummarna att hon känner sig bättre till imorgon.. :näsblod

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Vi som tog körkort 2011
2. 26/4 Danne1979, Lund
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9.3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
risk 2 an bokad 12/5 efter kört 2 dubbel lektioner gööt nu börjar det flyta på riktigt skön känsla att köra mc fick bra beröm från körsko le läraren trodde det skulle gå åt helvete efter första lektionen, inget funkade varken lågfart eller bromsprov denna gång efter tips samt studerande på YouTube gick det bättre snart uppkörning hoppas jag :D

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Vi som tog körkort 2011
2. 26/4 Danne1979, Lund
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9.3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)

Grattis!! :)

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Kul att se att de går bra för er alla! Hur lång tid får man vänta på körkortstillståndet så här års?

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Hur gick det för dig på manöverbanorna? var du emot nån kona? ner med foten nån gång? eller gick det helt felfritt?

Kontrollanten tyckte att jag pillade lite för mycket på bakbromsen, men jag var inte emot någon kon eller duttade med foten.. eller jo, det blev en dutt precis i starten av lågfarten.

Men vid andra försöket så gick det felfritt får jag nog säga :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Hjälper det verkligen att man ringer dit ? Vart ringer man isåfall ? ;p

transportstyrelsen kundtjänst,

dra en snyfthistoria om att om en 2 veckor ska du iväg med din framtida handledare på en liten mc-träff, pangboom, nu har du körkortstillstånd och handledar tillstånd inom 2 veckor

hade tur o prata med en ung tjej och gav henne charmen :tungan

Last edited:

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(

dra en snyfthistoria om att om en 2 veckor ska du iväg med din framtida handledare på en liten mc-träff, pangboom, nu har du körkortstillstånd och handledar tillstånd inom 2 veckor

Vilken charm? :va

Haha, nej skojar bara! :D

Det funkar faktiskt att köra med snyfthistorier, jag sa något i stil med att jag ville köra min syster till hennes bröllop :p (detta var för bil iofs)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Fan vad jag hatar big brother. Bara för att någon idiot på det där programmet kallas/heter gurkan så tror folk att man är honom.

Nevermind the fact att man kallats gurkan hela ens liv... suck.

Han e fan ingen idiot, han e en komisk geni olycka :tummenupp

tror ja aldrig skrattat hårdare när dom körde bowling och en tjej sa "gör de ont?" och han, " vilket ont?"

roligaste någonsin

aja nog med offtopic :tummenupp

lekwall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
1000 gixxer / daytona fighter
teorin klarad med stor marginal och uppkörning bokad den 18 maj. Blev väldigt förvånad att jag fick tid så fort. :D

Raesmus

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2011
Hoj
Honda CBR 600 F2 -92

Haha, fick en stenhård kille, han rörde inte sig en millimeter, gav mig ett blankt nej :(

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Lycka till med kortet allihopa! Fick mitt i slutet på förra året och följde körkortstråden 2010, finns en del tips och motivation i den också om nån missat det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln