Körkort 2011

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Tjena

då har man tagit sitt mc kort fan så jävla underbart efter 10år längtan!! 3/5 fick jag det, var ute och körde själv idag första gången åååå så skönt de var =)



Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9.3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
11. 3/5 Link_696 Lessebo
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
klarade tungkortet idag, hade mellan sen 2010

Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5.27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7.28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9.3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
11. 3/5 Link_696 Lessebo
12. 5/5 Rylander Oxelösund
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Rylander...får man inte tung "gratis" efter 2 år? :O Det trodde jag vad i helvete :p
 

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
:(
Rylander...får man inte tung "gratis" efter 2 år? :O Det trodde jag vad i helvete :p

2010-2011, ett år. Han kanske fyllde 21 i år och körde upp för tung för att lagligt få ta bort strypning på sin hoj, eller uppgradera till en hoj över 25kW effekt, det tror jag :)

Edit: Andreas hann före :D
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
2010-2011, ett år. Han kanske fyllde 21 i år och körde upp för tung för att lagligt få ta bort strypning på sin hoj, eller uppgradera till en hoj över 25kW effekt, det tror jag :)

Edit: Andreas hann före :D

stämmer fint, jag ville inte vänta med kortet så jag tog det augusti 2010, fyllde 21 dec 2010 och jag ledsnade på vara olaglig och åka ostrypt(strypt) så jag bytte hoj helt enkelt:)

Rylander...får man inte tung "gratis" efter 2 år? :O Det trodde jag vad i helvete :p

jodå man får tung om man väntar 2 år men det är ju 2 härliga långa hojjsomrar åt skogen på skit hoj:näsblod
 
Last edited:

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Tog Risk 2an idag! Riktigt kul, skulle köra lätt mc istället men så fick jag en honda hornet 600! FYFAN VAD DEN SKÖT IVÄG!
 

jacobbruggemann

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2011
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha yzf r125
Jag undara om det är nån som vet vad man måste göra om man ska gå från A1 kort till A. Måste man köra upp och skriva upp och allt det där igen?
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag undara om det är nån som vet vad man måste göra om man ska gå från A1 kort till A. Måste man köra upp och skriva upp och allt det där igen?

jag tror du måste skriva och köra men dock tror jag du slipper risk utbildningarna:) ring till trafikverkets kontor alt. körskolorna i närheten så får du korrekt fakta
 
Last edited:

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
:(
Tog Risk 2an idag! Riktigt kul, skulle köra lätt mc istället men så fick jag en honda hornet 600! FYFAN VAD DEN SKÖT IVÄG!

Det kanske bara är jag, och hojen jag övningskör med men de har en bmwf800r som är strypt till 25kW och en som är full effekt, jag känner fan ingen skillnad på dem :/

Är det för att f800r inte har så mycket effekt från början eller kan de faktiskt vara så att man inte märker jätte stor skillnad förrens man börjar riktigt maxa dem?
 

Simmi

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TDM 900 - snart...
Stämmer, dock var jag den korta killen:tummenupp Skriver teorin på fredag 13:30, samma tid för dig eller?

Samma tid och så verkar det bli uppkörning v. 21. Nu är det inte långt kvar. Syns i morgon! Hoppas vi slipper allt för kluddiga datumparkeringsskyltar!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Nästan alla skriver att det var så kul med risk 2, själv tyckte jag att det var tråkigt och meningslöst. Självklara saker som man redan har koll på. Och att köra fram och tillbaka och bromsa lite, köra lite slalom mellan konor var inte kul direkt.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Nästan alla skriver att det var så kul med risk 2, själv tyckte jag att det var tråkigt och meningslöst. Självklara saker som man redan har koll på. Och att köra fram och tillbaka och bromsa lite, köra lite slalom mellan konor var inte kul direkt.

Alla sekunder i sadeln är värdefulla när man är ny.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top