Körkort 2011

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Yeä!! äntligen ser jag slutet i den långa tunneln! uppkörningen är bokad den 25maj. !
Hur äre, är det lätt att kugga om man felar lite på småsaker?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Davidsons Trafikskola...duktiga, men helvete va de prismässigt utnyttjar sin position som enda mc-skolan i Växjö

Precis.. Kent är jävligt bra lärare måste jag säga. Men som sagt priset..

Kunde köra risk2an billigare i halmstad, men jag hade förlorat på det ändå med tanke på att jag hade behövt ta ledigt en hel dag från jobbet, och ta mig till halmstad så..

Varför har inte Dals trafikskola kvar mckort? :S
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Yeä!! äntligen ser jag slutet i den långa tunneln! uppkörningen är bokad den 25maj. !
Hur äre, är det lätt att kugga om man felar lite på småsaker?

Det beror på uppkörningsförrättaren. Jag blev kuggad för att jag glömde slå av blinkersen en gång på min första uppkörning.
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Först och främst.. GRATTIS till er som tagit kortet!
Jag skrev mitt teoriprov idag med lyckat resultat. Har uppkörning nästa fredag.
Fanns uppkörning redan nu på fredag, men jag känner mig inte mogen för det än. Nu blir det till att nöta nöta nöta!
 

Simmi

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TDM 900 - snart...
Körde risk2an igår! Jävligt kul och lärorik kurs tycker jag! Det enda man kan gnälla över är priset...4k:brinnerup
Teoriprov på fredag!:banana

vi gjorde nog risk 2:an samtidigt ute i uråsa med kent och hans volvo. var du den långa killen? skriver också på fredag och sen verkar det bli uppkörning v.21. vi kanske syns på fredag. lycka till!
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Teoriprov imorgon sen får vi hoppas att det går vägen och det finns någon ledig uppkörning nästa vecka. Eventuellt kanske man kan få en tid nästa fredag samtidigt som dig raaz83 om det inte är fullt.. :) Vilken körskola kör du på?
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Teoriprov imorgon sen får vi hoppas att det går vägen och det finns någon ledig uppkörning nästa vecka. Eventuellt kanske man kan få en tid nästa fredag samtidigt som dig raaz83 om det inte är fullt.. :) Vilken körskola kör du på?

Du får la ringa och kolla.
Jag hade tre tider att välja mellan.
6/5
13/5
30/5

Ge fan i min ev. andra tid den 30:e bara :D
Jag har tagit min lektioner med Körskolan. Men kommer köra upp som privatist.
 

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki sv650 -08
Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 Henkenilsson, Kristianstad
8. 3/5 Rags, Uppsala
9.
10.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Gjorde risktvåan igår och gick utmärkt, gjorde teoriprovet idag och fick 52, hade fått 51 om ja inte gick tillbacks och ändrade en fråga :tummenupp,

Sweet födelsedag!

Nu ska hojen besiktas sen så blir det uppkörning! :rockon
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
vi gjorde nog risk 2:an samtidigt ute i uråsa med kent och hans volvo. var du den långa killen? skriver också på fredag och sen verkar det bli uppkörning v.21. vi kanske syns på fredag. lycka till!

Stämmer, dock var jag den korta killen:tummenupp Skriver teorin på fredag 13:30, samma tid för dig eller?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Polaren har precis gjort Risk 1 och ska nu göra Risk 2. Men var gör man det i Skåne och var bokar man sig? Han vill göra det helt privat. Går detta!?
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Snart så har man kortet
Har börjat öva
bestält 8 kör lekchoner
Får hålla mig på bana tills ja får kortet;)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Polaren har precis gjort Risk 1 och ska nu göra Risk 2. Men var gör man det i Skåne och var bokar man sig? Han vill göra det helt privat. Går detta!?

Krianstad, 3500 kronor, han klarar det garanterat

"nya trafikskolan" heter de

Jag gjorde det igår och tyckte allting gick schysst till :)
 

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr 600
Gjorde risk2an igår, spö regn hela tiden. Självklart hade dom tagit ut fodret ur kläderna, frös konstant i dom ca 3 timmarna vi va ute. Så nu ligger man hemma me feber, snuva och ont i halsen, otrooligt kul :näsblod
 

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Är precis hemkommen efter en riktigt kall och ruggig morgon på Tullinge i Stockholm. Körde upp vid 08:15 imorse.

Var vid körskolan vid 06:50 i Haninge och sadlade hojen, åkte ut till övningsområdet där jag kört tidigare och hann köra lite höghastighetsbana och lite kryp, gick riktigt bra. Körde sista lektionen igårmorse (i snöyran!) och kände redan då att allting klickade, och det satt kvar :) Som tur var.

Väl på plats i Tullinge så fick jag träffa Tommy som blev min provförättare idag, en trevlig kille, creds till honom! Varför? Jo, för att jag var sjukligt nervös och mina nerver spelade mig ett spratt förra gången jag körde upp, och det gjorde dem idag igen när jag körde krypen första gången.. men han var trevlig och bad mig lugna ner mig bara, och efter det så gick det fint!

Efter manövreringsprovet så var det dags att köra lite tätorts-trafik i Tullinge, villaområdet precis intill flygfältet. Gick fint som snus även där!

Sista partiet blev landsväg, från nya området där man möter provförrättarna när man ska köra upp till grustaget ungefär, och sen vända tillbaka.

Var tvungen att ta en snus innan jag fick reda på svaret, men det gick ju fint :D Även om jag vet med mig att jag glömde lite småsaker, som att te.x kolla skyltbelysningen under säkerhetskontrollen (fick bara elen) och att blinka när jag körde ut från vändplatsen i slutet, men det sa han inget om :)

Och här kommer en uppdaterad lista, jag verkar vara först ut i Stockholm iaf :)

Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 Henkenilsson, Kristianstad
8. 3/5 Rags, Uppsala
9. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
10.

Sist men inte minst, grattis till er andra som tagit kortet hittills i år!!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top